11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Методика визначення самооцінки "Сходинки"

Про матеріал
Методика «Сходинки» дає можливясть вивчення динаміки самооцінки. Застосовується як у дошкільному віці, так і в молодшому шкільному
Перегляд файлу

Методика «Сходинки» (старша група)

Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої О.А.

Методика «Сходинки»

 

Мета: вивчення динаміки самооцінки. Застосовується як у дошкільному віці, так і в молодшому шкільному.

 

Хід виконання: дитині показують намальовану на папері драбинку з 7 сходинками.

Середня сходинка має форму майданчика і пояснюють завдання: «На трьох

нижніх сходинках знаходяться погані діти (чим нижче, тим гірші), на майданчику - не погані і не гарні, а на трьох верхніх сходинках - гарні діти (чим вище, тим кращі).» Кожна сходинка має, тим самим, певну змістову характеристику.

Дитина повинна поставити себе на одну зі сходинок і обґрунтувати свій вибір.

 

Інструкція для дитини

Психолог говорить: «Якщо всіх дітей розставити на цих сходинках, то на трьох верхніх сходинках опиняться хороші діти: розумні, добрі, сильні, слухняні – чим вище, тим краще. Так на сходинці 1 знаходяться просто гарні діти, на сходинці 2 - дуже гарні, на сходинці 3 - найкращі. Ти знаєш, що є дуже гарні діти, є погані, є середні. Ось на цій драбинці (показується листок паперу з намальованою драбинкою) середні діти знаходяться посередині, ось на цьому майданчику (показати майданчик). Ці діти не погані, і не гарні, а середні.

А на трьох нижніх сходинках знаходяться погані діти – чим нижче, тим гірші.

Знизу від майданчика знаходяться погані діти, на 2 сходинці знизу - дуже погані, на 3 знизу - найгірші. Зрозумів? Давай повторимо (повторюється з дитиною розташування сходинок). А тепер постав себе на ту сходинку, яку ти, на твою думку, займаєш. Покажи, куди б ти поставив себе, на яку сходинку?». Щоб легшее було виконувати завдання можна помістити на ту чи іншу сходинку картинку із зображенням хлопчика чи дівчинки. Чому ти поставив себе на цю сходинку?»._

 

Оцінювання результатів

Оцінка здійснюється за 7- бальною шкалою, де перша сходинка (найнижча)

відповідає балу 1, середня сходинка (майданчик) відповідає балу 4, верхня сходинка відповідає балу 7. Таким чином, дитина може одержати від 1 до 7 балів.

 

Обговорення результатів

Для дітей, які вступають у перший клас, характерна наявність високої позитивної самооцінки. У нормі дитина повинна ставити себе не нижче, ніж на 2 сходинку зверху, тобто нормою є самооцінка в 6 балів. 7 чи 5 балів не є відхиленнями від норми, а свідчать про дуже гарні чи просто добрі стосунки до дитини в сім'ї й у дошкільному закладі.

Самооцінка від 1 до 3 балів, тобто віднесення дитиною себе до «поганих» дітей, є важливою ознакою неблагополучного соціального розвитку і, в першу чергу, є показником несприятливого досвіду соціальних взаємодій. Швидше за все, негативна самооцінка пов'язана з неблагополучними сімейними відносинами чи негативним ставленням батьків до самої дитини або пов'язана з несприятливим досвідом спілкування дитини в дошкільному закладі. Необхідно з'ясування конкретні причини негативної самооцінки, тому що на цій підставі можна прогнозувати успішність включення дитини в колектив класу і будувати программу корекції образу «Я» дитини.

 

 

 

 

 

Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої О.А.

 

G:\ПРАКТ ПСИХОЛОГ_2019-2020\мне рекомендовали\ДІАГНОСТИКА СТ. ГРУПИ 2020\сходинки1.jpg  G:\ПРАКТ ПСИХОЛОГ_2019-2020\мне рекомендовали\ДІАГНОСТИКА СТ. ГРУПИ 2020\сходинки2.jpg

Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої О.А.

G:\ПРАКТ ПСИХОЛОГ_2019-2020\мне рекомендовали\ДІАГНОСТИКА СТ. ГРУПИ 2020\сходинки1.jpg  G:\ПРАКТ ПСИХОЛОГ_2019-2020\мне рекомендовали\ДІАГНОСТИКА СТ. ГРУПИ 2020\сходинки2.jpg

Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої О.А.

doc
Додано
30 березня
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку