Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення

Про матеріал
У матеріалі висвітлені основні поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх різновид. Також додається історична довідка про презентацію, як інструмент для демонстрації будь-якої інформації у різних представленнях.
Перегляд файлу

 

 

 

Методична розробка уроку

на тему:

Поняття презентації та комп’ютерної презентації,

їх призначення

 

 

 

 

Тема: Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення.

Мета:

сформувати:

•   поняття презентації, зокрема комп'ютерної;

 розглянути:

•   види та призначення комп'ютерних презентацій;

•   призначення й можливості технічних та програмних засобів, що використовуються під час демонстрації презентацій;

 формувати:

•   інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

До уроку підготовлено презентацію на тему: «Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення», презентації показові: слайдова та потокова, опорний конспект для учня.

Базові поняття й терміни: комп'ютерні презентації, слайдові і по­токові презентації, мультимедіа, мультимедійні пристрої.

СТРУКТУРА УРОКУ

І.     Організаційний етап.................................................................................................2-3 хв

II     Перевірка домашнього завдання

        повідомлення учнів ……………………………………..........................................10  хв

IIІ    Актуалізація опорних знань

        Експрес повторення………......................................................................................3-5 хв

IV.   Мотивадія навчальної діяльності............................................................................3-5 хв

V.    Засвоєння нових знань..........................................................................................15-25 хв

План уроку

1.   Поняття та призначення комп'ютерних презентацій.  

2.   Властивості слайдових та потокових презентацій.    

3.   Призначення й можливості програмних та технічних засобів.

 

VI.  Узагальнення навчального матеріалу...................................................................5-10 хв

VII.  Підбиття підсумків уроку.......................................................................................2-3 хв

VIII.   Домашнє завдання.................................................................................................2-3 хв

ХІД УРОКУ

I.   Організаційний етап

II.  Перевірка домашнього завдання

Учні роблять виступи за підготовленими повідомленнями. (Учитель доповнює за потреби)

Орієнтовний зміст повідомлень

Повідомлення учнів

Учень:  Ідея  PowerPoint  з'явилася у Боба Гаскінса, студента університету Берклі, який вирішив, що століття графічних інтерфейсів, що наступило, може провести революцію в дизайні і створенні презентаційних матеріалів.

У 1984 році Гаскінс приєднався до провальної компанії (фортсотч) Forethought і найняв розробника Денніса Остіна (Dennis Austin). Боб і Денніс об'єднали зусилля і створили програму Presenter. Денніс створив оригінальну версію програми з Томом Рудкіним (Tom Rudkin). Пізніше Боб вирішив змінити ім'я на PowerPoint, яке і стало назвою кінцевого продукту.

У 1987 році вийшов PowerPoint 1.0 для Apple Macintosh. Він працював в чорно-білих кольорах.  Незабаром з'явилися кольорові Macintosh і нова версія PowerPoint не забарилася. Програмне керівництво з першою редакцією було унікальне. Це була книга синього кольору в твердій палітурці. Компанія (фортсотч) Forethought   вважала, що це краще ніж різноманіття виконуваних файлів допомоги на комп'ютері і інструкцій в електронному вигляді.

Пізніше в 1987 році Forethought і її продукт були куплені Microsoft за $14 млн. У 1990 році вийшла версія для Windows. З 1990 року PowerPoint став стандартом в наборі програм Microsoft Office.

 

Учень: Ідея Боба Гаскінса засновника презентації продовжувала з роками вдосконалюватися. З’являлися щороку нові програмні продукти.

У 2002 році вийшла версія PowerPoint, яка не тільки була включена в пакет Microsoft Office XP, але також розповсюджувалася як окремий продукт. У нім з'явилися такі функції, як  можливість задавати шляхи анімації для індивідуальних форм, створення пірамідальних,  радіальних і цільових діаграм, панель завдань для перегляду і вибору об'єктів буфера обміну, захист презентації паролем, автоматична генерація фотоальбому, а також «розумні теги» для швидкого вибору формату тексту, скопійованого в презентацію.

Microsoft PowerPoint 2003 не сильно відрізняється від попередника. Він збільшує ефективність роботи в групі і тепер має можливість створення «Пакету для CD», який легко дозволяє скопіювати презентацію з мультимедійним змістом і переглядача на компакт-диск.

Поточна версія PowerPoint 2007 додає основні зміни в інтерфейс програми і збільшує графічні можливості.

 

Історично першим типом дан их, з яким працювали комп’ютери, були числа,

У 50-ті роки XX ст.. розвиток нових видів даних ішов шляхом розширення числових типів:

  • цілі числа без знака;
  • цілі числа зі знаком;
  • дійсні числа;
  • дійсні числа підвищеної точності.

У 60-ті роки об'єм оперативної пам'яті і продуктивність про­цесора стали достатніми для роботи з графікою — цілими числами кодувалися кольори окремих точок зображення.

Значно пізніше (у 80-ті роки) комп'ютери стали оснащуватися засобами для роботи зі звуком, тоді ж з'явилися і перші стандарти для цифрового кодування звуків. Подальше нарощування потужності процесорів і об'єму опера­тивної пам'яті дозволило використовувати комп'ютери для збері­гання і обробки відеоінформації. Про сучасні комп'ютери говорять як про мультимедійні при­строї. Під словом мультимедіа розуміють здатність збереження и одній послідовності даних різних видів інформації: числової, тек­стової, логічної, графічної, звукової та відео. Пристрої комп'ютера, призначені для роботи зі звуковою і відеоінформацією, називають пристроями мультимедіа. До них також відносять пристрої для запису і відтворення мультимедій­них даних — дисководи — CD, DVD та Blue-Ray, акустичні системи тощо. Спеціальні програми, що дозволяють створювати, редагувати і відтворювати мультимедійні дані називають мультимедійними програмними засобами.

Останнім часом створено багато мультимедійних програмних продуктів. Це енциклопедії з найрізноманітніших сфер життя (іс­торія, мистецтво, географія, біологія, музика), навчальні програми з іноземних мов, фізики, хімії тощо.

Мультимедійні програмні продукти можуть бути інтерактив­ними, тобто користувач може взаємодіяти з програмою. Комп'ютерні презентації є одним э видів мультимедійних про­ектів. Вони часто застосовуються в рекламі, під час виступів на кон­ференціях і нарадах, можуть також використовуватися на уроках для пояснення нового матеріалу вчителем або заслуховування до­повідей учнів.

III. Актуалізація опорних знань

Експрес-повторення

  1. Які існують традиційні форми подання інформації? (Графічна,текстова)
  2. Які ще види інформації ви знаєте? (Звукова, відео, аніма­ція, ...)
  3. Чи можна поєднати різні види інформації? Як ви вважаєте, яким чином це можна зробити?

(Заслуховування відповідей учнів)

IV. Мотивація навчальної діяльності

 На наступних уроках ми детальніше ознайомимося з програ­мою, що дозволяє працювати з презентаціями. Це програма для підготовки презентацій з інтегрованого пакету Microsoft Office — Power Point.

V. Засвоєння нових знань

Пояснення вчителя з елементами демонстрації — використовують­ся можливості мультимедійної проектора.

 

 

Призначення комп'ютерних презентацій

 1.   Поняття та призначення комп'ютерних презентацій.  

Презентація (від англ. presentation — подання)— це виступ, доклад, захист проекту тощо. Ка­жучи узагальнено, демонстрація ідей, людей, виробів, матеріалів і послуг — це завжди презентація.

Один із напрямів підвищення ефективності презентацій — це використання наочності, зокрема плакатів, діаграм, фотоматері­алів, а також кіно-, відео- і діапроекторів, комп'ютерної техніки тощо.

Комп'ютерні презентації— це електронні документи осо­бливого виду, вони відрізняються комплексним мультимедійним вмістом і особливими можливостями керування відтворенням (по­казом). Відтворення може бути автоматичним або інтерактивним, у тому числі й дистанційним. Документи цього типу готують за до­помогою спеціальних програмних засобів, але при цьому широко використовують і традиційні універсальні засоби, такі як текстові і табличні процесори, графічні редактори, засоби обробки аудіо-, відео інформації та інші програмні засоби.

Розгляд інтерфейсу вікна програми PowerPoint

 

2. Властивості слайдовых та потокових презентацій

Загалом, комп'ютерні презентації поділяють на два типи: слай­дові і потокові.

Слайдова презентація— це набір картинок-слайдів з певної теми, що зберігаються у файлі спеціального формату.  На кожному слайді можна вміщувати довільну текстову, графічну, відеоінформацію, анімації, звук. Слайдова презентація надає можливість інтерактивної взаємодії користувача з презентацією, розширює можливості керування порядком показу слайдів (розгалужені презентації).

Потокова презентація — це вид подання мультимедійних да­них, що зібрані й перекодовані в потоковий файл (фільм).

 

 

 

 

Демонстрація потокової презентації

 

3.  Призначення та можливості програмних засобів, що ви­користовуються під час створення презентацій.

Демонстрація програмного забезпечення з поясненням осно­вних можливостей.

Зрозуміло, що для створення презентацій необхідне спеціальне програмне забезпечення, наприклад: Слайдові презентації:

•    Microsoft  Office (PowerPoint);

•    OpenOffice (Presentations);

•    Movie Maker;

•    Microsoft Producer;

•    ProShow Producer та ін.

 

     Призначення й можливості технічних засобів, що вико­ристовуються під час показу презентацій  (Демонстрація можливостей за наявності засобів.)

Учні самостійно опрацьовують матеріал, заповнюють таблицю (шаблон таблиці демонструється на екра­ні.

 

Комп’ютерні презентації

Слайдові

 

Потокові

Переваги

 

------------

------------

 

 

 

 Переваги

 

          --------------

          --------------

 

недоліки

------------

------------

 

 недоліки

           -------------

           -------------

 

 

Вибіркове оцінювання складених конспектів. Демонстрація роботи з програмою Microsoft PowerPoint:

•   завантаження програми;

•   елементи головного вікна;

•   довідкова система;

•   перегляд готових презентацій;

•   збереження презентацій;

•   завершення роботи з програмою.

 

VI. Узагальнення навчального матеріалу

Завдання

1. Інтерфейс програми. Підписати елементи головного вікна Microsoft PowerPoint.


1_________________

2_________________

3_________________

4_________________

5_________________

6_________________

7_________________

8_________________

9_________________

10________________

 

Коментоване оцінювання роботи учнів на уроці.

VII. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

Чого навчилися? Що нового дізналися?

VIII. Домашнє завдання

Опрацювати конспект уроку та відповідний розділ підручника.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2021
Переглядів
2679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку