Тема уроку: “Попелюшка, або Соболевий черевичок”. Поетизація працьовитості та скромності головної героїні в казці Шарля Перро. Характеристика головної героїні.
Номер слайду 2
Мета уроку: - розвивати в учнів навички виразного читання і переказу художнього твору; - розвивати логічне мислення, вміння коментувати прочитане та робити висновки; - виховувати працьовитість, доброту, скромність, порядність.
Номер слайду 3
Ознаки народної та літературної казки Порівняйте характерні особливості народної та літературної казки.
Номер слайду 4
Епіграф до уроку: Казки зовсім не дрібниця. Головне в них – мораль. Шарль Перро
Номер слайду 5
Гра для кмітливих. Завдання: виправити помилки Герої казок Шарля Перро – це люди, які стоять на вищих щаблях суспільства. Народні казки існували в писемній формі. Кожна казка Шарля Перро закінчується мораллю. До збірки «Казки матінки моєї Гуски» входить 5 казок. Шарль Перро займався тільки літературною діяльністю. До збірки казок Перро входять такі казки: „ Червона шапочка“, „Пані Метелиця", „Попелюшка".
Номер слайду 6
Шарль Перро – відомий у Франції королівський чиновник, високий посадовець захоплювався поезією і сам писав чудові вірші. Завдання: Прослухайте вірш Шарля Перро і допишіть свій варіант останнього рядка. Як на вашу думку, чи можна розпочати розмову про Попелюшку цими поетичними рядками? Дивлюсь я просто людям в вічі, В усьому щиро повсякчас, Природний колір на обличчі, Не маю штучних я прикрас. Ласкава, ввічлива, чутлива, І ніжність світиться в очах Та хоч я добра й чарівлива… У клітці я живу, мов птах
Номер слайду 7
Як називали бідну дівчину, героїню казки Перро, мачуха та її дочки? Чому її так називали? Попельня – місце для зсипки попелу; Попелище – місце, куди викидають попіл; Попелюх - казковий герой, який у молодості сидів на попелі, а потім здійснив подвиги і став царем. Зі словника Бориса Грінченка Що означає ім'я героїні?
Номер слайду 8
Словникова робота Характеристика – це визначення характерних рис якого-небудь явища, предмета, людини. Характеристика дійової особи в художньому творі - це дані про її зовнішність, походження, діяльність, моральні якості, волю, здібність, інтереси, які проявляються в поведінці літературного героя, його переживання.
Номер слайду 9
Робота з текстом Бесіда за запитаннями та вибіркове читання. Як жилось Попелюшці в домі злої мачухи?
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Яку роль Попелюшка відіграє під час приготувань до балу? Робота з текстом Чому сестри, коли вбиралися на свято, покликали Попелюшку? Як Попелюшка ставилася до названих сестер?
Номер слайду 12
Робота з текстом Чому Фея стала допомагати Попелюшці? Які чарівні перетворення відбулись в казці Ш.Перро?
Номер слайду 13
Робота з текстом Як почувалась Попелюшка на балу?
Номер слайду 14
Образ Попелюшки – втілення кращих рис людської вдачі Назвіть ті риси характеру людини, які ви вважаєте найкращими. (Добра, мила, незлостива, роботяща, терпелива, покірна, слухняна, ніжна, мала хороший смак, чесна, вірна, безкорислива). З названих вами рис характеру оберіть одну – найкращу. Перелічіть з названих вище ті риси характеру, які мала Попелюшка. Яка риса характеру героїні подобається вам найбільше? Чому?
Номер слайду 15
Чи заслуговує Попелюшка на винагороду в своєму житті? Терпіння та праця завше матимуть винагороду. Французьке прислів'я
Не одяг красить людину, а добрі діла. Українське прислів'я Не ищи красоты, а ищи доброты. Російське прислів'я Без труда не вытянешь и Рыбку из пруда. Російське прислів'я
Номер слайду 16
Домашнє завдання: 1. Написати листа Попелюшці
Номер слайду 17
Підсумок уроку Які людські якості поетизує Ш. Перро у своїй казці? Висновок: Попелюшка така популярна в народі не випадково. За всіх часів, коли на землі все краще діставалося багатим, люди не могли не мріяти про те, що за чесність, скромність, доброту, працьовитість вони можуть отримати винагороду.