Тема. Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне числа. Склад числа 5. Монета 5 к. Написання цифр
Мета: продовжувати роботу над формуванням вміння порівнювати числа; закріплювати знання попереднього й наступного чисел, вміння їх визначати; ознайомити з новою монетою 5 к.; вчити утворювати число 5 шляхом складання різних чисел; вдосконалювати навички усної лічби.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення вивченого.
• Усна лічба.
Порахувати числа від 1 до 5. Порахувати числа від 5 до 1. Назвати сусідів числа 3, числа 2, числа 4. Яке число наступне для числа 4? Яке число попереднє для числа 2? Назвати число, що більше 3 на 1. Назвати число, що менше 4 на 1. Яке число отримаємо, якщо візьмемо 1 і 3, 1 і 4, 1 і 2?
• Лічба предметів.
На дошці — малюнки героїв казок.
— Скільки всього героїв казок? Який за рахунком стоїть Котик? А Вовчик? Назвіть сусідів Півника. Хто стоїть ліворуч від Зайця? Хто стоїть праворуч від Лисиці? Хто стоїть між Котом і Вовком? Порахуйте цих героїв по порядку. Якою по порядку стоїть Лисиця? Котик? Півень? Заєць? Вовчик? Покажіть картку з відповідним числом для кожного героя, якщо рахувати їх по порядку. Викладіть стільки квадратиків, скільки всього героїв.
• Порівняння чисел.
Порівняйте числа, покажіть відповідний знак на картці.
• Склад чисел 2–4.
Поселити кожне число у свій будиночок. Вписати у віконця (вставити цифру) числа, що є складом відповідного числа.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з геометричним матеріалом у дітей та на дошці
Учитель пропонує дітям самостійно утворити число 5. Будуть різні варіанти. Поступово на дошці заповнюється табличка.
Висновок: число 5 можна утворити таким способом: 1, 1, 1, 1, 1; 1 і 4; 2 і 3; 4 і 1; 3 і 2. Отже, число 5 можна отримати, якщо до попереднього числа 4 додамо 1.
2. Робота з підручником
— На які два числа можна розкласти число 5? (С. 20, № 4)
3. Фізкультхвилинка
4. Робота з монетами (С. 20, № 3). Знайомство з монетою 5 копійок
— Скільки всього копійок на кожному малюнку?
5. Практична робота
Гра «У магазині»
На столі вчителя лежать цукерки великого розміру. Біля кожної цукерки папірець з ціною.
Учень, який грає роль покупця, вибирає цукерку і, дивлячись на її ціну, набирає з монет відповідну суму. Учень віддає вчителеві «гроші» й забирає собі цукерку.
6. Вправи на розвиток графічних навичок
Написання цифр 1, 2, 3, 4, 5 (кількість рядків і групування цифр на рядках за вибором вчителя).
7. Задача з логічним навантаженням
На столі лежать кубики трьох кольорів: червоного, синього, зеленого.
Треба викласти їх так, щоб червоний не був першим і не був посеред кубиків.
III. Підсумки уроку