Тренінг для батьків, дітей та педагогів «Вибір професії – важливий крок у житті»

Про матеріал

Тренінг має на меті обговорити з батьками їх значиму роль у професійному самовизначенні дітей, визначити міру відповідальності батьків за професійну орієнтацію дітей, показати батькам шляхи ефективної допомоги дітям у професійному виборі; довести батькам і учням важливість свободи і відповідальності у професійному виборі.

Перегляд файлу

Тренінг для батьків, дітей та педагогів

Тема: «Вибір професії – важливий крок у житті»

Мета: обговорити з батьками їх значиму роль у професійному самовизначенні дітей, визначити міру відповідальності батьків за професійну орієнтацію дітей, показати батькам шляхи ефективної допомоги дітям у професійному виборі; довести батькам і учням важливість свободи і відповідальності у професійному виборі.

Учасники тренінгу: учні 9 – х класів та їх батьки, класні керівники.

Хід тренінгу:

  1. Вправа «Знайомство».

Психолог: Доброго дня шановні учні, батьки, вчителі! Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб ближче познайомитися з професіями, зробити декілька кроків до пізнання себе та спробувати намітити плани на майбутнє. Але перш ніж почати працювати пропоную усім нам познайомитися.  Всі ми з вами знаємо, що уміння побачити сильні сторони, позитивні якості у будь – якої людини, а головне знайти потрібні слова, щоб сказати їм про це – дуже важко, люди в наш час, настільки заклопотані своєю кар'єрою, особистим життям, що на приємне, лагідне слово в них не вистачає часу, а інколи і бажання. Тому для початку я пропоную підвищити настрій один одному за допомогою вправи «комплімент». Для цього кожен учасник по черзі називає своє ім’я та робить комплімент своєму сусіду зліва. 

  1. Вправа «Очікування»

Тренер: Дозвольте запропонувати вам відкрити невеликі конвертики, які кожен знайшов при вході на стільцях ! ... ( Відкривають і бачать там насіння ) ... Це насіння , але насіння не просте , а чарівне! І зараз ми посадимо ці самі "зачатки життя" в спеціально підготовлений грунт , удобрений нашими стараннями і працьовитістю! Але садити потрібно використовуючи свій внутрішній позитивний потенціал, свої самі добрі помисли, наміри, очікування, з легкістю в руці і добротою в серці , вкладаючи найсміливіші передчуття від майбутньої роботи ! ... ( Пройти по гостям і зібрати в горщик із землею все насіння ).

  1. Вправа «Професії»

Психолог: Своє майбутнє ми визначаємо задовго до ос­таннього шкіль­ного дзвінка. Радимося з бать­ками, вчителя­ми, знайомими, сперечаємося з друзями. Вивчаємо довід­ники, намагає­мося все враху­вати, дізнатися якомога більше про майбутню професію...

Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини.  Від того, наскільки влучно  ти обереш свій життєвий шлях,залежить, яке місце   в суспільстві ти будеш посідати. Тому зараз пропоную поговорити саме про професії та професійний вибір. Для цього я пропоную об’єднатися в три групи. Ви отримаєте картки, першій групі слід відібрати сучасні професії, другій - рідкісні, третій – престижні.

Визначте, хто в вашій команді буде оголошувати перелік.

Перша команда, назвіть сучасні професії.

(всі професії записуються на дошці і потім розносяться до інших категорій) 

  • Де ми можемо отримати інформацію про професії? (книги, довідники, телебачення, Інтернет, спілкування з представниками різних професій)
  • Детальну інформацію про професії, попит на них та місце кожної на ринку праці може надати центр зайнятості. І сьогодні на нашому тренінгу присутня представник Інгулецького центру зайнятості, яка і познайомить нас з ринком праці та попитом на професії.
  1. Виступ представника центру зайнятості

Психолог: Головне не забувати, що володіючи чи сучасною, чи престижною, чи рідкісною професією: що не професія створює людину, а людина створює професію. І ось нарешті ви визначились, ким хочете стати і володієте якостями необхідними для цієї професії і тоді постає питання «Куди піти вчитися?» Далі ви повинні створити свою освітню траєкторію розвитку.

Вона може бути прямою:

 школа – ВУЗ(коледж, технікум) – місце роботи

Вона може бути кривою, звивистою:

 школа-коледж(технікум)-ВУЗ (2-3 курс)- місце  роботи

ВУЗи, звичайно , дають теоретично-зорієнтовані знання, а от практичні доводиться отримувати самим. І часто учні, коли думають, який учбовий заклад обрати думають: «Я пішов би у коледж чи технікум, але це не престижно, не модно, краще вибрати самий гірший, але інститут, або самий дорожчий. Це ж вища освіта і не важливо яка. Насправді це не так.

  1. Вправа «Бесіда про учбові заклади» 
  • Які переваги навчання в технікумах, коледжах? (Відповіді батьків, дітей)
  • Детальніше з цим питанням нас познайомить представник Інгулецького технікуму.
  1. Виступ представника Інгулецького технікуму ДВНЗ КНУ

Психолог: Якісна освіта – запорука успішної кар’єри .

  • Назвіть слова, які приходять на думку при слові «кар’єра»? (Відповіді батьків, дітей, педагогів)
  • Взагалі з різних мов «кар’єра» перекладається по різному:

з латини – це віз чи візок,

з французької мови – це біг,

з італійської мови – це життєвий шлях.

І зараз ми запросимо до нашого кола людей, які змогли самі створити свою кар’єру та обрати саме ту професію з якою крокують по життю. Спочатку я пропоную послухати розповідь про їхню кар’єрну траєкторію,  а потім задати їм запитання, щоб все ж вивідати відомі лише їм секрети  успіху.

  1. Виступи батьків «Розповідь про професії»
  2. Вправа «Хто дає свободу дітям при виборі професії?»

Психолог: Відколи живе людство – існує і проблема вибору занять, трудової діяльності, професійної кар’єри. Слово «професія» виникло як найвище, найдосконаліше творіння природи. Це підтверджують найдавніші пам’ятки, знайдені археологами, лінгвістами та істориками. З різних історичних пам’яток відомо, що процес формування суспільних відносин супроводжувався розвитком ремесел, занять, появою різних професій. Відповідно, виникали і проблеми з їхнім вибором, перші прояви невідповідності професії, справи уподобанням. Дуже давно люди збагнули: справжню насолоду приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням, відповідно до інтересів, покликання, здібностей особистості. Всім відома ідея «сродної праці» Григорія Сковороди, відомого українського письменника і філософа, який вважав, що лише праця за покликанням може принести людині щастя.

  • А як ви вважаєте хто допомагає дітям при виборі професії? (Відповіді батьків і дітей).

Психолог: Професійну самореалізацію можна порівняти з літаком, який здіймається у напрямку професійної кар’єри, росту тощо. Я думаю, є багато  речей, які ми могли б написати на наших «крилах». Речі, які надзвичайно важливі у житті, у плануванні майбутнього. Але сьогодні давайте напише­мо на крилах щойно зроблених паперових літачків дві найважливіші речі. (Діти роблять літаки)

На правому крилі запишіть «свобода». На лівому «відповідальність».

Діти, давайте подаруємо щойно зроблені літачки своїм батькам.

 Шановні батьки! Відірвіть праве крило від літачка. А тепер спробуйте запустити те,  що залишилося.

Обговорення

  •   Що відчували ви, діти, коли ваші бать­ки відривали крило від літачка?
  •   Що відчували ви, батьки, коли відри­вали крило від літачка?

 Чи легко це зробити?

 А що з цього приводу думають класні керівники?

 

Психолог: Літак  літає завдяки своїм крилам. Яке крило важливіше: ліве чи праве? Безглузде запитання: обидва крила є важливими. Коли втрачається одне крило, літак зазнає аварії і вже ніколи не підіймається у повітря.

Отже, відповідальність і свобода є однаково важливими у професійному виборі. Вибір професії – це особиста справа кожного, а роль батьків полягає у підтримці цього вибору.

  1. Рефлексія.

Психолог: Ось і підійшов до кінця наш тренінг і прийшов час поглянути на посаджені очікування і надії, пов'язані з виконаною роботою ! ... (у темній затишному кутку вже стоїть дерево і ведучий, дістає дерево і продовжує ) ... Слова , вони не так важливі як вчинки , як те, що ми бачимо ! А це дерево , вирощене нашою спільною роботою , як не можна краще демонструє всю красу помислів , з якими ви сьогодні прийшли до нас , всю повноту реалізації ваших очікувань , весь спектр виправданої праці ! Спасибі вам велике за цю чистоту і красу ... (далі можна дати слово бажаючим , які, можливо не погодяться або захочуть доповнити сказане ) ...

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
31 січня 2018
Переглядів
1958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку