.Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення.

Про матеріал
Мета з урахуванням компетентностей Нової української школи (НУШ): Розвивати мовну компетентність учнів, формуючи їхні навички аналізу та розуміння фразеологізмів. Вчити учнів сприймати та використовувати фразеологізми як важливий складовий елемент рідної мови. Розвивати комунікативні навички учнів, навчаючи їх коректно використовувати фразеологізми у мовленні та письмі. Виховувати інтерес до вивчення рідної мови та розвитку мовленнєвої культури. Сприяти розвитку критичного мислення, аналітичних та образних здібностей учнів у процесі вивчення фразеологізмів. Поширювати знання учнів про мовну спадщину та мовний розвиток в контексті вивчення фразеологізмів.
Перегляд файлу

Тема: Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення.

 

373460274_1346825412580388_6637166306900605963_n

 

Мета:   Мета з урахуванням компетентностей Нової української школи (НУШ):  Розвивати мовну компетентність учнів, формуючи їхні навички аналізу та розуміння фразеологізмів. Вчити учнів сприймати та використовувати фразеологізми як важливий складовий елемент рідної мови. Розвивати комунікативні навички учнів, навчаючи їх коректно використовувати фразеологізми у мовленні та письмі.  Виховувати інтерес до вивчення рідної мови та розвитку мовленнєвої культури.  Сприяти розвитку критичного мислення, аналітичних та образних здібностей учнів у процесі вивчення фразеологізмів.  Поширювати знання учнів про мовну спадщину та мовний розвиток в контексті вивчення фразеологізмів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, ілюстрації, презентаця.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Звучить дзвоник, час не гайте,

Урок новий починайте.

Зошити, книги, ручки, все,

Приготуйте швидше, друзі! 

Посмішки   теж не забудьте,

Вони у творчому союзі .

Молодці, все готове вже,

Сідайте з радістю, любі учні! 

Руки рівно, спиночку прямо,

Розпочався день рано

Усмішки на лицях світяться,

Мудрість нову ми дістанемо,

І сумувати перестанемо.

 

3a5c6ecc96af7341478542a15e8168e1 (1)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

III. Мотивація навчання.

fa06b0ee32ddc2297bed4f43da4a5f79

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  "Фразеологізми - це стійкі сполучення слів, що, за своїм лексичним значенням, прирівнюються до одного слова або словосполучення."

931b37a383fa146105ff6d81ea373eb2 (2)

Робота з інтерактивними постерами в групах

Inkeda67ab71bb0f41f3b02285712e8456017 (2)d7ad3241a2e345e325a017bc232da8e2

 

e8224d3f656c4acce25a8566d35cf9e7 (2)                  0b80a2fbb1840e19d8e3c7879a86f5f0

 

3b269268486b9a06285e7ea09a4c557d

"Синтаксична роль фразеологізмів і їх вплив на мовлення. Фразеологізми можуть виступати в ролі одного з членів речення.  Роль у мовленні. Фразеологізми вносять виразність та емоційність в мовлення, особливо в художній літературі та у розмовному мовленні, допомагаючи краще виразити певну думку та створюючи образність. 

Словникова інформація. Лексичне значення фразеологізмів можна знайти у спеціальних фразеологічних словниках."

51933192a6a5f42e1be089fde21e6b52

Фразеологізм може виконувати будь-яку синтаксичну роль у реченні.

Наприклад:  Він завжди вміє сунути свого носа в чужі справи. (Додаток)

Хлопцеві довелося покуштувати березову кашу. (Додаток)

Він довго ще відчував себе ні в сих ні в тих. (Обставина) Шила в мішку, синку, не сховаєш. (Додаток)

Дядько завжди любив жарити загрібком чужими руками. (Додаток)

Сусід довго ще водив нас за носа. (Присудок)

Мій брат, стріляний птах, ніколи не давав одурити себе. (Прикладка – різновид означення)

«Мозковий штурм».

Дорогі учні, я пропоную вам зараз зробити розбір речення за його членами. Роботу можна зробити в гупах або індивідуально.

373104300_291256546862555_6599174862597857178_n

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

ee3f6c191728d7b48a1ecd32c894e607

 

Або Фізкультхвилинка. Руханка "А ти готовий?" https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A

 

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

 

5.1 Інтерактивна вправа “Нитка Аріадни”.

Чи правильно Аріадна поєднала фразеологізми? Перевірте, виправте помилки.

 

 

 

Inked375236503_840840464319654_6362324196878879525_n

 

 

5.2. Розгляньте малюнки та запишіть фразеологізми

 

373430874_287583080653520_2247252398396514994_n (1)

 

 

 

373430874_287583080653520_2247252398396514994_n (2)

 

 

 

Правильний варіант

 

 

373430874_287583080653520_2247252398396514994_n

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

Рефлексія.  Розмова на тему "Фразеологія" та її роль у нашому мовленні:  Розглядаючи матеріал про фразеологію, давайте обговоримо, для чого нам потрібні фразеологізми в нашому мовленні та яку роль вони виконують? Що вони додають до наших висловлювань?  Спробуймо розглянути, що українські фразеологізми говорять нам про наше мовлення та культуру. Чим вони відзначаються в порівнянні з іншими мовами?  Де ми можемо почути або побачити фразеологізми в повсякденному житті? Як вони додають колориту до наших розмов та творів мистецтва?  Також, давайте підготуємо список фразеологізмів, які використовуються у наших сім'ях ( Домашнє завдання)

d8cb7fc5124ad81c7597dce46290002f

 

3506ebbe03f3d82b4aa01b7a9d76807f

 

 

 

 

docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку