поняття про деталь як одиницю виробу

Про матеріал
План-конспект уроку з трудового навчання для 6 класу на тему: “Поняття про деталь. Деталь як одиниця виробу “ Мета уроку: Навчальна: Сформувати уявлення про деталь; Ознайомити із застосуванням в техніці типових і спеціальних деталей та способи отримання деталей із різних матеріалів, формувати уміння визначати типові та спеціальні деталі; Навчити розрізняти способи з’єднання деталей. Виховна: виховувати акуратність, спостережливість, допитливість, уважність. Розвивальна: розвивати інтерес до техніки та сучасних технологій виготовлення деталей, навичок аналізу, порівняння та зацікавленість до швейних машин.
Перегляд файлу

 

 

План-конспект уроку з трудового навчання для  6 класу

на тему:

 

Поняття про деталь.

Деталь як одиниця виробу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував: Поніматченко Б.Д

 

Тема уроку: «Поняття про деталь. »      Дата  17.12.2021      6Б клас     1 година (45 хв.)

Мета уроку:

Навчальна:

  •               Сформувати уявлення про деталь;
  •               Ознайомити із застосуванням в техніці типових і спеціальних деталей та способи отримання деталей із різних матеріалів, формувати уміння визначати типові та спеціальні деталі;
  •               Навчити розрізняти способи з’єднання деталей.

Виховна: виховувати акуратність, спостережливість, допитливість, уважність.

Розвивальна: розвивати інтерес до техніки та сучасних технологій виготовлення деталей, навичок аналізу, порівняння та зацікавленість до швейних машин.

Основні поняття теми: механізм, деталь, різання, лиття, штампування, роз’ємні та нероз’ємні деталі, ручний привід.

Методи навчання: словесні – бесіда, розповідь, пояснення, опитування, інструктаж (вступний, поточний, заключний), наочні методи – метод ілюстрування та демонстрування, практичні – самостійна практична робота за інструкційними картками.

Форми організації навчально-трудової діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна.

Практична робота: Визначення типових і спеціальних деталей побутових машин.

Інструменти та матеріали для практичної роботи: зразки деталей, швейна машинка, інструкційні картки-завдання.

Дидактичні засоби для проведення уроку:  мультимедійна презентація «Деталь як одиниця виробу», інструкційна-картка завдання “Визначення типових і спеціальних деталей побутових машин ”.

Технічні засоби навчання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.

Міжпредметні зв’язки: фізика, природознавство, математика, геометрія, історія.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

  • розуміє етапи проектування;
  • визначає типи деталей. розрізняє деталі за способом отримання;
  • усвідомлює значення деталі як частини виробу.

 

План уроку.

I. Організаційна частина (1-2 хв.) (слайд 1)
Визначення відсутніх. оголошення теми уроку

II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (5-7 хв.) 

(бліц-опитування): (слайд 2)

  • Що називають робочими машинами, та які їх види ви запам'ятали?

 

  • З яких частин складається будь-яка робоча машина?

 

  • Назвати прості механізми передавання руху. Де їх застосовують?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: (слайд 3)

сьогодні на уроці  ми вивчимо поняття деталі та ознайомимося з різними видами деталей та їх призначенням, навчимося розрізняти способи виготовлення деталей виробів. Ці знання і уміння стануть нам у нагоді підчас роботи над власним творчим проектом.

ІV. Вивчення нового матеріалу за планом (10-15 хв.):

1. Види деталей. (слайд 4)

 – це виріб, виготовлений з однорідного матеріалу без складальних операцій.

Складальна одиниця – виріб, що складається з декількох деталей, з'єднаних і зібраних у єдине ціле.

Які ж основні види деталей використовують у технічних пристроях? У машинобудуванні деталь – невелика частина машини, кожна з яких являє собою одне ціле і не може бути розібрана без руйнування на більш прості складові частини.

Деталі поділяються на два основні види – типові і спеціальні деталі.

До типових (слайд 5) належать однакові деталі, які використовують у всіх чи в багатьох машинах, наприклад, гвинти, гайки, шайби тощо. Зазвичай їх виготовляють за стандартними розмірами. Також до типових можна віднести деталі загального призначення, які відрізняються за конструкцією та розміром для різних виробів, але мають однакове призначення: вали, зубчасті колеса тощо.

До спеціальних (слайд 6) деталей належать лише такі, що притаманні тільки окремому виду обладнання, машині чи виробам конкретної моделі, марки або фірми. Наприклад, лапка до швейної машини — це спеціальна деталь.

Наведемо приклади основних типових груп деталей, які широко застосовуються в сучасній техніці:

Несучі та напрямні деталі, тобто такі, що підтримують інші частини машин та спрямовують їх рух у потрібному напрямі — станини, плити, рами тощо.

Деталі для підтримування частин, що обертаються, зовнішні корпуси різноманітних машин: насосів, електродвигунів,     коробок передач

Деталі для забезпечення обертання оброблюваного матеріалу — вали м’ясорубок, кавомолок тощо

Деталі для передачі рухів — осі годинників і автомобілів, вали верстатів, зубчасті колеса редукторів і коробок передач, «зірочки» велосипедів.

 Пружні елементи — амортизатори велосипедів, мотоциклів, автомобілів, пружини в меблях, гумові пружні підставки в побутовій техніці.

Кріпильні елементи – забезпечують з'єднання окремих деталей – гвинти, гайки тощо.

2. Способи виготовлення деталей.(слайд 7)

Деталі можна отримувати литтям (слайд 8), штампуванням (слайд 9), ліпленням (слайд10),різанням (слайд 11),  тощо.

(слайд 12):

Під час виготовлення деталей різанням із заготовки за допомогою гострого інструмента забирається надлишок матеріалу, який, як правило, перетворюється у стружку. Таким способом виготовляють велику кількість деталей та виробів.

V. Закріплення нових знань і вмінь учнів (слайд 13) (до10 хв.)
Що таке деталь?

Які деталі належать до типових, а які  -до спеціальних?

Наведіть приклади типових деталей. У яких виробах їх використовують?

Якими інструментами можна різати дерево?
 

 

Лабораторно-практична робота:

«Знайди пару» (Додаток)  

завдання: Визначення матеріалу та способів виготовлення деталей.

Гра “Придумай велосипед”  (слайд 14)

показ відео Одна історія. За що Леонардо да Вінчі здобув світове визнання з 2.11” (3.5хв)


Виконання ескізів деталей виробу на основі аналізу зразків-аналогів майбутнього виробу.
завдання: намалювати ескіз виробу з дроту, що буде повторювати форму велосипеда, (тест на уважність- готовий варіант уже є на слайді- верхній правий)

  1.  Підсумки уроку

По бажанню учні презентують ескізи майбутніх виробів та аргументують свій вибір

Домашнє завдання / завдання на наступний урок:

доробити ескізи та повторити правила техніки безпеки при роботі з дротом,

підготувати матеріал та інструменти для роботи,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Практична робота

Визначення типових і спеціальних деталей побутових машин ДОДАТОК А

 

 

  1. Встановити відповідність для спеціальних та типових деталей та їх назв у таблиці. написати спосіб виготовлення деталі під їх назвами

Болт

 

Результат пошуку зображень за запитом "шайба"

Винт

Результат пошуку зображень за запитом "спеціальні деталі"

Гвинт Гребний Водяний

Результат пошуку зображень за запитом "шнек мясорубки"

Шайба

 

Результат пошуку зображень за запитом "болт"

Шнек (М'ясорубної Машини)

Результат пошуку зображень за запитом "винт"

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
2119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку