Порушення мовлення у дітей дошкільного віку та напрями корекційної роботи

Про матеріал
Ознайомити батьків з видами мовленнєвих порушень та шляхами їх подолання. ­ Розвивати потребу в поглибленні знань з корекційної педагогіки та бажання використовувати їх під час взаємодії з дитиною. ­ формувати у батьків позитивне ставлення до логопедичної служби та позицію зацікавлених і активних учасників корекційно-розвиткового процесу в дошкільному закладі.
Перегляд файлу

«Мовленнєві порушення у дітей дошкільного віку.

Напрями корекційної роботи»

Мета: 

­ Ознайомити батьків з видами мовленнєвих порушень та шляхами їх подолання.

­ Розвивати потребу в поглибленні знань з корекційної педагогіки та бажання використовувати їх під час взаємодії з дитиною.

­ формувати у батьків позитивне ставлення до логопедичної служби та позицію зацікавлених і активних учасників корекційно-розвиткового процесу в дошкільному закладі.

 

Хід заходу

 

Логопед:  Доброго вечора, шановні батьки!  Раді вас вітати на нашій зустрічі.  Ми зібралися з вами для того, щоб відповісти на такі запитання:

- Яка роль мовлення в розвитку дитини?

- Які існують види мовленнєвих порушень і чому вони виникають?

- Як можна подолати мовленнєві порушення і чи обов’язково звертатися до спеціаліста.

       Це дуже актуальні питання, адже відомо, що з кожним роком кількість дітей з мовленнєвими порушеннями зростає.

       Дати відповіді на ці запитання вам допоможуть фахівці МПМПК та дошкільного навчального закладу.

1) Вправа із серії психологічної розминки «Сплітаємо віночок побажань»

Мета: налаштування на співпрацю, доброзичливість,запуск групових процесів.

Батькам пропонують утворити коло.

Логопед:  Діти – наша радість, наше майбутнє, наша гордість. Якими ви хотіли б бачити своїх дітей? Давайте по колу передавати повітряну кульку і висловлювати свої побажання.

Варіанти відповідей: здоровими, успішними, щасливими, розумними, талановитими, добрими …

       Ми вважаємо, що всі побажання здійсняться! Привітаємо один одного оплесками! І з хорошим настроєм повертаємося на свої місця.

2) Перегляд відеопрезентації «Мовленнєві порушення у дітей дошкільного віку. Напрями корекційної роботи»  ( коментування – роз’яснення консультантом-логопедом МПМПК) – додаток № 1

3) Тест для батьків «Чи достатньо уваги ви приділяєте розвитку мовлення дитини»

4) Вправа «Коло мого життя». Вправа на усвідомлення, спонукання батьків до взаємодії з дитиною.

       Перед дорослими лежить аркуш паперу, на якому зображено коло. Пропонуємо уявити, що коло – це один день із нашого життя.  Батькам пропонується показати схематично, виділяючи в колі умовні частини –сектори, скільки часу у них витрачається на:

- сон

- роботу

- друзів

- власні захоплення

- спілкування з дітьми

- вирішення побутових проблем

       Дивлячись на коло, доцільно запропонувати батькам відповісти на питання «Чи задоволені вони тим,як проходить їх день? Що вони хотіли б змінити у своєму житті?» Звернути  особливу увагу батьків на розділ «спілкування з дітьми», чи достатньо на їх думку часу вони приділяють цьому.

5)  Як відомо, мовлення дорослих -  взірець для наслідування. Тож подбаймо про власне мовлення, щоб наші діти мали гарний взірець.

5 вправ для покращення дикції ( практичні види роботи)

Використовуючи звукосполучення, слова і фрази, які важко вимовляються, можна значно поліпшити дикцію.

1. Вимовте важкі поєднання звуків спочатку повільно, потім швидше:  тлз, джр, врж, мкртч, кпт, кфт, кшт, кст, ктщ, кеда, кжде, кждо, кжду, кшта, кште, кшту.

2. Вимовте слова з важкими поєднаннями приголосних спочатку повільно, потім швидше:  мудрувати, постскриптум, підбадьорювати, трансплантація, надзвуковий, скуйовджений, контр прорив, протестантство, розбурхати, брандспойт, філософствувати.

3.  Тренуйтеся вимовляти слова зі збігом приголосних:

До Клари, до горла, до гастролей, до кінця, до міста, віддалений, вплутатися, віддати, розпалювати, віддушина, зжити, безжальний, безсмертя, відновити, підтвердити, відштовхнути.

4. Роботу над поєднанням звуків можна проводити у формі гри, використовуючи звуконаслідування.

- Забивайте цвяхи:  гбду, гбде, гбдо, гбди, гбда, гбді

- Імітуйтекінський тупіт: птку, птко, птка, птки, піке, пткі

- Кидайте уявні тарілки партнерові: кчку, кчко, кчке, кчка, кчки, кчкі.

5. Вимовляйте фрази.  Спочатку повільно, потім швидко:

У ту годину тут співав дрізд.

У той рік тут був грвд.

Дуб був старий.

Мох приховав гриб.

Дід став старий.

Ваш гість взяв тростину.

Сто верст навскач.

Підсумок. Поради батькам.

- Не повторюйте за дитиною неправильну вимову звуків.  Своєчасно виправляйте неправильну звуковимову.

- Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.

- Пам’ятайте, що ваше мовлення є взірцем для наслідування.

- Не втручайтеся у дитячі розповіді. Спочатку вислухайте, а потім виправляйте помилку.

- Вірші, чистомовки, скоромовки – надійні помічники у розвитку мовлення.

- Якщо мовлення дитини незрозуміле – зверніться до вчителя-логопеда.

docx
Додано
4 червня 2020
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку