Портфоліо дидактичних ігор для дітей 1-4 класу

Про матеріал
Ігри з Математики , Української мови , Інтегрованого уроку "Я досліджую світ", для дітей 1-4 класів
Перегляд файлу

Портфоліо дидактичних ігор

для учнів початкової школи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала

Студентка 2-го курсу

Групи К13-21

Толок Катерина

Зміст:

  1. Українська мова 1- 4 клас

1.1. Українська мова 1 клас

1.1.1. Гра “Подарунки звірятам”

1.1.2. Гра “Слухай уважно”

1.1.3. Гра “Говіркий годинник”

1.1.4. Гра “Будь уважним”

1.2. Українська мова 2 клас

1.2.1.  Гра “Постав питання і доповни речення.”

1.2.2.  Гра „Впіймай питальне речення”

1.3. Українська мова 3 клас

1.3.1. Гра “Чарівна паличка”

1.3.2. Гра “Хто більше”

1.4 Українська мова 4 клас

1.4.1. Гра “Додай слово”

1.4.2. Гра “Підбери нове”

  1. Математика 1-4 клас

2.1 Математика 1 клас

2.1.1.  Гра „Більше, менше, порівну”

2.1.2.  Гра «Лабіринт»

2.1.3.  Гра «Геометрія для дітей»

          2.2. Математика 2 клас

          2.2.1. Гра “Загублені знаки”        

          2.2.2. Гра “Чарівний мішечок”

          2.3. Математика 3 клас

          2.3.1.Гра “Шифрувальники”

          2.3.2.Гра “Назви “сусідів””

          2.4. Математика 4 клас

          2.4.1. Гра “Мандрівниця”

          2.4.2. Гра “Склади букет”

  1. Я досліджую світ  1-4 клас

3.1. Я досліджую світ 1 клас

3.1.1.  Гра “12 місяців”

3.1.2.  Гра “Квітка дружби”

3.1.3. Гра “Засели будиночки”

3.1.4. Гра “Хто літає ?”

          3.2. Я досліджую світ 2 клас

          3.2.1. Гра «Магазин» 

          3.2.2. Гра “Гарний кухар”

          3.3. Я досліджую світ 3 клас

          3.3.1. Гра “Вигадана історія

          3.3.2. Гра “Економічні задачі”

          3.4. Я досліджую світ 4 клас

          3.4.1. Гра “Впізнай місцевість”

          3.4.2. Гра “Передвиборча кампанія. Якщо б я був президентом…”

 

Дидактичні ігри

Українська Мова

(1 клас)

 

  1. Гра “ПОДАРУНКИ ЗВІРЯТАМ”

Мета: вчити дітей добирати слова, що мають однаковий перший звук.

Обладнання: підготовлена казка (історія)

ХІД ГРИ

Вчитель. -  Крокодил Гена провів відпустку в Африці.

І звідти привіз своїм друзям лісовим звірятам багато різних подарунків. Кожному подарував такий предмет, назва якого починається з такого самого звука, як і ім'я звірятка, наприклад:

зайчикові -  зірку, задачник;

лисеняті -  льодяник, ліжко і лійку;

лосеняті -  лопатку, лижі та ласощі.

А що подарував крокодил Гена вовченятам, білочці, борсукові, ведмежатам і Чебурашці?

Які подарунки міг подарувати крокодил Гена дитинчатам тварин: козеняті, лошаті, цуценяті, маленькому віслюку та верблюжаті? (Також можна використовувати персонажів з відомих мультиків чи казок)

 

 

  1. Гра “СЛУХАЙ УВАЖНО”

Мета: учити визначати місце заданого звука в слові. Ігровий матеріал: картинки, таблиця.

ХІД ГРИ

Вчитель просить дітей назвати другий (третій, четвертий) звук у словах: оси, влада, скеля, слух, смуток, сміх, світло, крик, квас.

Показує дітям картинки із зображенням оленя, кита, огірка. Пропонує за першими звуками в назвах предметів скласти нове слово. (Око)

Показує інші картинки із зображенням зірки, українки, барабана.

Вихователь. Яке вийшло слово? (Зуб)

 

  1. Гра “ГОВІРКИЙ ГОДИННИК”

Мета: учити дітей визначати слова, схожі за звучанням.

Обладнання: картинка годинника

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям від- шукати на циферблаті предмети, назви яких подібні за звучанням та позначити їх стрілками.

(Кіт-Кит ; Рак-Мак ; Лис-Ліс ; Коза-Коса)

 

 

 

  1. Гра «БУДЬ УВАЖНИЙ».

Мета: розвивати уважність, вивчення звуків

Обладнання : картки чи малюнки різних предметів (персонажі , явища природи , і т.д.)

ХІД ГРИ

Учням роздаються картки з малюнками добре знайомих предметів. Діти розглядають і називають їх. Учитель показує букву, діти називають її і знаходять малюнок, на якому зображений предмет, назва якого починається з цієї букви.

 

(2 клас)

  1. Гра “ПОСТАВ ПИТАННЯ І ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ”

Мета: початок вивченя теми частини мови

Обладнання: речення та картки

ХІД ГРИ

Учитель читає початок речення, а учні показують карточку з питанням і доповнюють речення.

На уроці учень повинен бути .... ( яким?)...

Зима прикрасила (що?)...(дерева, землю, будинки).

 

 

  1. Гра “МІСТО НАВПАКИ.”

Мета: вчити дітей правильно будувати речення

Обладнання: заготовленні речення та (або) місця

ХІД ГРИ

Говорити все навпаки, добавляти частку не, щоб вийшов інший зміст.

В бібліотеці – Не давайте мені цікаву книжку.

У лікаря – У мене не болить горло.

В магазині – Не зважте мені кілограм апельсинів.

 

 

(3 клас)

  1. Гра «ЧАРІВНА ПАЛИЧКА»

Мета. формувати вміння розуміти слова, що відповідають на         питання хто? або що?

Обладнання: історія

 ХІД ГРИ

 Вчитель розповідає, що «зла чаклунка» зачарувала  предмети в   класі і з допомогою чарівної палички потрібно розчаклувати  їх, правильно ставлячи питання до слів хто? або що?

 

 

  1. Гра «ХТО БІЛЬШЕ?»

Мета: Закріпити знання учнів про іменник, виховувати  любов до української пісні.

Обладнання: пісні чи відео з українськими піснями

ХІД ГРИ

 Учні поділяються на команди. Звучить українська народна пісня. Після прослуховування учні називають іменники, які запам’ятали з неї. Виграє та команда, представники якої назвали більше іменників.

 

 

 

 

 

(4 клас)

  1. Гра «ДОДАЙ СЛОВО»

Мета : вивчення частин мови

Обладнання: список слів (у вигляді картинки ,чи текстом)

ХІД ГРИ

До поданих іменників ( дієслів, числівників) дібрати прикметники( інші частини мови, які підходять), узгодивши їх

 

Наприклад:

 

Школа- експериментальна

 

Учениця- старанна

 

Осінь- золота

 

 

  1. Гра «ПІДБЕРИ НОВЕ»

Мета: вивчення тем “частини мови”, “синоніми/антоніми”

Обладнання: список слів (картинки)

ХІД ГРИ

Замінити неперехідні дієслова близькими за змістом перехідними; доконаний вид на недоконаний вид; минулий час на майбутній час ; іменники – на іменники – синоніми чи антоніми.

 

Наприклад:

 

Виконав-зробив

 

Писав-напише

 

Говорить- розмовляє

 

Математика

(1 клас)

 

  1. Гра „БІЛЬШЕ, МЕНШЕ, ПОРІВНУ”

Мета: розвивати критичне мислення, вчити дітей рахувати

Обладнання: картки з певною кількістю предметів

ХІД ГРИ

Вчитель показує дітям картки з різною кількістю відомих їм предметів , діти вирішують де більше/менше/порівну

 

  1. Гра “Лабіринт”

Мета: вивчення віднімання/додавання простих чисел

Обладнання: картинка лабіринта

ХІД ГРИ

— Допоможіть Царівні-жабі провести брата і сестру лабіринтом з числовими виразами. При цьому значення виразів повинні скласти відрізок чисел натурального ряду.

  1. Гра «ГЕОМЕТРІЯ ДЛЯ МАЛЮКІВ»

Мета: повторення геометричних фігур , та кольорів

Обладнання: палички різної довжини

ХІД ГРИ

Учням роздаються кольорові палички різної довжини, і пропонується скласти з них геометричні фігури. Можна ускладнити завдання: наприклад, скласти великий або маленький квадрат, синій або жовтий ромб, трикутник всередині прямокутник

 

                                     (2 клас)

 

  1. Гра “ЗАГУБЛЕНІ ЗНАКИ”

Мета: закріплювати вміння обчислювати вирази на множення і ділення( додавання і віднімання)

Обладнання: сигнальні картки

 ХІД ГРИ

 На дошці приклади без арифметичних знаків. Учитель показує приклад, а учні за допомогою сигнальних карток вказують, який знак потрібно поставити у приклад.

 

  1.  Гра “ЧАРІВНИЙ МІШЕЧОК”

ХІД ГРИ

Учні по черзі виймають картки із завданнями з “ чарівного математичного мішечка “ і відповідають на запитання. Наприклад:

- Як називається число 2 у виразі 16:2?

- Яке значення виразу 21:а, якщо а=3?

- Який приклад розв’язано правильно?

  27:3+9=18        27:3+12=22

- Який із виразів є розв’язанням задачі?

Задача. Скільки альбомів по 3 грн можна купити за 15 грн?

а) 15+3; б) 15-3; в) 15:3.

                                                         

                                                           (3 клас)

1.ГРА “ШИФРУВАЛЬНИКИ”

Мета: вивчення теми множення та ділення

Обладнання : картки з шифром та прикладами та літерами

ХІД ГРИ

Приклад:

Вчитель - Сьогодні у нас незвичайний урок. Це урок-подорож до країни Натуральних Чисел. Нам необхідно проїхати складним маршрутом, долаючи на своєму шляху різні перешкоди. Але нам до цієї країни неможливо потрапити, якщо не прочитаємо закодований вислів у таблиці «Прочитай вислів».

Щоб прочитати його, потрібно виконати математичні дії, а потім за одержаним результатом скласти вислів.

Виконати дії:

4+3; 4.2; 3-2; 8:4; 10:2; 5+5; 6+3; 2.2; 2+1.

1 - «тика» 2 - «гім» 3 -«му» 4 - «зу» 5 - «нас» 7 - «мате» 8 - «ма» 9 - «ро»

10 - «тика»

 

2.  ГРА «НАЗВИ «СУСІДІВ»

Мета: повторення теми “числа до тисячі”

Обладнання: м’яч

ХІД ГРИ

 

Учасники стають в коло, в центрі якого знаходиться ведучий з м'ячем. Він кидає м'яч кожному учневі і називає будь-яке число

у межах вивчених. Той, хто піймав м'яч, повинен назвати

«сусідів» названого числа. Числа можна називати у довільному

порядку, повторювати їх. Той, хто неправильно назвав «сусідів»,

вибуває з гри.

 

 

                                     (4 клас)

1.ГРА “МАНДРІВНИЦЯ”

Мета: відпрацювати навички письмового додавання та віднімання трицифрових чисел, водночас здобуваючи знання з географії.

Обладнання: картка з прикладами

ХІД ГРИ

Гра містить 12 прикладів та зашифровані назви трьох міст однієї з країн світу. Розв’язавши всі приклади на сторінці, дитина дізнається, які числа відповідають літерам та зможе відтворити назви міст. Після цього лишається здогадатися, до якої країни належать ці міста, та вписати її назву (Італія) в спеціальне поле. Таким чином дитина не лише розвиватиме математичне мислення та уважність, а й підвищить рівень загальної ерудиції.

 

2. ГРА «СКЛАДИ БУКЕТ»

Мета: вивчення теми множення\ділення

Обладнання: паперові квіти з прикладами

 

ХІД ГРИ

 

На фланелографі виставлена ваза; квіти, намальовані на

папері, лежать на партах. На зворотному боці квіток написані

приклади, які необхідно розв'язати. Правильна відповідь дає

право поставити квітку у вазу.

 

 

                                      

                              Я досліджую світ

                                          (1 клас )

 

 

  1. ГРА “12 МІСЯЦІВ”

Мета : повторення\вивчення пір року та місяців

ХІД ГРИ

Гравці, що є «місяцями», розповідають про себе, тобто про особливості кожного місяця (яка погода, які зміни відбуваються в живій і неживій природі), про працю людей тощо. Інші гравці вгадують, що це за місяць.

  1. ГРА “КВІТКА ДРУЖБИ ”

Мета: обговорення теми дружба , повторення теми якості людини

Обладнання : квітка , картки з якостями

ХІД ГРИ

На кожній пелюстці записані якості людини. Необхідно обрати тільки найнеобхідніші та найважливіші для дружби якості:

(Вчитель разом з учнями обговорює, які якості гідні справжньої дружби, і складають квітку з пелюсток.)

 

  1. ГРА “ЗАСЕЛИ БУДИНОЧКИ”

Мета: повторення теми емоції , розвиток  комунікативних навичок

Обладнання: малюнки будинків , чи інтерактивна гра

ХІД ГРИ

Заселяємо будиночки емоціями. У перший поселимо позитивні, які допомагають нам жити, у другий — негативні, що заважають нам, пригнічують наше здоров'я та скорочують життя.

(Діти називають відомі їм почуття, емоції, переживанні і поселяють у будиночки.)

 

 

 

 

  1. ГРА “ХТО ЛІТАЄ?”

Мета: розвивати логіку та швидкість сприйняття

ХІД ГРИ

Гравці сидять або стоять півколом, вчитель пояснює: «Я буду говорити: птах літає, метелик літає, а ви що разу піднімаєте руку. Будьте уважні: я можу назвати неправильну дію (наприклад, кіт літає) тоді в руку не піднімаєте»).

Спочатку вчитель говорить повільно, даючи час на роздуми, а потім пришвидшує темп.

 

 

(2 клас)

  1. ГРА “МАГАЗИН”

Мета : повторення теми продуктів

Обладнання: муляжі продуктів , підготовка імпровізованої каси

ХІД ГРИ

Учитель готує для гри муляжі чи зображення продуктів (кисломолочні;фрукти\овочі;крупи і т.д.).

Діти в «магазині» вибирають товари самостійно, але «касир – учитель»  пропускає їх тільки за умови, якщо вони назвуть їх та віднесуть до певної групи. Якщо відповідь не задовольняє касира, він не пропускає покупця, який у цьому випадку радиться з дітьми і більш детально й точно відповідає на запитання касира.

  1. ГРА “ГАРНИЙ КУХАР”

Мета: закріплення теми продукти

Обладнання : малюнки продуктів

ХІД ГРИ

Учитель готує малюнки продуктів необхідних для приготування чи натуральні продукти. Дітей об’єднують в команди «Борщ», «Рагу», «Фруктовий салат». Серед продуктів необхідно пропонувати й ті, що не потрібні.

Учитель пропонує учням приготувати борщ, овочеве рагу чи фруктовий салат та презентувати його.

 

 

                                                 (3 клас)

 

  1. ГРА “ВИГАДАНА ІСТОРІЯ”

Мета: повторення певної теми (будь яка на вибір)

Обладнання: таємнича скринька із зображеннями

ХІД ГРИ

Учитель готує 4 набори зображень, або предметів, які відносяться до вивченої теми та ховає їх у «таємничу скриньку».

Під час гри представники 4 команд дістають із «таємничої скриньки» тематичні картинки, не пов’язані між собою. Необхідно, керуючись отриманими зображеннями, скласти захоплюючу розповідь за вивченою темою. Робота в групах відбувається протягом 10 хвилин. Під час розповіді історії оживлюють за допомогою зображень на дошці.

  1. ГРА “ЕКОНОМІЧНІ ЗАДАЧІ”

Мета: удосконалювати вміння розв’язувати економічні задачі, виконувати дії з багатоцифровими числами; розвивати пізнавальний інтерес учнів, вміння працювати в групі, логічне мислення

Обладнання: картки з задачами

ХІД ГРИ

 

Вчитель - Кожна команда отримає картку із економічною задачею. Ваше завдання: прочитати цю задачу в групі і записати її розв’язок на цій же картці. Потім один із представників команди, якого ви оберете,  презентує свої результати.

 

Задача 1

За 1 рік корова кота Матроскина дає 3 300 л молока. Теляті Гаврюші потрібно 500 л молока. На особисті потреби вони втратили 800 л молока. Решту вони продали по 8 грн за літру. Який прибуток  кота Матроскіна за рік?

 

Задача 2

Тато одержав зарплату 7 800 гривень. Мама отримує на 1200 грн менше. Син отримує стипендію, у 5 разів меншу, ніж зарплата мами. Який прибуток сім’ї за місяць?

 

Задача 3

На комунальні послуги сім’я витрачає 1320 гривень в місяць, на їжу – 1800 гривень, а на інші потреби – 1700 гривень. Скільки вони можуть відкладати на відпочинок, якщо прибуток сім’ї складає – 6 300 гривень?

 

 

 

                                                 (4 клас)

 

  1. ГРА “ВПІЗНАЙ МІСЦЕВІСТЬ”

Мета: вивчення теми місцевість, розвиток логічного мислення

Обладнання: загадки, картинки

ХІД ГРИ

Учитель починає читати загадки, а члени груп обирають правильні відповіді і підіймають картку на якій зображене умовне позначення, яке загадав учитель.

 Не кінь, а біжить,
Не ліс, а шумить. (Річка)

 Така я велика,
Що й кінця не маю,
Лежу собі тихо,
Нікого не займаю.
Тільки мені добрі люди
День і ніч топчуть груди. (Дорога)


Із-за гірки, з-під крутої,
Прокрадається норою,
Та й до моря утіка,
Навіть менше ніж ріка. (Джерело)


Всі пани скинули жупани,
А один пан не скинув жупан. (Мішаний ліс)


Стоїть корито,
Повно води налито. (Ставок)


Суцвіттям пахучим цвіте навесні,
А осінню стиглі плоди медяні
Дарує нам щедро тобі і мені. (Сад)


Йде від хати і до хати,
А з місця не зрушить. (Стежка)


Весною шумить,
Літом холодить,
А взимку гріє. (Ліс)

 

Умита вранці росою,
Раз на рік поголена косою.
А трава росте й росте,

Бо дерев нема ніде (Лука)

Над глибокою рікою
Вигнув спину він дугою.
Всі по ньому їдуть,
Всі по ньому йдуть,
А з собою не беруть. (Міст)


Нитка кам’яна
Підперезала міста й села. (Шосе)

 

 Хоч не море він, не річка,

Але в ньому теж водичка.

Він біжить через лісок.

Називається... (Струмок).

 

2.     ГРА “ПЕРЕДВИБОРЧА КОМПАНІЯ. ЯКЩО Б Я БУВ ПРЕЗИДЕНТОМ..”

Мета. Актуалізувати уявлення дітей про Україну. Сприяти розвитку соціальних емоцій. Виховувати бажання  робити корисні справи для розвитку держави.

Обладнання: екран телевізора, іграшковий мікрофон, «бюлетені», та «скриньки» для голосування.

ХІД ГРИ

Учитель пропонує дітям спробувати себе у ролі кандидата у Президента України і скласти передвиборчі обіцянки: «Якби я був Президентом …» Після виступів усіх команд «виборцям» роздають «бюлетені» та пропонують проголосувати за того кандидата, чия промова сподобалась найбільше

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Толок Катя
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 травня 2023
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку