Порівняльний аналіз теорій вікової періодизації Фрейд - Еріксон

Про матеріал
Презентація" Порівняльний аналіз теорій вікової періодизації Фрейд - Еріксон"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

порівняльний аналіз теорій вікової періодизаціїФрейд - Еріксон

Номер слайду 2

Вступ Вікова психологія на сучасному етапі репрезентована різноманітними напрямами, концепціями, теоріями, які на різних засадах досліджують особливості психічного розвитку людини на всіх етапах її життя.

Номер слайду 3

1. Періоди. Еріксон. Розвиток особистості опред. тим, що суспільство очікує від людини. На кожній стадії розвитку він набуває певного кач-во (особистісне новоутворення), яке фіксується у структурі особистості та зберігається у послід. періоди життя. Особистість розвивається завдяки включенню до різних соціальних спільностей. ФРЕЙДВідповідно до З. Фрейда, розвиток особистості відповідає психосексуальному розвитку людини. Рушійною силою розвитку особистості є вроджена лібідоенергія (сексуальна енергія).

Номер слайду 4

0-1 рік. Еріксон. Орально – сенсорна стадія.+ довіра до навколишнього світу, хоче пізнати світ, отримує все, що хоче (світ затишний, люди гідні довіри)- недовіра до навколишнього світу, не отримує належного, дискомфорт (боязнь людей, побоювання за свій добробут)Фрейд. Оральна стадія. Задоволення лібідо досягається за рахунок ротового контакту під час смоктання, покусування або жування. Неможливість реалізації лібідо на цій стадії призводить згодом до виникнення таких "пороків", як куріння, гурманство, словесна агресія. Особистість людини характеризується такою рисою як залежність від оточення та пасивність.

Номер слайду 5

1-3 роки. Еріксон. М'язово – анальна стадія (2-3 роки).+ почуття автономності, дитина починає пересуватися, батьки надають можливість проявити себе (виробляється самостійність, відчуття свого тіла)– почуття сорому, невпевненості; нерішучість, скутість малокомунікабельність, обмеження з боку батьків. Фрейд. Анальна стадія (від 1 до 2 років). Привчання дитини до охайності веде до переміщення задоволення лібідо в анальну область тіла. Суворість у процесі привчання до охайності породжує у дитини страх втратити контроль над своїм сфінктером, не виправдати очікування батьків

Номер слайду 6

3-7 років. Еріксон. Локомоторно - генітальна стадія (4-5 років)+ почуття ініціативи, пізнавальна активність, межі дозволеного, співпраця з дорослими ( я можу робити багато дивовижних речей, мої чарівні здібності)- почуття провини, дорослі твердять, що ігри не бажані, питання настирливі, карають за дрібні провини ( я буваю таким жахливим, інші гніваються, готові знищити)Фрейд. Фалічна стадія (з 2 до 5 років ). Інтерес до своїх статевих органів та статевих органів інших дітей. Статеві відмінності хлопчиків та дівчаток. Едіпів комплекс у хлопчиків і комплекс Електри у дівчаток - дитина відчуває ніжні почуття до батька протилежної статі та агресію по відношенню до батька своєї статі, якого дитина вважає суперником і підсвідомо хоче "усунути". Конфлікт вирішується ототожненням себе з батьком тієї ж статі, що є меншим злом для дитини, ніж агресивні почуття.

Номер слайду 7

7-10 років. Еріксон. Латентна стадія (6-11).+ почуття компетентності, сміливість, працьовитість, батьки заохочують будь-яку творчість, хвалять, є результат (цікавість до життя, вміння ставити високі цілі)- почуття неповноцінності, не заохочення батьками, втрата авторитету у однолітків, розвиток страху невдачі (я нікчемність)Фрейд. Латентний період (від 6 до 11 років). Зниження сексуальної активності та інтересів у сексуальних питаннях. Дитина освоює форми поведінки, властиві цій підлозі. Недостатнє освоєння форм, установок статевої поведінки може призвести до неадекватного розуміння своєї статевої ролі та статевої ролі протилежної статі.

Номер слайду 8

11-12-15 років. Еріксон. Криза підліткового віку (12-20)+ ідентифікація Я, сталий світогляд, є у житті, проекція майбутнього- плутанина ролей, відчуття провини, невпевненість пред. розвитку (я не знаю хто я, і куди йду)Фрейд. Генітальна стадія (починається при статевому дозріванні). Так людина наближається до зрілості, критеріями якої Фрейд вважав здатність працювати і любити.

Номер слайду 9

Дякую за перегляд!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку