«Мовленнєві порушення у дітей дошкільного віку.
Напрями корекційної роботи»
Мета:
Ознайомити батьків з видами мовленнєвих порушень та шляхами їх подолання.
Розвивати потребу в поглибленні знань з корекційної педагогіки та бажання використовувати їх під час взаємодії з дитиною.
формувати у батьків позитивне ставлення до логопедичної служби та позицію зацікавлених і активних учасників корекційно-розвиткового процесу в дошкільному закладі.
Хід заходу
Логопед: Доброго вечора, шановні батьки! Раді вас вітати на нашій зустрічі. Ми зібралися з вами для того, щоб відповісти на такі запитання:
- Яка роль мовлення в розвитку дитини?
- Які існують види мовленнєвих порушень і чому вони виникають?
- Як можна подолати мовленнєві порушення і чи обов’язково звертатися до спеціаліста.
Це дуже актуальні питання, адже відомо, що з кожним роком кількість дітей з мовленнєвими порушеннями зростає.
Дати відповіді на ці запитання вам допоможуть фахівці МПМПК та дошкільного навчального закладу.
1) Вправа із серії психологічної розминки «Сплітаємо віночок побажань»
Мета: налаштування на співпрацю, доброзичливість,запуск групових процесів.
Батькам пропонують утворити коло.
Логопед: Діти – наша радість, наше майбутнє, наша гордість. Якими ви хотіли б бачити своїх дітей? Давайте по колу передавати повітряну кульку і висловлювати свої побажання.
Варіанти відповідей: здоровими, успішними, щасливими, розумними, талановитими, добрими …
Ми вважаємо, що всі побажання здійсняться! Привітаємо один одного оплесками! І з хорошим настроєм повертаємося на свої місця.
2) Перегляд відеопрезентації «Мовленнєві порушення у дітей дошкільного віку. Напрями корекційної роботи» ( коментування – роз’яснення консультантом-логопедом МПМПК) – додаток № 1
3) Тест для батьків «Чи достатньо уваги ви приділяєте розвитку мовлення дитини»
4) Вправа «Коло мого життя». Вправа на усвідомлення, спонукання батьків до взаємодії з дитиною.
Перед дорослими лежить аркуш паперу, на якому зображено коло. Пропонуємо уявити, що коло – це один день із нашого життя. Батькам пропонується показати схематично, виділяючи в колі умовні частини –сектори, скільки часу у них витрачається на:
- сон
- роботу
- друзів
- власні захоплення
- спілкування з дітьми
- вирішення побутових проблем
Дивлячись на коло, доцільно запропонувати батькам відповісти на питання «Чи задоволені вони тим,як проходить їх день? Що вони хотіли б змінити у своєму житті?» Звернути особливу увагу батьків на розділ «спілкування з дітьми», чи достатньо на їх думку часу вони приділяють цьому.
5) Як відомо, мовлення дорослих - взірець для наслідування. Тож подбаймо про власне мовлення, щоб наші діти мали гарний взірець.
5 вправ для покращення дикції ( практичні види роботи)
Використовуючи звукосполучення, слова і фрази, які важко вимовляються, можна значно поліпшити дикцію.
1. Вимовте важкі поєднання звуків спочатку повільно, потім швидше: тлз, джр, врж, мкртч, кпт, кфт, кшт, кст, ктщ, кеда, кжде, кждо, кжду, кшта, кште, кшту.
2. Вимовте слова з важкими поєднаннями приголосних спочатку повільно, потім швидше: мудрувати, постскриптум, підбадьорювати, трансплантація, надзвуковий, скуйовджений, контр прорив, протестантство, розбурхати, брандспойт, філософствувати.
3. Тренуйтеся вимовляти слова зі збігом приголосних:
До Клари, до горла, до гастролей, до кінця, до міста, віддалений, вплутатися, віддати, розпалювати, віддушина, зжити, безжальний, безсмертя, відновити, підтвердити, відштовхнути.
4. Роботу над поєднанням звуків можна проводити у формі гри, використовуючи звуконаслідування.
- Забивайте цвяхи: гбду, гбде, гбдо, гбди, гбда, гбді
- Імітуйтекінський тупіт: птку, птко, птка, птки, піке, пткі
- Кидайте уявні тарілки партнерові: кчку, кчко, кчке, кчка, кчки, кчкі.
5. Вимовляйте фрази. Спочатку повільно, потім швидко:
У ту годину тут співав дрізд.
У той рік тут був грвд.
Дуб був старий.
Мох приховав гриб.
Дід став старий.
Ваш гість взяв тростину.
Сто верст навскач.
Підсумок. Поради батькам.
- Не повторюйте за дитиною неправильну вимову звуків. Своєчасно виправляйте неправильну звуковимову.
- Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.
- Пам’ятайте, що ваше мовлення є взірцем для наслідування.
- Не втручайтеся у дитячі розповіді. Спочатку вислухайте, а потім виправляйте помилку.
- Вірші, чистомовки, скоромовки – надійні помічники у розвитку мовлення.
- Якщо мовлення дитини незрозуміле – зверніться до вчителя-логопеда.