Клас 3
Урок №2.
Поняття про мережі. Поняття про мережу Інтернет. Складові вікна програми-браузера.
Цілі:
Тип уроку:
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Google Chrome
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, діти. Сьогодні нас очікує досить цікава подорож в безкрайню країну.
Гра “Правильно–неправильно”.
- Дітки, любите в ігри грати?
- Тож пограємось у гру «Правильно-неправильно». Але згадайте, які правила безпечної роботи в комп’ютерному класі.
- Якщо вислів правильний —плесніть у долоні, якщо ні — тупайте ніжками.
Всі ми витерли взуття,
Щоб не нести в клас сміття. (Плещуть у долоні)
А щоб сіли ми за парту,
Вчитель нам дає команду! (Плещуть у долоні)
Ти підсунь дисплей близенько,
І дроти поправ хутенько! (Тупають ніжками)
Від екрана ти відсядь...
Сантиметрів п'ятдесят! (Плещуть у долоні)
Хоч стомились в мене очі,
Та все ж граюся охоче! (Тупають ніжками)
Я дротів не зачіпаю,
Правило це добре знаю! (Плещуть у долоні)
Час даремно не марную
- Із комп’ютером працюю.
Думав, що на 2 хвилини,
А просидів 3 години. (Тупають ніжками)
Назва цій країні Інтернет. Думаю кожен з вас вже чув це слово, а можливо навіть хтось відвідував її. Сьогодні ми також познайомимось з спеціальним помічником (гідом), який супроводжатиме нас в цій країні.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Навчившись відвідувати мережу інтернет ви з легкістю зможете знайти будь-яку цікаву інформацію самостійно. Перш ніж розпочати навчання повторимо правила поведінки
Давайте розгадаємо декілька ребусів та дізнаємось з якими поняттями ми сьогодні познайомимось.
Мережа. Таке слово ви могли вже чути в розумінні електромережі, та сьогодні ми дізнаємось, що ще означає дане поняття.
Браузер. Так зветься наш помічничок, який допоможе нам відвідувати чудову країну.
Інтернет. Саме так називається наша віртуальна країна.
Молодці. Ви дуже добре справились з ребусами! Надіюсь так активно ви будете працювати протягом всього уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Колись дуже давно люди жили без світла. Коли ставало темно вони не вмикали світло як ми, а запалювали свічки, писали листи один одному на папері.
Щоб доставити такий лист до отримувача потрібно було дуже багато часу. Неси в поштове відділення, чекай поки поштар доставить це повідомлення… (люди ще в цей час не їздили на автомобілях). Пофантазуйте трішки та уявіть як би ви жили, та чим займались якби у вас не було б світла?
Електрика дуже спростила людям життя. З її появою люди навчились передавати повідомлення на відстань дуже швидко, спочатку за допомогою сигнальних машин, які могли лише пищати. Далі створився телефон на телевізор. Та людство не зупинялось і досі не зупиняється в своєму розвитку. І люди почали винаходити комп’ютер. Спочатку це була ну дуже велика кімната в якій люди робили різні розрахунки. З часом такий великий комп’ютер зменшився і є таким, яким ми бачимо його сьогодні.
Трошки пізніше, а саме у 1969 році, науковці спробували підключити один комп’ютер до іншого. Це рішення дало дуже великі можливості. Коли вперше підключили 4 комп’ютери вони змогли обмінюватись повідомленнями і всі побачили наскільки це зручно і швидко. Підключення такий комп’ютерів називається мережею.
Отже, мережа – це група підключених однин до одного комп’ютерів а Інтернет – це всесвітня комп’ютерна мережа. Тобто Інтернет це комп’ютери, які підключені по всьому світу один до одного.
Можливості Інтернету дуже великі. Ми можемо спілкуватись з друзями, які далеко від нас і бачити їх. Можете писати листи і не чекати тижні або місяця поки лист дійде, можемо слухати музику та переглядати фільми не завантажуючи їх до себе на комп’ютер.
Хоча комп’ютери підключені один до одного, але в цілому вони поділяються на 2 типи. Комп’ютери користувачів, тобто наші комп’ютери та веб-сервери.
Веб-сервер – спеціальний комп’ютер інформацію на якому може переглядати кожен користувач інтернету. Тобто веб-сервера можна уявити, як бібліотеку до якої ми з вами ходимо. Ми користувачі і йдемо в бібліотеку за новою цікавою, розважальною або науковою інформацією.
Що знаходиться в бібліотеці? Книги. В мережі Інтернет ці книги, на яких розміщена інформація, називаються сайтами.
Сайт – це група пов’язаних між собою веб сторінок. Як правило, сторінки сайта поєднані єдиним оформленням і змістом. Тобто сайт дуже схожий на книгу, хоча і віртуальну. Як в книзі є сторінки та і на сайті вони є і називаються веб-сторінками.
Веб-сторінка – це електронний документ, підготовлений для розміщення в мережі Інтернет. Веб-сторінка може містити текст, малюнки та інші дані, а її основним елементом є гіперпосилання. Невідомим для вас словом є гіперпосилання. Та не таке воно вже й страшне. Коли ми читаючи книжку хочемо перегорнути аркуш, ми беремо і перевертаємо. Але як дати знати комп’ютеру, що ми хочемо перегорнути веб-сторінки. В дію вступають гіперпосилання – це текст або зображення натискаючи на котрі ви можете перейти на іншу веб-сторінку.
І так ми визначили, що допомагати відвідувати мережу Інтернет буде браузер. Браузер – це комп’ютерна програма, що призначена для перегляду веб-сторінок.
Популярними браузерами є Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome,.
Для того, щоб відкрити браузер потрібно натиснути «Пуск» - «Всі програми» - «Google Chrome» - «Google Chrome».
Вікно програми складається з: керуючих кнопок вікна, панель вкладок веб-сторінок, активна вкладка та пасивні, клавіша повернення на попередню сторінку, перехід на наступну сторінку, перезавантажити сторінку, рядок вводу адреси веб-сайту, меню браузера, робоча область.
ІV. Фізкультхвилинка
А зараз, шановні діти давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Навчитися запускати веб-браузера.
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Кілька разів із силою заплющити, а потім відкрити очі.
Обертати очима спочатку за годинниковою, а потім проти годинникової стрілки.
Сфокусувати зір на віддаленому предметі, після чого близько до очей піднести палець і сфокусувати зір на ньому.
Кілька раз подивитися вгору, вниз, вліво, вправо.
VI. Підбиття підсумків уроку