Поради психолога батькам на період дистанційного навчання

Про матеріал
Сьогодні діти, так само, як і дорослі, перебувають у напрузі, вони відчувають загальну тривогу від постійних змін та обмежень, невизначеності. Під час дистанційного навчання і перебування в домашніх умовах вони потребують батьківської підтримки, очікують від батьків психологічної допомоги.
Перегляд файлу

image

       Сьогодні діти, так само, як і дорослі, перебувають у

напрузі, вони відчувають загальну тривогу від постійних змін та

обмежень, невизначеності.

       Під  час дистанційного навчання і перебування

в домашніх умовах вони потребують батьківської підтримки, очікують від батьків психологічної допомоги.

Щоб дистанційне навчання вашої дитини

не перетворилося в щоденний хаос, рекомендую

imageдотримуватися наступних правил

Правило 1

imageДень не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань

Школа – це не все життя дитини, особливо зараз.

Діти і без того відчувають себе незрозуміло за що покараними, не маючи можливості

спілкуватися з однолітками, і нам

важливо, аби школа онлайн не асоціювалась із додатковим покаранням.

Правило 2

imageУ дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія

        Навіть якщо в неї немає своєї кімнати, можна символічно позначити невелику частину мотузкою на підлозі, зробити парканчик з іграшок або коробок – що завгодно.

        Ми всі зараз змушені жити і працювати разом на невеличкій території, і це час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої чи маленької – і поваги до цих кордонів.

        Це час, коли батьки вчаться стукати, перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше. Час, коли дитина вчиться не підходити без нагальної потреби до мами, яка працює з дому.

Правило 3

Режим дня

imageв умовах дистанційного навчання

        Важливо, щоб, за можливості, не збивався звичний режим дня, адже домашня обстановка розслабляє. Це важко зробити в повній мірі, він однаково вже збився, але треба створити новий і намагатись його дотримуватись.

        Цікавтесь розкладом уроків дитини в умовах дистанційного навчання, навчальними платформами, на яких проходить навчання. Інколи дітям важко самостійно і швидко переорієнтуватися з одного виду освітнього процесу (очне навчання) на інший (дистанційне).

Правило 4

imageСлідкуйте за зміною видів діяльності дитини, робіть перерви

       Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви – і краще, якщо ми зупинимо її трохи раніше, ніж вона втомиться.

       Маленькі втомлюються за 10-15 хвилин, підлітки – десь за півгодини.

Правило 5

imageДбайте про свіже повітря під час навчання дитини

       У мозку є структури, що відповідають за відчуття безпеки – у разі нестачі свіжого повітря ці показники зменшуються.

       Якщо дитина перебуває в задусі, у неї знижується активність, вона втомлюється, закатує істерики.

       Чим менше повітря, тим гірші результати навчання.

Правило 6

imageДопомагайте дітям вчитися організовувати свій навчальний час

        Часто, коли дитина бачить велику кількість завдань (6 і більше), у неї природно починається паніка і їй легше взагалі закрити щоденник або месенджер. Наше завдання – допомогти структурувати підхід до навчання. Буквально скласти з дитиною план: ти починаєш робити оце, потім – це.

        Також – розбивати велике завдання на маленькі частини. Це стосується всіх дітей. Загалом старші школярі вже вміють це робити самостійно, але якщо дитина у стані тривоги – розфокусована, погляд відсторонений, відсутній, або дитина хапається то за одне, то за інше – їй треба допомогти.

Правило 7

imageГоловне – допомогти почати

        Коли ми хочемо дитину до чогось швидко залучити – наприклад, до навчання – ми маємо пам’ятати, що в неї, як у кожної людини, є інерція.

        Дистанційне навчання інколи дезорганізовує: дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання.

        Дієвим способом є також обмеження часом, наприклад: “За 10 хвилин сідаємо за уроки”.

        Зрозуміло, що це складно, адже багато батьків сьогодні також живуть у режимі дефіциту сил.

        Найлегший спосіб зекономити сили – примус. Але це програшний спосіб.

Правило 8

imageМетод “зеленої ручки”

        Пам’ятайте, що ваш школяр від постійного переключення з одного виду навчання на інший (очне-дистанційне) перебуває в напрузі. Саме тому ми маємо більше, ніж зазвичай, звертати увагу на те, що йому вдається добре.

        Використання методу “зеленої ручки” – підкреслювати успіхи, а не недоліки  особливо важливе і доречне у режимі підвищеної напруги, коли дитина не дуже впевнена в собі.

Зараз непростий час, час нестабільності і

невпевненості у 

завтрашньому дні – а це є випробуванням для всіх . Тож зичу батькам сил, терпіння і взаєморозуміння.

Завжди з вами,

психолог Людмила Петринко

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 березня 2021
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку