Поради батькам: "Система гармонійних відносин між батьками та дітьми"

Про матеріал

В процесі дорослішання батьки постійно чинять вплив на свої дітей. Він може бути як позитивним, так і негативним. Діти засвоюють та наслідують обидва види. Щоб процес виховання проходив якомога краще, батькам слід налагодити систему відносин з дітьми, яка сприятиме гармонійному росту, розвитку. У викладеному матеріалі наведена така система. В ній пояснюється які види відносин можна побудувати з дитиною, та пояснення чому вони можуть не працювати.

Перегляд файлу

 

 «Система гармонійних відносин між батьками та дітьми»

(поради батькам)

 

 

Виховання дітей – справа не проста.  Та, щоб успішно ним займатися батьки повині в першу чергу самі стати більш вихованими, терплячими, обізнаними, стриманними. В процесі виховання неможливо повністю уникнути проблем, конфлікті.  Та поведінка дитини не зміниться до тих пір, доки вона не помітить, що дорослий сам чинить так, як вчить. Тому батькам слід розвивати в собі ті якості, які вони хочуть бачити у свої дітях.

Система відносин з дітьми

  1. Створення довірливих відносин.

Чому не складаються:

  •                   авторитарна система виховання. Батьки, що дотримуються цього стилю, вимагають від дитини високих досягнень, карають за невдачі, жорстко контролюють, вторгаються в особистий простір дитини, пригнічують силою, вирішують за дитину, що йому краще, не цікавляться особистою думкою дитини, не визнають її права. «Як я сказав, так і буде», «Я батько, значить я правий»;
  •                   тиск на дитину;
  •                   неповага її цінностей і прагнень.

Що робити, щоб налагодити відносини?

  • розширити межі волі для дитини;
  • поважати її думку;
  • признавати батькам свої помилки по відношенню до дитини;
  • визнавати право дитини на її особисті помилки.
  1. Система заохочення і стягнення (стягнення замість покарань).

Не правильно дитину карати:

  • працею, змушуючи щось робити;
  • навчанням, адже так лише позбавляється бажання вчитися;
  • ігноруванням (особливо до 7 років);
  • фізичними методами і методами психічного тиску (таким чином закріплюється негативне відношення).

Правильно побудувати систему:

  •                  стягнення (позбавлення бонусів, подарунків, розваг, додаткових фінансів) у випадку поганої поведінки, неприпустимих вчинків;
  •                  заохочення (в явних досягненнях, при старанній роботі і навчанні, при виконанні прохань і виконанні більшого ніж просили).
  1. Права і обо’язки в сім’ї.

Неправильний розподіл:

  • права у дорослих, а у дітей обов’язки;
  • права і обов’язки у дорослих, а у дітей нічого;
  • права у дітей, обов’язки у дорослого (батьки виконують роль обслуговуючого персоналу).

Правильно коли кожен член сім’ї має право:

  • на особисту думку;
  • на свої бажання;
  • на прийняття рішень;
  • на свій особистий час і простір.
  1. Затвердження батьківського авторитету.

Коли діти не визнають авторитет батьків:

  • коли батьки сваряться, та принижують один одного в присутності

дітей;

  •                   коли один із батьків показує тиск на іншого;
  •                   коли батьки не тримають дане слово по відношенню до дітей;
  •                   коли батьки постійно демонструють свою слабкість і неспроможність.

Як підтримати авторитет:

  •                   підтверження досягнення батьків в різних сферах (коли діти

бачать, що батьки стараються, розвиваються, їхню працю оцінюють);

  •                   обов’язковість по відношенню до дитини (якщо щось пообіцяли – виконайте; якщо була домовленість та дитина не виконала своїх умов, результатом чого мало бути стягнення – зробіть це, бо інакше вона розумітиме,  що за невиконання їй «нічого не буде»);
  •                   здатність дивувати дитину (робіть їй сюрпризи).
  1. Система домовленості в сім’ї.

Чому вона не працює:

  • всі члени сім’ї чи хтось із них порушує домовленість;
  • нема наслідків при порушенні домовленості;
  • умови домовленості часто міняються.

Працююча система домовленостей:

  • кожен учасник сам визначає свої обов’язки;
  • всі учасники добровільно приймають умови договору;
  • всі учасники дотримуються умов договору.

Батьківський вплив на дитину здійснюється постійно, не дивлячись на те, є він усвідомленим чи стихійним. Неусвідомлені стани батьків, їх неконтрольовані емоції можуть привести до непередбачуваних результатів у вихованні дитини. У зв’язку з цим батьки повинні більше звертати увагу на свій психоемоційний стан, особливо в періоди становлення дитини як особистості. Саме від батьків дитина отримує знання про оточуючий світ. Родина – це певний морально-психологічний клімат, для дитини це перша школа відносин з людьми. 

Саме в родині складаються уявлення про добро і зло, про порядність і повагу до інших, формуються моральні і духовні цінності. З близькими людьми в родині дитина переживає почуття любові, дружби, відповідальності, справедливості. І саме від батьків залежить чи гармонійними будуть їхні відносини з дітьми.

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
1036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку