Урок "Створення зимового пейзажу за допомогою засобів мистецтва"

Про матеріал
Розробка уроку до інтегрованого курсу мистецтва (образотворче+музичне). Для 1 класу вчитель може заздалегідь підготувати роботи з малюнками зимового пейзажу свічкою на аркушах. Дорослим дітям можна запропонувати самостійно виконати.
Перегляд файлу

Урок мистецтва у 1 класі

 

 

Підготувала: вчитель початкових класів

   ЗЗСО «Дивосвіт» м. Жовті Води

   Дніпропетровської області

   Мартич Анна Станіславівна

 

 

 

Тема. Створення зимового пейзажу за допомогою засобів мистецтва

 

Мета: навчити учнів бачити красу в навколишньому світі, визначати  її через об'єкти що нас оточують; ознайомити учнів з  видами образотворчого мистецтва та матеріалами, якими працює художник. Розвивати інтерес до творів образотворчого, музичного мистецтва та художньої діяльності; вміння сприймати красу в різних видах і жанрах мистецтва; зорове сприйняття, аналітичне мислення. Виховувати вміння цінувати красу через предмети, явища навколишнього середовища.

 

Обладнання: цеглинки лего, репродукції картин, кольорові сніжинки, маракаси, фарби, пензлики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний момент

- Діти, я рада вас вітати на нашому уроці мистецтва. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.

 

Діти:  Ми вам раді, люди добрі,

  І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

Вчитель: Ви почули всі дзвінок,

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

 

Згадаймо правила на уроці:

Не викрикуй, не крутись,

На учителя дивись.

  Якщо хочеш щось сказати,

  Требі руку піднімати.

 

Робота з LEGO

  • У мене зараз дуже хороший настрій
  • А у вас? (Три кольори настрою)
  • Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку. А в кого зараз чомусь сумний настрій, зміг покращити його.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Робота над загадкою

Кружляє ніжно білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма,

Яка пора скажіть? …   (Зима)

  • Сьогодні зима подарувала нам чудовий і радісний день. Як майстерно вона працює у природі.
  •  
  1. Вправа «Асоціативний кущ»
  • Діти, а ви любите зиму?
  • Що уявляєте, коли чуєте слово «зима»?
  • Давайте пригадаємо, що ми знаємо вже про зиму (Робота з LEGO: жовтий – так, синій - ні)

• грудень – перший місяць зими?

• взимку тепло і гріє сонечко?

• взимку дні холодні?

• вода в річках тепла і прозора?

• дерева заснули до зими?

 

  1. Розповідь вчителя
  • Зима буває різною. То сонечко вигляне і все навколо заблищить, засяє, то сніжок іде, а то хурделиця свої правила диктує – мете – завиває.

Скільки гарного довкола взимку – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, великі кучугури снігу. Казкова краса зими зачаровує, хвилює, бентежить нашу уяву. Поети, художники і музиканти постійно оспівують у своїх творах чарівність зимової природи. Поети – у віршах. Композитори – у піснях. Художники – у картинах.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми також станемо художниками і музикантами, та спробуємо передати красу зимової природи за допомогою засобів мистецтва.

 

ІV. Робота над темою уроку

  1. Антоніо Вівальді «Пори року. Зима»
  • Діти, що таке пейзаж?
  • Поміркуйте, а що таке музичний пейзаж?
  • Зима завжди надихала митців на створення чудових творів. Красу зими можна не лише побачити, а й почути у звуках музики.  Послухайте п’єсу «Зима» італійського композитора Антоніо Вівальді. Який твір цього автора ми вже слухали?
  • Якими словами можна висловити свої емоції? Які почуття у вас залишились після прослуховування цього твору?
  •  
  1. Пісня «Перший сніг»
  • Зима! Кожна людина сприймаю цю пору року по-своєму. Для когось вона холодна, сувора снігова королева, що хоче всіх заморозити. А для когось добра фея-чарівниця, яка принесла із собою веселощі, зимові забави, свята, подарунки. Із настанням зими і перший снігом, зазвичай, у кожної людини покращується настрій.
  • Спробуємо собі і гостям підняти настрій за допомогою пісні, яку ми вивчили на минулому уроці Аркадія Філіпенка «Перший сніг»

З неба линуть зірочки,
Грають-вигравають.
Опускаються в садки,
Землю всю вкривають.

Білий сніг, білий сніг,
Зимонька пухната.
Білий сніг, білий сніг,
Чистий ніби вата.
 

Забіліли в тихий час
Сніжнії покрови,
Мов сама прийшла до нас
Казочка зимова.

Білий сніг, білий сніг,
Зимонька пухната.
Білий сніг, білий сніг,
Чистий ніби вата.


  1. Робота з демонстраційним матеріалом
  1. Репродукції картин
  • Для когось сніг холодний та вогкий, а для митця – різнобарвний, хрусткий та привабливий. Сніг викликає непереборне бажання малювати! Подивіться роботи художників і поміркуйте, якого кольору там сніг.
  • Які кольори, холодні чи тепла, переважають на картинах про зиму?
  • Зима поєднує в собі безліч кольорів. Вам лише залишається їх побачити.
  1. Кольорові сніжинки
  • Роздивіться сніжинки. Оберіть сніжинки холодних кольорів.
  • Яка із синіх сніжинок є холодною, а яка  - теплою? Як отримати ці кольори?

 

  1. Фізкультхвилинка з маракасами «Котобенд»

 

  1. Практична робота
  • Переходимо до фарб і пензлів.
  • Що можна зобразити на зимовому пейзажі? (дерева, кущі, хати, сніговика, кучугури снігу, сніжинки…)
  • Ми сьогодні будемо працювати у нетрадиційній художній техніці.
  • Адже саме взимку трапляються дива і наша зима-чарівниця приготувала для кожного з вас свій диво-малюнок. А що вийде у вас, ви дізнаєтесь, зафарбувавши весь аркуш паперу теплим або холодним синім кольором.

Техніка безпеки

  1. Фарбу набирай обережно
  2. Не забрудни одяг
  3. Користуйся серветкою
  4. Якщо хочеш змінити колір фарби, помий пензлик
  5. Малюнок виконуй старанно, охайно.

 

Виконання роботи починайте зверху аркуша. Набирайте фарбу на вологий пензлик і виконуйте плавні мазки в одну сторону. Малюй, фарбуй, твори! Уміння і фантазію свою ти прояви! Успіхів вам!

 

V. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Ось і завершився урок мистецтва. Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви завершуєте урок?
  1. На уроці я навчився…
  2. Мені сподобалося…
  3. Хотів би ще навчитися…
  4. Найскладніше було…
  5. Найлегше було…

 

Вчитель: Краса знаходиться у природі,

  Треба тільки вміти її побачити…

Бажаю вам творити і щодня бачити в природі і у людях тільки прекрасне.

 

Дякую за урок. До побачення!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пащенко Ганна Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 квітня 2021
Переглядів
2374
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку