Натюрморт. Композиція з неживих предметів «Квіти у вазі» (акварель, гуаш)

Про матеріал
Мета:  вчити учнів малювати натюрморт, правильно передаючи розмір, форму, пропорції предметів використовувати різні способи та прийоми нанесення фарб; стимулювати зацікавленість творами світового мистецтва;  сприяти розвитку образного просторового мислення, творчих здібностей та фантазії учнів;  виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Натюрморт. Композиція з неживих предметів «Квіти у вазі» (акварель, гуаш)

Мета:

  • вчити учнів малювати натюрморт, правильно передаючи розмір, форму, пропорції предметів використовувати різні способи та прийоми нанесення фарб; стимулювати зацікавленість творами світового мистецтва;
  • сприяти розвитку образного просторового мислення, творчих здібностей та фантазії учнів;
  • виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до природи.

Обладнання:  опорні схеми, інструкційні картки.

Зоровий ряд: репродукції картин Левітан І.І. «Волошки», Кончаловський П.П. «Бузок», Вінсент Ван Гог. «Соняшники».

Матеріали та інструменти для учнів: альбом, олівець, гумка, фарби (акварель, гуаш), пензлі.

Тип уроку: комбінований.      

Очікуваний результат: виконання натюрморту «Квіти у вазі».

ХІД УРОКУ.

І. Організаційна частина.

 Пролунав дзвінок -

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім класі

Діти - просто молодці.

Слово вчителя. Доброго дня! Сподіваюсь, хороший настрій, цікаве спілкування, творча праця й натхнення додадуть вам ще більшої краси, гідності, шляхетності духу. Я пропоную вам відкинути всі турботи й поринути у чарівний світ мистецтва.

Девіз уроку: «Працюємо наполегливо, старанно, щоб жодна хвилина не втратилась марно!»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

  •                       Діти, а ви любите загадки? Тоді, відгадайте:

           Влітку диво це знайду

   В полі, в лісі і в саду.

   Ці рослини кольорові

   Запашні, такі чудові.

Молодці! Правильно, це квіти. Квіти – вічні супутники людського життя. Вони супроводжують людину і в радості та щасті, і в горі. Важко собі уявити життя без цих дивовижних рослин. Вони  вражають нас найтоншими пахощами, милують кольорами.

Ми звикли до цих ніжних і прекрасних дарунків природи. Квіти роблять людину добрішою, кращою. Завдяки їм складено багато віршів, казок, легенд, пісень, написана прекрасна музика ,намальовано багато картин. Бо їх краса надихає творчих людей до створення інших див. у наших предків були звичаї. Вони вірили, що квіти мають душу. Ставилися до них, як до живих істот. Наш народ дуже любив квіти, а тому розмальовував ними стіни хат, печі, їх вишивали на рушниках, скатертинах, хустинках. З них робили цілющі напої та відвари, засушували для лікування різних хвороб, завжди насаджували для краси біля своєї оселі.

Напевно, немає жодної людини на світі, яка б не зупинила хоч на мить свій погляд на чудових, духмяних, різнокольорових квітах. Є безліч квітів, які ростуть у садах, парках. Люди прикрашають ними свій побут, дарують їх один одному. Не менш привабливі й скромні польові квіти. Здається, їх так багато і можна легко нарвати скільки завгодно. Але як написав відомий поет Володимир Сосюра:

    Я квітку не можу зірвати,

                                  бо їй, як людині, болить.

                                  Як нам, моє серце крилате,

                                  під сонцем їй хочеться жить.

  •                       Отже, сьогодні ми знову малюватимемо натюрморт, проте уже не з овочами чи фруктами – зобразимо букет квітів у вазі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вступна бесіда

Мистецтв багато, ви з ними зустрічаєтесь кожного дня. Це художня література, музика, театр, кіно, образотворче мистецтво тощо. Та щоб пізнати це мистецтво краще, не заблукати в ньому, ми крок за кроком продовжуємо вивчати його.

Натюрморт – один із засобів образотворчого мистецтва, присвічений зображенню предметів, речей, овочів, фруктів, квітів тощо.

Перше, що роблять люди, бажаючи пізнати іншу країну,  вони вивчають її мову. Так зробимо і ми, входячи у світ натюрморту, як у нову країну: ми поступово почнемо розмовляти мовою художників, знайомлячись з їхніми творами.

Натюрморт, як самостійний жанр виник у 17 ст. в Голландії та Іспанії. До цього він розвивався як елемент картини.

  • Розгляньте репродукції картин.
  • Яка з картин вам сподобалася найбільше? Чому?
  • Що можете сказати про тло натюрморту?
  • Між іншим, щоб картина із зображенням букета квітів виглядала гарно, треба добре продумати композицію, тобто розміщення, колір та форм.

Слово вчителя: Вам, мабуть, дуже цікаво, букет яких квітів ми будемо сьогодні малювати.

Я гордо голову тримаю,

І перед вітром не схиляю,

Я жовтий, білий, полумяний

І, наче яблуко, румяний.

В саду я квітну навесні.

Скажи, яке імя мені. (тюльпан)

  • Так, ми малюватимемо тюльпани.

Існує легенда про тюльпани, яка розповідає про те, що в бутоні жовтого тюльпана закладене щастя. До щастя не міг дістатися ніхто тому, що бутон не розкривався. Коли маленький хлопчик, який гуляв з мамою, вперше побачив прекрасний жовтий бутон і з щасливою посмішкою побіг до нього – тюльпан розкрився. З тих пір вважається, що подаровані тюльпани приносять щастя і хороший настрій.

Фізкультхвилинка.

ІV. Творча робота дітей.

  • А тепер розберемо послідовність виконання нашого малюнку.

Вчитель малює на дошці.

Послідовність виконання роботи.

  1. Оберіть формат аркуша.
  2. Роботу починаймо з композиційно правильного розміщування малюнку на аркуші паперу з урахуванням габаритних розмірів предметів.
  3. Олівцем помітьте межі компо­зиції.
  4. Тонкою лінією олівця зробіть швидкі начерки предметів компо­зиції.
  5. Будуємо вазу прямими лініями, малюємо овали, заокруглюємо форму.

У процесі малювання не слід забувати про перспективні зміни кола. Чим ближче коло до рівня очей глядача, (лінії горизонту), тим його форма здається вужчою, а на рівні зору вона сприймається та зображується у вигляді прямої лінії.

  1. Потім малюємо букет, не як групу  окремих квітів, а як єдину форму, яка має об`єм. Частину квітів, що знаходяться ближче до нас, промальовуємо більш детально, витираємо непотрібні лінії  побудови. Тонкими лініями намічаємо на вазі, яблуках полиск, світло, напівтінь, власну тінь, рефлекс, падаючу тінь. Ще раз порівнюємо малюнок з натурою, виправляємо помилки.
  2. Починайте працюва­ти фарбою: зробіть загальну промальовку фона і окремих предметів; користуйтеся товстими пензлями.
  3. Промалюйте деталі, пам’ятайте, що предмети мають освітлену і тіньову частину.
  • Щоб правильно зобразити самі квіти, скористайтеся таблицею Як намалювати тюльпан

Пов’язане зображення

Учитель показує приклади дитя­чих робіт.

Практична робота

Учні виконують роботу, учитель стежить за їхньою роботою, надає індивідуальну допомогу, консультує.

V. Виставка й оцінювання дитячих робіт.

VІ. Підсумок уроку.

  • У якому жанрі мистецтва ви­конували роботи?

 

 

1

 

doc
Додано
21 серпня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку