Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи

Про матеріал
Розробка уроку біології у 8 класі представлена у формі презентації. За навчальним підручником Біологія, 8 клас ,Міщук Н., Жирська Г., Степанюк А., Барна Л., 2016 Видавництво «Підручники і посібники». МЕТА: Освітня. Почати формувати знання учнів про вищу нервову діяльність людини; розкрити поняття «нижча нервова діяльність», «вища нервова діяльність – ВНД»; встановити зв’язок між ВНД і психікою; визначити значення фізіології вищої нервової діяльності та психології для діяльності людини і людства в цілому. Розвиваюча.  Розвивати уміння учнів вибирати головне у матеріалі, який вивчається, уміння порівнювати та робити відповідні висновки. Виховна.  Виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей, поводити себе відповідно вихованій та порядній людині.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи Підготувала вчитель біології та хімії Гавриляк мар’яна володимирівна

Номер слайду 2

Мета: Освітня.  Почати формувати знання учнів про вищу нервову діяльність людини; розкрити поняття «нижча нервова діяльність», «вища нервова діяльність – ВНД»; встановити зв’язок між ВНД і психікою; визначити значення фізіології вищої нервової діяльності та психології для діяльності людини і людства в цілому. Розвиваюча.  Розвивати уміння учнів вибирати головне у матеріалі, який вивчається, уміння порівнювати та робити відповідні висновки. Виховна.  Виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей, поводити себе відповідно вихованій та порядній людині.

Номер слайду 3

Біологічний диктант. Дайте визначення Необхiдним термінам і запишіть їх у своїх зошитакх: нервова система, рефлекс, нервова регуляція, збудження, гальмування, нейрон, рефлекторна дуга, умовний рефлекс, безумовний рефлекс.

Номер слайду 4

Дослідження Павлова. Вивчаючи особливості формування умовних рефлексів на собаках, I. П. Павлов звернув увагу, що швидкість i мiцнiсть їх формування у різних собак вiдрiзнялась. Це дало підставу для розподілу тварин на декілька типів залежно від iндивiдуальних властивостей нервової системи.

Номер слайду 5

Іван Павлов створив учення про вищу нервову діяльність, яке обґрунтовує поведінку людини і тварин. Усю нервову діяльність організму він поділив на: Нижчувищу

Номер слайду 6

нижча  нервовова діяльність Іван Павлов , під нижчою нервовою діяльністю, розумів - рефлекторну регуляцію фізіологічних функцій організму та його рухової активності.

Номер слайду 7

Вища нервова  діяльність За своєю сутністю , вища нервова діяльність — сукупність умовних і складних безумовних рефлексів, що виробляються в корі та підкіркових структурах головного мозку. Вона забезпечує перебіг поведінкових реакцій організму завдяки найдосконалішим пристосуванням організму до умов існування. В основі цих пристосувань лежить здатність кори головного мозку швидко утворювати нові рефлекси і пригнічувати старі у відповідь на зміни в середовищі. Поняття «вища нервова діяльність» Іван Павлов уважав тотожним поняттю «психічна діяльність».

Номер слайду 8

Властивості нервових процесів. За основу поділу вищої нервової дiяльностi на типи він узяв властивості нервових процесів Збудженнягальмування Наприклад, коли людина опановує нові танцювальні рухи, спочатку спостерігається скорочення багатьох м’язів, які не беруть участі у виконанні руху. Це — наслідок поширення збудження в корі великих півкуль. Після багаторазових повторень рух стає чітким. Це можна пояснити концентрацією збудження в нервових центрах, які відповідають за узгоджене скорочення необхідних м’язів

Номер слайду 9

типи вищої нервової діяльностіФормуються вони, в результаті взаємодії організму людини з навколишнім середовищем і визначають відмінності в поведінці й ставленні людей до тих самих впливів довкілля.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Типи внд

Номер слайду 12

темперамент. Це Індивідуальна особливість людини, що виявляється в її збудливості, емоційній вразливості, урівноваженості та швидкості перебігу психічної діяльності.темперамент. Сангвінікмеланхолікхолерикфлегматик

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Сангвінік. Сангвінік (від лат. sanguis [сангвіс] — кров) сильний, урівноважений, рухливий тип ВНД. Такі люди життєрадісні та працелюбні, дисципліновані, енергійні, допитливі, емоційно врівноважені, з великим самовладанням.

Номер слайду 15

флегматик. Флегматик (від гр. phlegma [флегма] — слиз) сильний, урівноважений, інертний тип ВНД. У людей цього типу збудження змінюється гальмуванням повільно, перехід від одного виду діяльності до іншого утруднений. Вони помірно енергійні, емоційно стримані, спокійні, наполегливі, постійні у звичках і схильностях.

Номер слайду 16

холерик. Холерик (від лат. cholericus [холерікус] — хворий на жовчну хворобу) сильний, неврівноважений тип ВНД. У людей цього типу збудження домінує над гальмуванням. Вони енергійні, сміливі, схильні до рішучих дій, дуже емоційні, нестримані, іноді необачні у вчинках.

Номер слайду 17

меланхолік. Меланхолік (від грец. μέλας χολή [мелас холе] — чорна жовч) —це слабкий тип ВНД. Люди даного типу пасивні, дуже вразливі, замкнені, схильні до пригніченості. Часто вони виражають свої емоції в різних видах мистецтва.

Номер слайду 18

висновок. Основні типи вищої нервової діяльності в «чистому» вигляді трапляються доволі рідко. У більшості людей спостерігають ознаки всіх типів з переважанням одного з них. Тип вищої нервової діяльності є вродженим й успадковується від батьків. Але в процесі індивідуального розвитку людини під впливом умов навколишнього середовища він може змінюватися.

Номер слайду 19

Цікаві факти для роздумів. Під час космічного польоту чи тривалих експедицій складаються ситуації, що потребують особливої психологічної обстановки, особливих відносин. У їх основі лежить психологічна сумісність. Досліджено, що найбільш сумісними є люди з протилежними типами темпераменту: холерик — флегматиксангвінік — меланхолік. Як ви вважаєте, Чому це так?

Номер слайду 20

Визначення свого типу темпераменту. Зайти за посиланням і пройти тестування на визначення свого типу темпераментуhttp://ndak.com.ua/psihologchna-service/item/1595-viznachennya-tipu-tempepamentu-metodika-ayzenka

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Домашнє завданняопрацювати параграф 48.

pptx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
2109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку