Поняття про основні кольори. Ознайомлення з прийомами користування гуашевими та акварельними фарбами, пензлями, палітрою. Практична художня діяльність. « Танок

Про матеріал
Урок відповідає вимогам НУШ. Передбачає теоретичну і практичну частину. Ігрові методи сприяють розвитку уяви, мислення.
Перегляд файлу

     ОТМ

Тема: Поняття про основні кольори. Ознайомлення з прийомами користування гуашевими та

          акварельними фарбами, пензлями, палітрою.

          Практична художня діяльність. « Танок кольорів»

Мета: Ознайомити учнів з основними та похідними кольорами.

          Навчити учнів: - користуватись гуашевими та акварельними фарбами, пензлем, палітрою;

         - утворювати похідні кольори шляхом змішування основних ( на палітрі та безпосередньо в    

           роботі)

          Розвивати в учнів: - практичні навички роботи з фарбами;

          - зорове сприйняття, аналітичне мислення.

          Виховувати в дітей естетичний смак, дбайливе ставлення до природи; прагнення до пізнання         

          навколишнього світу через образотворче мистецтво.

 

1.    Організаційна частина        (1хв)                                                                

        Вітання.                                                                            

        Перевірка готовності учнів до уроку.                              

2.    Мотивація навчальної діяльності    (5хв)

-   Ми живемо в різнобарвному світі. Навколо на безліч кольорів та їх відтінків. Це і розмаїття барв опалого листя   восени,   і безмежна  блакить   весняного   неба,   по   якому пливуть білосніжні хмаринки, і безкраї літні лани, на яких хизуються вродою жовтогарячі соняхи. Навіть, здавалось би, безбарвна зима — і та чарує нас кольорами: на білому тлі снігової ковдри проступають блакитні тіні дерев та заметів, синіє крижане дзеркало річок та ставків, пломеніють червоні ягоди горобини, звеселяють око зелені віти ялин.

( Аналіз  світлин  і творів,  на яких  передається  краса  навколишнього світу. Основна  увага звертається на кольорову гаму кожного зображення.)

3.    Оголошення теми та мети уроку . Головний помічник – Пензлик.

4.   Пояснення нового матеріалу    (8хв)

      Загадки.     На городі в нас росте

                         Сонце ясне, золоте,

                         Жовте око, жовті вії,

                          Та чомусь воно не гріє. (Сонях.)

У матінки діточки — Лиш блакитні квіточки.

 Із жита виглядають, Сонечко вітають.   (Волошка.)

                          Стебельце — шорстка драбинка,

                          У серединці — чорна вуглинка,

                          Пелюстки блискучі, як лак,

                          Це квітує червоний…( мак)

    В мистецтві визначено три основні кольори — жовтий, червоний та синій. За їхньою допомогою можна утворити  інші — похідні кольори та відтінки.

Гра «Основні кольори»

На дошці прикріплено три кольорових аркуші (жовтий, червоний, синій) і під ними на відстані — три контурних зображення ( лимона, помідора, сливи). Тримаю кольорові світлини  із зображеннями квітів соняха,  маку,  волошки,  не показуючи їх дітям.

Називаю квітку та колір, що їй не відповідає. - «Волошка червона. Чи я права?» Діти виправляють

  • «Ні, волошка синя». Після цього чіпляю зображен­ня  квітки під аркушем відповідного кольору.

Дитина, яка першою дала правильну відповідь на запитання, підходить до дошки  та зафарбовує контурне зображення плоду  відповідним кольором. Решта учнів виконують вправу на місцях.

Зустріч із феями кольорів (виконання вправ)

Познайомтесь, друзі, із нашими гостями — феями основних  кольорів: Червоною, Жовтою і Синьою.

                    До квіткової країни

                    Три феї завітали,

                    Чарівними паличками

                    Квітки розфарбували.

 

  • Скажіть, якої квітки торкнулася кожна фея? Якого кольору стали волошка, троянда та тюльпан?
  • А потім феї усміхнулись

Та разом по двоє

Фруктів торкнулись.

( На  прикладі  візуального ряду  показую  дітям, як можна утворити похідні кольори з основних.)

    Оранжевий;   Зелений;  Фіолетовий

                 Фарби, якими ми користуємось, — концентровані  (тобто густі). Для виконання роботи їх потрібно розводити водою  до певної густини. Кольори акварельних фарб наносять на папір прозорим шаром, а гуашеві фарби — менш прозорі.

                Залишати   в стаканчику   з водою   пензлик   для   акварельних фарб не можна,  бо  він  псується:  його  ворс  згинається,  втрачає пружність. Не можна також залишати пензлик із фарбою: ворс  засихає,  стає твердим і ламким.

                Для того щоб було зручніше розводити фарби, скористайтеся палітрою. Після роботи палітру слід вимити.     

                   Фізкультхвилинка                       '

Послідовність підготовки фарби для нанесення на папір

Умочіть пензлик у воду.

Наберіть на кінчик пензлика фарбу.

Обережно перенесіть пензликом на палітру фарбу та розбавте її  водою до необхідної густини.

Наберіть на кінчик пензлика трохи розбавленої фарби і нанесіть  на папір.

 

5.   Практична робота (18хв)

Сьогодні на уроці ми познайомилися з основними та похідними  кольорами. Допомогли нам у цьому чарівні феї.

А  тепер спробуйте намалювати танок кольорів. Тобто передайте  у своїй роботі квіти, овочі або інші предмети різного забарвлення.

 

6. Підсумок уроку  (3хв)

Рефлексія. (Діти порівнюють власні роботи з роботами однокласників.)

Презентація учнівських робіт.

 

Оцінювання навчальних досягнень учнів

Основна увага  на вмінні дітей правильно утворювати похідні кольори та передавати їх на аркуші паперу.

 

Додаткові творчі завдання для індивідуальної роботи з учнями

Виконати роботу на тему «Осінні листочки» або «Квітка-семицвітка»  (на вибір).

 

docx
Додав(-ла)
Аносова Анна
Додано
3 березня 2021
Переглядів
2454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку