Конспект відкритого інтегрованого уроку з української мови, Я досліджую світ, Дизайн і технології « Мандрівка до осіннього саду".

Про матеріал

Конспект відкритого інтегрованого уроку з української мови, Я досліджую світ, Дизайн і технології. « Мандрівка до осіннього саду ».

Тема: Мандрівка до осіннього саду.

Слово. Значення слова.

Дерева, кущі, трав'янисті рослини.

Колективна аплікація.

Перегляд файлу

 


tкар

 

Конспект інтегрованого уроку з української мови, Я досліджую світ, Дизайн і технології у 4 класі

Мандрівка до осіннього саду

Тема: Мандрівка до осіннього саду

Слово.  Значення  слова.

Дерева, кущі, трав'янисті рослини.
Колективна аплікація.

Ключові компетентності:

       активізувати пізнавальну діяльність учнів;

       розвивати творче мислення та мовлення учнів;

       повторити ознаки осені у природі;

       збагачувати словниковий запас;

       узагальнити та закріпити знання учнів з розділу «Значення слова»(переносне значення слів, синоніми, антоніми, фразеологізми).

Предметні компетентності

Українська мова:

       розрізняє слова, вжиті у прямому та переносному значенні, впізнає їх у тексті;

       добирає синоніми до поданих слів;

       складає антонімічні пари слів;

       висловлює власні оцінювальні судження щодо виконаної роботи;

       пояснює фразеологізми.

ЯДС:

       розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини;

       пояснює користь вживання фруктів;

       самостійно готує повідомлення ;

       володіє монологічним мовленням.

Дизайн і технології:

       створює елемент для колективної композиції на задану тему;

       вирізає по контуру;

       правильно розміщує елементи на аплікації;

Обладнання:    аплікація на дошці «Осінній сад», вирізані з паперу  осінні листки,  мовні завдання, роздруковані для підгруп.

Тип уроку: урок – інтеграція (українська мова, ЯДС, Дизайн і технології ). 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

І. Організаційний момент.

        Всі сідайте тихо, діти,

        домовляймось не шуміти,

        на уроці не дрімати,

        а старанно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.     Хвилинка кліграфії    се во ни

2.     Словникова робота:

Загадка

                        -складання слово (восени );

                        - запис слова;

 - складання речень;

                        - запис речення;

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ми помандруємо в осінній сад. Осінь прикрасила його своїми барвами та дивами.

- Що не так на дошці?

- Яка рослина зображена?

- Чому це дерево?

- Як називається це дерево?

Довідкове бюро

      Яблуня – плодова рослина, що досить невибаглив і добре           переносить морози. 

  

Квітки яблуні білого або рожевого забарвлення. Цвітуть у квітні-  травні. 

   Плоди яблунь – яблука.  За кольором зелені, жовті, червоні. Вони містять багато вітамінів та заліза..  

    Яблуня і яблуко  - символ вічної молодості та безсмертя.

  

   В народі існує легенда, що яблука  виконують бажання в свято  Яблуневого Спаса,  оскільки саме в цей день зривають і освячують яблука та інші фрукти нового врожаю. На Різдво яблука присутні на столі як символ родючості.

 

    -Так, сьогодні ми прикрасимо сад осінніми дарами: барвистими відтінками та плодами. Для цього нам буде необхідно виконати мовні завдання з теми «Значення слова». За кожне правильно виконане завдання на дошці буде з’являтися яблучко. До кінця уроку наш «садок» стане дійсно осіннім.

 

Коли вона загляне в сад —
Наллється соком виноград,
І стиглі яблука ренет
Солодкі стануть, наче мед.
Як помандрує по гаях
З чарівним пензлем у руках —
Все розмалює на путі,
Берези стануть золоті!
І ми її уклінно просим: —
 

(Клас розділений на групи: «зелені яблука», «жовті яблука», «червоні яблука». Яких яблук на дереві буде більше, та група впоралась краще).

ІІІ. Узагальнення знань з теми «Значення слова».

1. Слова з прямим та переносним значенням.

- Запиши речення, в якому є  слова з переносним значенням.

Зелені

 Яблуні шелестіли кучерявим листям.

У Петрика кучерявий чуб.

Жовті

Зранку повіяв сердитий вітер.

Дідусь учора був дуже сердитий.

Червоні

Маринка голосно сміялася.

Після дощу сонечко засміялося.

 2. Синоніми (слова, близькі за значенням).

-Які слова називаються синонімами?

  Гра «Знайди друга» ( робота в парах)

Скласти пари синонімів.(з’єднати стрілочками)

сумувати - журитися          танцюють – кружляють           світить – сяє

опадає – опускається         достигли – доспіли                холодно – зимно

3. Фразеологізми.(сталі вирази)

- Які слова називаються фразеологізмами?

Замінити одним словом-синонімом

 

Взяти ноги на плечі – побігти              накивати п’ятами - втекти

Набрати в рот води – замовкнути          байдики бити – лінуватися

 

Викинути з голови – забути                   замилювати очі - обманювати

 

 

  1. Антоніми (слова, протилежні за значенням).

 

- Які слова називаються антонімами?

«Обличчям до обличчя»    (усно)            

Добери антонім.

осінь – весна

 

день - ніч

 

 рання – пізня

холодний – теплий

веселий - сумний

 сонячний – дощовий

радість – смуток

питання -відповідь

 говорити - мовчати

сміх – сльози

сонце – місяць

 добро – зло

щастя – горе

земля – небо

 високий – низький

V. Доповнення аплікації на дошці осінніми елементами (хмарки, листки,   сонечко).

- Виріжте з кольорового паперу елементи аплікації, яких не вистачає і  доповніть її на дошці під осінню мелодію.( П. Чайковський. Пори року. Осінь.)

 VI. Оцінювання.

- Чого не вистачає не нашій аплікації? (травички)

-Якщо хто вважає, що він працював на уроці добре , той доповнить аплікацію жовтою травинкою.

- А хто думає, що він може працювати ще краще, візьме зелену.

 VII. Підсумок уроку.

Вправа «Зворотній зв’язок»

Продовж речення:

 -Сьогодні на уроці я навчився …

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку