"Пори року". Розвивально-дидактичні завдання для тематичних тижнів НУШ

Про матеріал
Збірка містить чотири цикли розвивально-дидактичних завдань, присвячених порам року. Кожен цикл складається з 10 різноманітних вправ, які рекомендовано використовувати під час проведення даних тематичних тижнів НУШ. Рекомендовано вихователям ГПД, вчителям початкових класів, педагогам-організаторам.
Перегляд файлу



 

Автор та укладач:

Іваницька І.В., вихователь ГПД  Добропільського  КЗЗСО І-ІІІ ст. № 2 

                                  Добропільської міської ради

 

 

Рецензенти:

Гнилицька  Л.В., методист  відділу освіти Добропільської  міської ради, 

 

Платова О.І., заступник директора  з НВР Добропільського  КЗЗСО І-ІІІ ст. №2

                                  Добропільської міської ради

 

 

 

 

Схвалено  та  затверджено на засіданні педагогічної ради  Добропільського  КЗЗСО І-ІІІ ст. № 2 Добропільської міської ради (протокол №1 від 03.01.2020р.)

 

 

 

 

 

Практичний посібник, спрямований на розвиток комунікативних навичок та активізації пізнавальної діяльності учнів  – Добропілля-2020р. –  36 с.

 

 

 

 

Збірка містить чотири цикли розвивально-дидактичних завдань, присвячених порам року. Кожен цикл складається з  10 різноманітних вправ, які рекомендовано використовувати під час проведення  даних тематичних тижнів  НУШ.

Рекомендовано  вихователям ГПД, вчителям початкових класів, педагогам-організаторам. 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 Передмова………………………………………………………………..…4

Тематичний тиждень «Осінь»…………………………………………..….5-12 Тематичний тиждень «Зима»...………………………………………………13-20 Тематичний тиждень «Весна»…………………………………………….21-27

Тематичний тиждень «Літо»………………..……………………………..28-35

Список бібліографічних посилань………………………………………........36 ПЕРЕДМОВА

 

Основною метою навчання учнів початкової школи завжди був розвиток особистості учня, розкриття його  нахилів, талантів і здібностей. У зв’язку з впровадженням реформи освіти змінилися підходи, що стосуються навчання. Тому головною метою Нової української школи є  підготовка дітей до життя, набуття ключових компетентностей, виховання інноватора та громадянина.

Запропоновані в даній збірці розвивально-дидактичні завдання є системою, що дає змогу сформувати і розвинути інтелектуальну та творчу діяльність  учнів, забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих під час проведення тематичних тижнів, присвяченим порам року. Завдання спрямовані на  актуалізацію пізнавальної діяльності молодших школярів,  розвиток їх інтелектуальних та творчих здібностей, які розширюють світогляд, формують ключові компетентності.

Життя у сучасному світі щодня показує, що суспільству потрібні творчі особистості. Саме з цією метою в кожному тематичному циклі завдань застосовуються завдання-головоломки, які сприяють підвищенню мотивації учнів, самостійності, нестандартності мислення. Вони спрямовані на розвиток мовлення і мислення учнів,  активізують та збагачують їх словниковий запас, прищеплюють інтерес до навчання. Вправи з «Шістьма цеглинками» (конструктором LEGO) розвивають пам’ять, мислення, увагу, дрібну моторику рук, а також є засобом розвитку творчого потенціалу дитини. 

Сподіваюсь, що  збірка «Пори року» допоможе  вихователям ГПД,  вчителям початкових класів, педагогам–організаторам цікаво провести відповідні тематичні тижні НУШ, розвивально-дидактичні заняття та позакласні заходи. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

4

 

9

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.  В теплий дощик народився,     Парасолькою накрився,

    Може б з лісу пострибав,     Якби другу ногу мав! 

                                            (Гриб)

3.  Людей він майже не боїться 

    На даху будинку в’є гніздо,     І де вирішить він оселитися – 

    Навіки в будинок увійде добро. 

                                   (Лелека)

По горизонталі:

По вертикалі:

6. Під стріхою гніздо будує,     Тільки в нас не зимує.   

                                       (Ластівка)

1.В школах дзвоник продзвенів,    Школярів дім знань зустрів.

   В лісі виросли грибочки,

   У опеньках всі пеньочки.      

                        (Вересень)

4.  Сидить – зеленіє,

    Падає – жовтіє, 

    Лежить – чорніє.  

                                            (Листя)

5.  Висить сито, не руками зроблене   

                                            (Павутина)

8. Дивний ключ у небі лине,

    Не залізний, а пташиний,

7.    Вкриває землю й океан,      А називається … 

                                              (Туман)

8.    Помаранчевим став світ:

     Жовте листя з усіх віт.

     Пташки в вирій відлітають 

     Хмарки дощик розсипають. 

                                             (Жовтень)

11.  В лісі виросли сестрички,       Жовті та смачні..

                                            (Лисички)

13.  Коли нема – чекають,

        Коли прийду – тікають. 

                                             (Дощ)

 

 

 

 

 

 

    Цим ключем в осінній млі

    Відлітають… 

                                                     (Журавлі)

9.        Прийшла дівчина до хати,     Узялась хазяйнувати:

    Вправно скриню відімкнула,

    В жовту свитку ліс вдягнула 

                                                    (Осінь)

10.  Без рук, без ніг, на гору побіг.

       Рукавом махнув – дерево зігнув. 

                                                    (Вітер)

12. Краплі з неба, дахів, стріх.

      Дощ холодний, перший сніг.

      Почорнів без листя сад,       Що за місяць? 

                                                     (Листопад)

 


 

 

 

ВІДШУКАЙТЕ СЛОВА: ВЕРЕСЕНЬ, ВИРІЙ, ЛИСТОПАД,  УРОЖАЙ,  ЖОВТЕНЬ,   БАГРЯНИЙ,  ЖУРАВЕЛЬ,   ХМАРА,   КЛЮЧ

У

Р

О

Ж

А

Й

Ц

І

П

Р

Щ

Д

З

В

Е

Р

Е

С

Е

Н

Ь

У

Ж

У

З

Є

Н

В

И

Р

І

Й

К

Ц

Е

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

Ц

К

Л

Ю

Ч

Ж

О

В

Т

Е

Н

Ь

Й

А

Я

Б

А

Г

Р

Я

Н

И

Й

У

К

Т

Г

Л

Х

М

А

Р

А

Г

Ж

У

Р

А

В

Е

Л

Ь

Ш

Г

Н

 

 

                        

 

Порахуйте та запишіть відповідь у віконця:

      Скільки тварин зображено на малюнку?  Скільки тварин змінюють на зиму свої шубки?

      Скільки птахів відлітають у вирій? 

      Скільки тварин готують запаси на зиму? 

      Скільки тварин мають крила?

      Скільки тварин впадають в зимову сплячку?

      Скільки тварин мають голки?

      За один день білочка зібрала 5 грибів, а їжачок — 2. Скільки грибів разом зібрали лісові мешканці?  

                                  

 

Знайдіть фрукти та обведіть  їх олівцями різного кольору. Скільки фруктів вам вдалося відшукати?  

 

Завдання:

З цеглинок зробіть осінній листочок, але він має бути одного кольору, можливо з невеликим          вкрапленням іншого кольору.


Ви   можете        рухатися     по кімнаті, підходити один до одного,         домовлятися, обмінюватися цеглинками.

Запитання:

Скільки вам вдалося зібрати цеглинок? Як вам вдалося зібрати   цеглинки         одного кольору?

 

Розв’яжіть хмаринку слів, прочитайте прислів’я

 

           

6      -

7      -  

8     

9     


 

 

У кожній групі малюнків знайдіть «зайве». Обведіть букви та спробуйте

прочитати її назву 



ФІЛВОРД «ЗИМОВІ РОЗВАГИ»

Знайдіть слова: КОВЗАНИ,  ЛИЖІ, САНЧАТА, ФОРТЕЦЯ, КОВЗАНКА, ГІРКА, СНІЖКИ, СНОУБОРД, ХОКЕЙ, СНІГОВИК

 

віна має бути одного кольору, можливо з невеликим вкрапленням іншого кольору.

Ви можете рухатися по кімнаті, підходити один до      одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.

 

Запитання:

Скільки       вам    вдалося       зібрати цеглинок? Як вам вдалося зібрати цеглинки одного кольору?

РОЗГАДАЙТЕ КРОСВОРД

«СВЯТКОВИЙ КАЛЕЙДОСКОП»

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

8

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   По горизонталі:                                     По вертикалі:


3.                 Вона на Новий рік найгарніша, найяскравіша, найблискучіша, найсвятковіша. (Ялинка)

4.                 Важлива, радісна, приємна подія, а також день, коли вона сталася. (Свято)

5.                 Нитки-ліхтарики на новорічній ялинці. (Гірлянда) 7. Внучка Діда Мороза. (Снігуронька)

10. Різдвяне театральне дійство. (Вертеп)

12. З ароматом якого цитруса асоціюється Новий рік? (Мандарини)

1.Танець навколо новорічної ялинки. (Хоровод)

2. Що знаходиться в новорічних різнокольорових яскравих пакуночках із приємним смаком? (Солодощі)

6. Як називається головна різдвяна страва? (Кутя)

8.                 Велике християнське свято, день народження Ісуса Христа. (Різдво)

9.                 Річ, якою прикрашають ялинку. (Іграшка)

11. Чого найбільше чекають діти під ялинкою на Новий рік? (Подарунки)

 



МОВЛЕННЄВА ВПРАВА  «НАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ»

ЗБЕРІТЬ СЛОВА «ОСІЛІ ПТАХИ»


Утворіть слова із літер, які розташовані в хаотичному порядку, поєднайте  утворені  слова із зображенням птаха

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



«ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК»

 ДОМОВЛЯЄМОСЯ, ЗБИРАЄМО, МІНЯЄМО                                                                                                                                          

 

Завдання:

З цеглинок зробіть  весняні квіти. 

Ви          можете      рухатися   по кімнаті, підходити один до одного,     домовлятися, обмінюватися цеглинками.

Запитання:

Скільки вам вдалося зібрати цеглинок? Як вам вдалося зібрати необхідну кількість цеглинок?

 


 

Розгадайте загадки, поєднайте відповіді із зображенням

Попід дах серед зими всілись білі кажани. І донизу головою продрімали до весни. 

                  (Бурульки)

 

У блакитній сорочці

Біжить по дну яру. (Струмок)

 

Новосілля у шпака

Він радіє без кінця.  

Щоб у нас жив пересмішник,

Змайстрували ми … (Шпаківня)

 

Розпечена стріла

Дуб змалила у села. (Блискавка)

 

Його просять , його чекають,

А як прийде – ховатися почнуть (Дощ)

 

Спробуй, друже, відгадати,  Що за стрій у небесах :

Чи клубки пухкої вати,

Чи то пір’я з крупних птах, Чи біжить овець отара ? 

Ні,пливуть це біли … (Хмари)

 

Кожушком зеленим взялась 

І до сонця посміхалась

Виростає невеличка

На подвір’ячку … (Травичка)

 

Лиш весна привітна 

У гостях з’явилась – 

На гіллі тендітнім котики розсілись. (Верба)

 



 

Допоможіть Петрику дістатися до моря. Намалюйте стрілки від одного до десяти та прокладіть шлях до пляжу.

 


Розгадайте ребуси, визначте, яке слово серед знайдених є тематичним.

 

Складіть і розв’яжіть приклади. Запишіть відповіді у відповідні квадратики



 

 

 

 

                                                                                     

 

 

 

 

 

Запишіть розшифроване прислів'я

 

 

 

 

 


          По  горизонталі:

2. Піднімається максимально високо влітку (Сонце)

4. Довга перерва в шкільних заняттях (Канікули)

6.   Лісова ягода (Суниця)

7.   Випадає вранці на траву(Роса)

8.   Коли дуже-дуже тепло (Спека)

11.           Місце спільного відпочинку дітей (Табір)

12.           Літній місяць, у якому тридцять днів (Червень)

14. Червона солодка ягода(Полуниця)

 

           По  вертикалі:

1. Пристрій, що охолоджує повітря (Кондиціонер)

3.   Останній місяць літа

(Серпень)

4.   Комаха, яка  п’є кров (Комар)

5.   Зміна кольору шкіри під дією сонця( Засмага)

9.        У цьому місяці квітне липа

(Липень)

10.   Літнє місце відпочинку           

( Пляж) 13. Холодне та солодке(Морозиво)


Знайдіть слова:                                                  





Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додав(-ла)
Іваницька Інна
Додано
31 січня 2020
Переглядів
3904
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку