ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
Група: №11.
Спеціальність: «Майстер ресторанного обслуговування, кухар».
Майстер в/н: Динник Ольга Іванівна
Об’єкт, на якому проходить виробниче навчання: майстерня організації обслуговування.
Тема програми: «Підготовка торгового залу до обслуговування, організація робочого місця за барною та буфетною стійками».
Тема уроку: «Попереднє сервірування столу до сніданку».
Мета уроку:
Тип уроку: урок формування навичок виконання операцій і видів робіт.
Методи навчання:
Міжпредметні зв’язки:
«Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства» – тема: «Загальні правила і послідовність сервірування столів»,
«Санітарія та гігієна» – тема: «Санітарно-гігієнічні вимоги до працівників ресторанного господарства»;
«Охорона праці» – тема: «Техніка безпеки у закладах ресторанного господарства»
Матеріально-технічне забезпечення:
Навчально-методичне забезпечення:
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Вступний інструктаж
Майстер в/н. Тема сьогоднішнього уроку: «Попереднє сервірування столу до сніданку». Мета нашого уроку: навчитися попередньому сервіруванню столу до сніданку; закріпити практично-теоретичні знання з теми щодо організації робочого місця, дотримання вимог санітарії, гігієни, охорони праці та пожежної безпеки.
Дана тема дуже важлива, адже у всіх ресторанах, кафе, барах для скорочення часу на обслуговування споживачів застосовують попередню сервіровку столів. Сервірування столів виконується з певною метою. У першу чергу ми хочемо показати гостеві, що його чекають. Сервіровані столи є прекрасним доповненням до інтер’єру і створюють враження затишку та комфорту.
Попереднє сервірування прискорює обслуговування. Розміщення посуду та столових приборів має ряд особливостей, які необхідно враховувати офіціанту при сервірування столів і які ми зможемо засвоїти під час вивчення сьогоднішньої теми уроку.
Майстер в/н: Зараз ми перевіримо ваші знання з теоретичного навчання.
(Підготовка торгового приміщення розпочинається з його прибирання, розставляння меблів, отримання посуду, приладів, столової білизни; підготовка їх до використання; попереднє сервірування столу.)
(Послідовність прибирання залежить від матеріалу, з якого виготовлена підлога. Якщо підлога з лінолеуму, то спочатку витирають порох з підвіконників, панелей, меблів, світильників, а потім миють підлогу. В ресторанах, де паркетна підлога, спочатку витирають порох з підлоги, гарно її натирають, а потім протирають порох з усіх предметів. Килимову доріжку чистять за допомогою порохотягу.)
(Прибирання торгового приміщення повинно бути завершене за дві години до відкриття торгового залу, приміщення добре провітрюють.)
(Столовий посуд і прибори отримують метрдотель, бригадир офіціантів або кожен офіціант у сервізній.)
(Ножі беруть лівою рукою через рушник, а правою натирають до блиску. При цьому лезо ножа тримають від себе.)
(Тарілку беруть кутиком рушника в ліву руку, а потім правою рукою іншу частину рушника і полірують, обертаючи її між двома руками.)
(Фужер беруть рушником за ніжку і натирають. При цьому фужер обертають між двома руками, не натискуючи пальцями. Великий палець, обгорнутий серветкою, повинен торкатися внутрішньої частини фужера.)
Майстер в/н. Сьогодні на уроці ми будемо відпрацьовувати процес сервіровки столу до сніданку за такою схемою:
Майстер в/н. Розглянемо вимоги охорони праці при виконанні робіт.
На виконання вимог охорони праці майстру ресторанного обслуговування необхідно:
- перевіряти технічний стан підлоги в залі й поблизу роздачі;
- негайно прибирати з підлоги пролитий жир, рідину, предмети або продукти;
- бути обережним і уважним біля дверей і проходів;
- відкривати банки з консервованою продукцією ключем або спеціальним приладом;
- ставити посуд з гарячими блюдами на тацю, площа якої повинна бути більшою, ніж посуд;
- дотримуватись обережності при перенесенні їжі на східцях;
- не проходити з тацею по залу під час танців;
- не використовувати посуд із тріщинами, вимагати його вилучення або заміни;
- зберігати порядок і послідовність одержання готових блюд з кухні при обслуговуванні відвідувачів;
- ставити блюда на тацю тільки в один ряд;
- не носити столові прилади у руках, а використовувати для цього тарілку або тацю;
- відкривати пляшки тільки штопором або ключем;
- не використовувати на одязі шпильки; не тримати в кишенях ламкі та гострі предмети.
Майстер в/н. Щоб приступити до сервірування столу, необхідно підібрати обладнання, білизну, посуд, прибори та аксесуари.
На уроці ми будемо використовувати таке обладнання: обідній стіл, сервант офіціанта, білизну (скатертину, серветки), порцеляновий посуд (пиріжкові тарілки, закусочні тарілки), скляний посуд (фужери для води), прибори металеві (ложки, столові вилки, столові ножі), аксесуари (набори спецій, серветки паперові), квіти.
Майстер в/н. Одним з головних елементів будь-якого прийому є сервірований стіл.
Офіціанти заносять до залу добре відпрасовані скатертини і кладуть їх на кожний стіл. Невеликий стіл можна накрити скатертиною, взявши її за край і струснувши над столом. Вона має звисати з усіх боків столу приблизно на 25-35 см так, щоб край її досягав поверхні сидінь стільців або крісел, але не нижче.
При сервіруванні стіл будь-якої форми поділяють по периметру на рівні частини довжиною 60-80 см, розраховані на одне місце.
Навколо столу розставляють стільці або крісла. Щоб забезпечити вільне переміщення відвідувачів, стільці (крісла) можна відсунути приблизно на півметра від краю столу.
Майстер в/н. Для закріплення матеріалу сьогоднішнього уроку пропоную вам розгадати кросворд.
(Учні розгадують кросворд)
Відтворіть показані прийоми, повторіть правила їх виконання:
4. Видача завдань і розподіл учнів по робочих місцях.
ІІІ. Поточний інструктаж
Перший обхід: перевірка, чи всі учні приступили до роботи, чи немає організаційних утруднень, що заважають її виконанню.
Другий обхід: перевірка, чи правильно організовані робочі місця, чи не припускаються помилки при виконанні роботи; ступінь засвоєння показаних прийомів, раціональне використання матеріалів, інструментів, дотримання правил техніки безпеки.
Третій обхід:контроль за прийомами робіт окремих учнів.
Четвертий обхід: контроль за дотриманням режиму роботи учнів.
IV. Заключний інструктаж