1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Поради для учасників НВП "Як підготуватись до іспитів?"

Про матеріал

Не секрет, що досить часто виникає парадоксальна ситуація – дитина, що сповнена відчуттям важливості відповідальної контрольної чи заліку, показує результати набагато гірші, ніж в умовах звичайного уроку. Або з точки зору психології – збільшення мотивації діяльності значно гальмує її ефективність. Як цьому запобігти?

Перегляд файлу

Як підготуватись до іспитів?

 

Закінчується ще один навчальний рік. В школах настає дуже відповідальний етап – ДПА випускників основної та ЗНО, старшої школи. Це не просто  визначення рівня навчальних досягнень випускників, а й підведення підсумків важкої напруженої багаторічної  роботи  кожної дитини, кожного вчителя, всього педагогічного колективу школи, всіх учасників освітнього процесу. І, безумовно, це значне випробування для батьків наших учнів.

Виникає питання – а як же учням найкраще підготуватися до такого вирішального кроку в своєму житті,  як  організувати свою навчальну діяльність протягом часу, що залишився так, щоб найкраще розкрити свої можливості, показати знання, вміння, навички, засвоєні протягом дев’яти або одинадцяти років навчання? І чим можуть допомогти своїм, вже майже дорослим дітям, їх батьки?

Не секрет, що  досить часто виникає  парадоксальна ситуація – дитина, що сповнена відчуттям важливості відповідальної контрольної чи заліку, показує результати набагато гірші, ніж в умовах звичайного уроку.  Або з точки зору психології – збільшення мотивації діяльності значно гальмує її ефективність. Як цьому запобігти?

Важливо враховувати вікові особливості старших підлітків – значний рівень вразливості, емоційної нестабільності, брак впевненості в собі, в своїх знаннях, недостатній розвиток навичок планування та організації своєї діяльності.

Звідси  й рекомендації – дев’ятикласникам важливо детально пояснити умови проведення ДПА з кожного предмету,  визначити час для виконання роботи чи підготовки відповіді, окреслити коло осіб, які будуть проводити атестацію та навчити планувати свою відповідь чи організовувати свою письмову роботу враховуючи час на самоперевірку та корекцію виконаного завдання.

Зазвичай, цю роботу проводять вчителі  або класний керівник під час спеціально організованої підготовчої діяльності, але найкраще з цим впорається шкільний психолог. 

Тому, якщо  учень, його батьки  чи вчителі можуть передбачити ситуацію виникнення у дитини стресового стану під час проведення ЗНО, то їм краще зараз звернутися до свого шкільного психолога за допомогою.

У випускників одинадцятого класу ситуація теж непроста. Для них ЗНО – це закінчення дитинства,  підведення підсумків значного етапу життя. До того  ж форму проведення атестації та вибір трьох предметів їм приходиться робити самим,  а за свій вибір і відповідальність збільшується.

Для  батьків

  • Організувати режим дня дитини таким чином, щоб залишився час і на повноцінний відпочинок з достатнім  сном вночі,  і на свіже повітря, і на ефективну підготовку до атестації. 
  • Слід  приділити увагу харчовому раціону дитини – збільшити вміст легкозасвоюваних вуглеводів, переважно у вигляді фруктів, зелених овочів, збагатити їжу вітамінами групи В за рахунок каш, яєць, висівкового хліба.
  • Напередодні проведення атестації   перевірити, чи готовий відповідний одяг – класичний “темний верх – світлий низ” – це не просто забаганки адміністрації школи, це й серйозне психологічне налаштовування на відповідну діяльність, яка забезпечує внутрішню позицію випускника, запускає  увагу, пам’ять, стимулює відповідальність та зосередженість.  
  • Впевненість учня  в своїх силах  - важлива умова успіху. Розкажіть своїм дітям про свої екзамени, про те як Ви почували себе під час їх проведення, а головне – дитина повинна бути впевненою в Вашій любові до неї незалежно від  навчальних результатів – це найкраща передумова розвитку повноцінної особистості.

 

Пам’ятка для випускників

«Готуючись до іспитів…»

  • Склади план підготовки. Складаючи план на кожен день підготовки, треба чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Конкретно, які саме розділи і тему будуть пройдені.
  • Розпочни з найважчого – з того розділу, який знаєш найгірше. Але, якщо тобі важко «розкачатися», розпочни з того матеріалу, який для тебе більш цікавий і приємний.
  • Чергуй заняття і відпочинок. Наприклад, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин – перерва.
  • Не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати весь підручник. Корисно структурувати матеріал за рахунок складання планів, схем, при чому, бажано, на папері. Плани корисні ще й тому, що їх добре використовувати під час короткого повторення  матеріалу.
  • Виконуй якнайбільше надрукованих тестів з цього предмету. Ці тренування дозволять тобі ознайомитися з конструкціями тестових завдань.
  • Тренуйся з секундоміром у руках, фіксуй час виконання тестів (на завдання у частині А у середньому йде по 2 хвилини).
  • Готуючись до іспитів ніколи не думай про те, що не впораєшся, а, навпаки, подумки змальовуй картину тріумфу.
  • Залиш один день перед іспитами для того, щоб знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на найважчих питаннях.

Напередодні іспитів

  • Ти вже втомився, і не треба себе перевантажувати. З вечора перестань готуватися, прийми душ, сходи на прогулянку. Виспись якнайкраще, щоб прокинутися відпочивши, з відчуттям свіжості, здоров’я, сили.
  • До місця складання іспиту треба з’явитися без запізнень, краще за півгодини до початку тестування. З собою треба мати паспорт, запрошення і дві ручки чорного кольору.
  • Подбай про зручний одяг. У класі, де складають іспит, може бути холодно чи, навпаки, жарко. А тобі доведеться сидіти там три години.
docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
30 січня 2018
Переглядів
521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку