Конспект відкритого інтегрованого уроку з української мови, Я досліджую світ, Дизайн і технології. « Мандрівка до осіннього саду ».
Тема: Мандрівка до осіннього саду.
Слово. Значення слова.
Дерева, кущі, трав'янисті рослини.
Колективна аплікація.
Конспект інтегрованого уроку з української мови, Я досліджую світ, Дизайн і технології у 4 класі
Тема: Мандрівка до осіннього саду
Слово. Значення слова.
Дерева, кущі, трав'янисті рослини.
Колективна аплікація.
Ключові компетентності:
активізувати пізнавальну діяльність учнів;
розвивати творче мислення та мовлення учнів;
повторити ознаки осені у природі;
збагачувати словниковий запас;
узагальнити та закріпити знання учнів з розділу «Значення слова»(переносне значення слів, синоніми, антоніми, фразеологізми).
Предметні компетентності
Українська мова:
розрізняє слова, вжиті у прямому та переносному значенні, впізнає їх у тексті;
добирає синоніми до поданих слів;
складає антонімічні пари слів;
висловлює власні оцінювальні судження щодо виконаної роботи;
пояснює фразеологізми.
ЯДС:
розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини;
пояснює користь вживання фруктів;
самостійно готує повідомлення ;
володіє монологічним мовленням.
Дизайн і технології:
створює елемент для колективної композиції на задану тему;
вирізає по контуру;
правильно розміщує елементи на аплікації;
Обладнання: аплікація на дошці «Осінній сад», вирізані з паперу осінні листки, мовні завдання, роздруковані для підгруп.
Тип уроку: урок – інтеграція (українська мова, ЯДС, Дизайн і технології ).
І. Організаційний момент.
Всі сідайте тихо, діти,
домовляймось не шуміти,
на уроці не дрімати,
а старанно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Хвилинка кліграфії се во ни
2. Словникова робота:
Загадка
-складання слово (восени );
- запис слова;
- складання речень;
- запис речення;
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
- Сьогодні на уроці ми помандруємо в осінній сад. Осінь прикрасила його своїми барвами та дивами.
- Що не так на дошці?
- Яка рослина зображена?
- Чому це дерево?
- Як називається це дерево?
Довідкове бюро
Яблуня – плодова рослина, що досить невибаглив і добре переносить морози.
Квітки яблуні білого або рожевого забарвлення. Цвітуть у квітні- травні.
Плоди яблунь – яблука. За кольором зелені, жовті, червоні. Вони містять багато вітамінів та заліза..
Яблуня і яблуко - символ вічної молодості та безсмертя.
В народі існує легенда, що яблука виконують бажання в свято Яблуневого Спаса, оскільки саме в цей день зривають і освячують яблука та інші фрукти нового врожаю. На Різдво яблука присутні на столі як символ родючості.
-Так, сьогодні ми прикрасимо сад осінніми дарами: барвистими відтінками та плодами. Для цього нам буде необхідно виконати мовні завдання з теми «Значення слова». За кожне правильно виконане завдання на дошці буде з’являтися яблучко. До кінця уроку наш «садок» стане дійсно осіннім.
Коли вона загляне в сад —
Наллється соком виноград,
І стиглі яблука ренет
Солодкі стануть, наче мед.
Як помандрує по гаях
З чарівним пензлем у руках —
Все розмалює на путі,
Берези стануть золоті!
І ми її уклінно просим: —
(Клас розділений на групи: «зелені яблука», «жовті яблука», «червоні яблука». Яких яблук на дереві буде більше, та група впоралась краще).
ІІІ. Узагальнення знань з теми «Значення слова».
1. Слова з прямим та переносним значенням.
- Запиши речення, в якому є слова з переносним значенням.
Зелені
Яблуні шелестіли кучерявим листям.
У Петрика кучерявий чуб.
Жовті
Зранку повіяв сердитий вітер.
Дідусь учора був дуже сердитий.
Червоні
Маринка голосно сміялася.
Після дощу сонечко засміялося.
2. Синоніми (слова, близькі за значенням).
-Які слова називаються синонімами?
Гра «Знайди друга» ( робота в парах)
Скласти пари синонімів.(з’єднати стрілочками)
сумувати - журитися танцюють – кружляють світить – сяє
опадає – опускається достигли – доспіли холодно – зимно
3. Фразеологізми.(сталі вирази)
- Які слова називаються фразеологізмами?
Замінити одним словом-синонімом
Взяти ноги на плечі – побігти накивати п’ятами - втекти
Набрати в рот води – замовкнути байдики бити – лінуватися
Викинути з голови – забути замилювати очі - обманювати
- Які слова називаються антонімами?
«Обличчям до обличчя» (усно)
Добери антонім. осінь – весна |
день - ніч |
рання – пізня |
холодний – теплий |
веселий - сумний |
сонячний – дощовий |
радість – смуток |
питання -відповідь |
говорити - мовчати |
сміх – сльози |
сонце – місяць |
добро – зло |
щастя – горе |
земля – небо |
високий – низький |
V. Доповнення аплікації на дошці осінніми елементами (хмарки, листки, сонечко).
- Виріжте з кольорового паперу елементи аплікації, яких не вистачає і доповніть її на дошці під осінню мелодію.( П. Чайковський. Пори року. Осінь.)
VI. Оцінювання.
- Чого не вистачає не нашій аплікації? (травички)
-Якщо хто вважає, що він працював на уроці добре , той доповнить аплікацію жовтою травинкою.
- А хто думає, що він може працювати ще краще, візьме зелену.
VII. Підсумок уроку.
Вправа «Зворотній зв’язок»
Продовж речення:
-Сьогодні на уроці я навчився …