ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ POS-ТЕРМІНАЛУ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ БЕЗГОТІВКОВОГО РОЗРАХУНКУ З СПОЖИВАЧАМИ

Про матеріал
ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ POS-ТЕРМІНАЛУ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ БЕЗГОТІВКОВОГО РОЗРАХУНКУ З СПОЖИВАЧАМИ 1.1. Призначення POS-термінала 1.2. Склад POS-терміналу 1.3. Види
Перегляд файлу

 

Зміст

ВСТУП....................................................

Розділ І. ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ POS-ТЕРМІНАЛУ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ БЕЗГОТІВКОВОГО РОЗРАХУНКУ З СПОЖИВАЧАМИ

....................................................

1.1. Призначення POS-термінала.............................

1.2. Склад POS-терміналу  .................................

1.3. Види..............................................

1.3.1. Стаціонарні POS-термінали.........................

1.3.2. Мобільні термінали...............................

1.3.3. Віртуальний термінал.............................

1.4. Стаціонарний POS термінал PAX - S80......................

1.5. Стаціонарні POS термінали  INGENICO 5100.................

1.6. Контактний POS-термінал NCR RealPOS 7402 ................

1.7. Мобільний POS-термінал ТАУЛІНК........................

1.8. Переваги та недоліки ..................................

РОЗДІЛ ІІ. ТИПИ ПІДПРИЄМСТВ В ТОРГІВЛІ...............

2.1. Класифікація підприємств в торгівлі .......................

Розділ ІІІ. ОХОРОНА ПРАЦІ ПРИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЕККА

3.1. Загальні положення...................................

3.2. Вимоги до безпечних умов експлуатації ЕККА................

3.3. Вимоги безпеки при експлуатації апаратів електронних контрольно – касових МІNІ – 600.05 МЕ             

3.4. Вимоги безпеки перед початком роботи.....................

3.5. Вимоги безпеки під час роботи...........................

Висновок .............................................

Список використаної літератури

ВСТУП

 

Успішна робота підпримства багато в чому залежить від використання сучасних контрольно-касових машин.

Сьогодні для організації робочого місця касира застосовуються всі види контрольно-касових машин: як POS-термінали і POS-системи, так і фіскальні реєстратори. Всі ці типи ЕККА призначені для відстежування продажів.

Платіжні картки стали невід’ємною частини нашого життя. По суті, платіжна картка — це наш гаманець, а гроші в гаманці, ми всі хочемо зберегти. Pos термінал — Це апаратний комплекс для автоматизації роботи касирів на базі фіскальних реєстраторів.

Тема роботи  «Порядок використання POS-терміналу для здійснення безготівкового розрахунку з споживачами».

Мета роботи: вивчення алгоритму безготівково розрахунку з покупцями на POS-терміналах.

Об’єктом дослідження: POS-термінали.

Завдання:

  1. визначити види та склад POS-терміналів;
  2. охарактеризувати послідовність роботи.


РОЗДІЛ І. ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ POS-ТЕРМІНАЛУ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ БЕЗГОТІВКОВОГО РОЗРАХУНКУ З СПОЖИВАЧАМИ

 

  1.        Призначення  та склад POS-термінала

 

POS-терміна́л (від англ. Point Of Sale  точка продажу) — це електронний пристрій, що зчитує дані пластикової картки з магнітної смуги абочіпа, розташованого на пластиковій картці, і зв'язується з банком по електронних каналах зв'язку. Сума операції вводиться із клавіатури (якщо це POS-термінал, інтегрований у касу, то сума береться з даних каси до оплати). Всі дані операції друкуються на чеку терміналом.

Наявність POS-терміналу дозволяє приймати до оплати всі типи міжнародних банківських карт, включаючи найпоширеніші електронні карти«Visa» та «MasterCard», що значно прискорює проведення операції оплати і скорочує термін відшкодування грошових коштів по проведених операціях.

Зазвичай до складу POS-системи входить системний блок ПК, фіскальний реєстратор (ФР), POS-монітор касира, грошовий ящик, програмована клавіатура, карт рідер (card reader) і дисплей покупця. Всі ці складові модулі, інтегровані разом, являють собою закінчене робоче місце касира.

POS-термінали бувають стаціонарні і мобільні (переносні). Стаціонарні термінали та мережеве касове обслуговування.

 

 

 

 

1.2. Види POS-терміналів

1.2.1. Стаціонарні

 

Стаціонарний POS-термінал складається з бази та підключається кард-рідера. Кард-рідер містить модуль захисту для введення PIN коду.

Стаціонарні POS-термінали відрізняються своєю багатофункціональністю і компактними розмірами. Використовуючи наші рішення, ви зможете приймати в якості оплати як готівкові кошти, так і банківські картки з одного касового обладнання.

Переваги використання:

  •             надійна технічна платформа і інтеграція з найбільшими постачальниками касових рішень (IBS, Frontol, R-Keeper і т.д.);
  •             спрощення бухгалтерського та складського обліку;
  •             обслуговування на одному пристрої карт VISA, MasterCard, Union, Diners Club;
  •             можливість оплати в термінальних пристроях послуг операторів зв'язку, супутникового, комерційного телебачення та ін.;
  •             можливість встановити обладнання для організації дистанційного прийому карт до оплати, що зручно для ресторанного бізнесу та підприємств віддаленої торгівлі;
  •        персональний менеджер для оперативного вирішення поточних питань;
  •        ефективні і зручні інструменти контролю і управління звітністю - в особистому кабінеті на сайті AcquiroPay можливість відстежувати і звіряти платежі на адресу підприємства;
  •        безкоштовне навчання касирів і менеджерів підприємств правилам оформлення угод з банківськими картами;
  •        безкоштовне надання обладнання та витратних матеріалів.

1.2.2.  Мобільні термінали

 

Мобільні термінали затребувані середнім і малим бізнесом, ресторанним бізнесом. Компанія AcquiroPay активно пропонує мобільні термінали інтернет-магазинах, які мають свою служби доставки. Мобільні термінали дають можливість оплачувати товари і послуги в будь-якому місці і в будь-який час.

Пристрої, пропоновані ЗАТ "Міжнародні фінансові рішення", відрізняються компактними розмірами, міцністю і ергономікою, ємним акумулятором. Передача даних відбувається за наступними каналами: GSM, WiFi. Ви можете вибрати будь-якого оператора зв'язку, що надає послуги мобільного інтернету на території Росії. Ми гарантуємо швидку і безпечну передачу транзакційних даних.

Переваги використання:

  •         мобільність - дозволяє забезпечити оплату банківськими картами при відсутністю стаціонарних засобів зв'язку (затребуване кур'єрами і службами таксі);
  •         обслуговування на одному пристрої карт VISA, MasterCard, Union, Diners Club, включаючи електронні карти і чіп-карти;
  •         скорочення часу на обслуговування кожного клієнта;
  •         персональний менеджер для оперативного вирішення поточних питань;
  •         ефективні і зручні інструменти контролю і управління звітністю - в особистому кабінеті на сайті AcquiroPay можливість відстежувати і звіряти платежі на адресу підприємства;
  •         безкоштовне навчання співробітників підприємств правилам оформлення угод з банківськими картами;

безкоштовне надання обладнання та витратних матеріалів.

 

1.2.3.  Віртульні термінал

 

Віртуальний термінал являє собою веб-інтерфейс з доступом до системи оплати Acquiro віртуальний термінал. Acquiro Virtual Terminal Завдяки інструменту співробітники підприємства мають можливість самостійно і віддалено провести оплату, попередньо отримавши дозвіл з боку власника карти.

Acquiro віртуальний термінал не вимагає наявності спеціального програмного забезпечення та наявності кард-рідера. Функцію POS-терміналу може виконувати спеціальне робоче місце співробітника підприємства, обладнане комп'ютером з доступом в інтернет. У вашому особистому кабінеті AcquiroPay буде відкритий доступ до спеціальної веб-формі для введення реквізитів картки та проведення оплати. Використовувати віртуальний термінал можна в будь-якому місці і в будь-який час.

Віртуальний термінал затребуваний туристичними та сервісними компаніями, авіакомпаніями, а так само магазинами, велику частку продажів яких складають продажі через колл-центр.

Переваги використання:

  •      відсутність будь-якого апаратного забезпечення;
  •      ручне введення даних карти;
  •      найвищі стандарти безпеки;
  •      персональний менеджер для оперативного вирішення поточних питань; ефективні і зручні інструменти контролю і управління звітністю.

 

 

 

 

 

 


РОЗДІЛ ІІ. ТИПИ ПІДПРИЄМСТВ В ТОРГІВЛІ

Сучасний ринок товарів відрізняється високою насиченістю, товарного дефіциту фактично немає. Система розподілу товарів повністю заснована на відносинах купівлі-продажу. Динаміка обсягів і структури реалізації товарів і послуг поступово здобуває усе більше сталий характер.

Торговельне підприємство - основна ланка сфери обігу, що володіє господарською і юридичною самостійністю, що здійснюєпросування товарів від виробника до споживачів за допомогою купівлі-продажу та реалізації власних інтересів на основі задоволення потреб людей, представлених на ринку.

Торговельна діяльність підприємств забезпечує безперервний процес руху активів у формі товарів від виробничих підприємств різних форм власності до безпосередніх споживачів. Для забезпечення торговельної діяльності підприємства здійснюють операції купівлі-продажу товарів, які є найбільш важливою і значною частиною активів підприємства. Вони займають особливе місце у складі майна та домінуючі позиції у структурі витрат торговельних підприємств.

Основним завданням торговельного підприємства є найбільш повне і оптимальне забезпечення товарного асортименту для здійснення торговельних операцій як з оптовими, так і з роздрібними покупцями. Темпи росту обсягу реалізації продукції, покращення її якості безпосередньо впливають на обсяг витрат і прибуток торговельного підприємства. Оскільки метою будь-якої діяльності, у тому числі і торговельної, є отримання прибутку, який є фінансовою базою подальшого розвитку підприємства та показником ефективності даного виду діяльності, то постає необхідність в повному та достовірному його визначенні, тобто достовірному визначенні доходів та витрат, понесених підприємством на його отримання.

Основним завданням роздрібних торговельних підприємств в умовах посиленим конкуренції на споживчому ринку товарів і послуг за залучення і розширення контингенту клієнтів і їх грошових доходів є вдосконалення організації продажу товарів і підвищення якості обслуговування покупців. На якість торговельного обслуговування сильний вплив чинять також форми і методи продажу товарів.

За формою продажу продаж товарів в торгівельних підприємствах належить до магазинної форма продажу, яка має домінуюче становище в організації торговельного обслуговування населення. Покупцям може бути наданий найширший асортимент товарів, можливості їх вибору. Застосування сучасного обладнання, правильної організації торгово-технологічного процесу, раціональної спрямованості потоків покупців, застосування гарної викладки товарів значно спрощують процес вибору товарів, підвищують культуру обслуговування. Можливість організації надання додаткових торговельних і культурно-побутових послуг створюють покупцям комфортні умови перебування в торгівельних підприємствах.

При наданні консультації важливо не обмежуватися лише повідомленням інформації щодо товару, яка цікавить покупця, але й забезпечувати пропагування нових товарів та сприяти вихованню естетичних смаків покупців. Частину необхідної про товари інформації в підприємстві, який реалізовує товари за традиційним методом продажу, покупець може отримати із так званої німої довідки (різноманітних вказівників і довідкових таблиць), яка дозволяє певною мірою прискорити процес обслуговування окремих покупців і скоротити час очікування наступних покупців на обслуговування. Продаж товарів за традиційним методом завершується розрахунками за товари і врученням покупки покупцеві. Після оплати вартості товару продавець зобов'язаний упакувати товар і ввічливо вручити покупку покупцеві. Процес обслуговування покупців за традиційним методом продажу товарів може завершуватися також наданням покупцям додаткових послуг, тому продавець повинен з'ясувати у покупця, яких саме послуг із пропонованого переліку той потребує.

2.1. Класифікація підприємств в торгівлі

 

ТП в залежності від характеру їх діяльності діляться на 2 види:

  • підприємства роздрібної торгівлі;
  • підприємства оптової торгівлі.

Роздрібні торговельні підприємства класифікують:

  • за масштабом діяльності:
  •    малі (менше 15 працівників);
  •    середні (до 50 працівників);
  •    великі (більше 50 чоловік);
  • за товарною спеціалізацією:
  •    вузькоспеціалізовані;
  •    спеціалізовані;
  •    універсальні;
  • ·за методом обслуговування:
  •    самообслуговування;
  •    традиційний метод обслуговування;
  •    підприємства, які здійснюють реалізацію за каталогами, поштою, за замовленнями;
  • за групами споживачів:
  •    група людей, доходи яких вище прожиткового мінімуму;
  •    група на рівні прожиткового мінімуму;
  •    менше прожиткового мінімуму.

До групи підприємств за структурою стратегії роздрібної торгівлі входять підприємства, які становлять поєднання за показниками орієнтації і обсягів збуту (підприємства самообслуговування, з обмеженим обслуговуванням, торговці з вільним обігом товарів), за структурою асортименту (універсами, універмаги, спецмагазини, чергові магазини, магазини різноманітного попиту), за ціновою політикою (магазини престижних товарів, знижених цін, виставки, ярмарки), за концентрацією магазинів (центральний, діловий регіон, регіональний торговий центр, центр торгівлі мікрорайону).

Черговий магазин - це торговельна організація, яка здійснює продаж товарів обмеженого асортименту (продукти харчування), з продовженим графіком роботи.

Універсами (супермаркети ) - великі продовольчі магазини з відділами окремих товарів продовольчого спрямування. Чисельність цих організацій постійно зростає. Ці організації здійснюють великі торговельні операції за обсягом з низьким рівнем витрат і невисоким рівнем прибутковості.

Зосередження на одній території різних видів продуктів харчування зробило можливим закупівлю у великих кількостях продуктів харчування великою кількістю покупців, що забезпечує досить великий товарний обіг.

Універмаги - торговельно-роздрібна організація, яка здійснює продаж товарів різних асортиментних груп (в основному товарів промислового виробництва домашнього і господарського спрямування). Універмаги - це магазини змішаної торгівлі товарами повсякденного попиту. Ці торговельні організації розділені на окремі відділи для продажу різних асортиментних груп товарів.

Спеціалізовані магазини - торговельні організації, які займаються продажем товарів однієї товарної групи. Більшості покупців ці магазини подобаються тому, що у відділах цих магазинів зосереджена спеціалізована група товарів.

Магазини різноманітного асортименту займаються торгівлею широким набором товарів за низькими і середніми цінами (канцелярські товари, подарунки, предмети жіночого вжитку та ін.).

Роздрібні конгломерати - корпорації, які об'єднують кілька магазинів під єдиною владною структурою з частковою інтеграцією функцій з управління та розподілу товарів. Цей вид організації торгівлі стикається з великими труднощами в умовах конкуренції. Вони займають невисоке місце у структурі роздрібного товарного обігу.

Магазини товарів повсякденного попиту за розмірами невеликі порівняно з універсамом. Тут здійснюється продаж продовольчих, господарських, безалкогольних товарів. Ці магазини розміщуються недалеко від житлових районів, працюють за продовженим графіком. Асортимент товарів у цьому магазині обмежений, ціни досить високі.

Магазини зі зниженими цінами характеризуються продажем товарів за низькими цінами, широким асортиментом товарів, самообслуговуванням. Розташовуються в місцях з низькою орендною платою.

Торговельні комплекси - великі торговельні організації, до складу яких входять універсами, магазини зі зниженими цінами і роздрібні магазини-склади. До асортименту продажу цих організацій входять меблі, важкі електроприлади, одяг і величезна кількість інших товарів. У цих комплексах торгівлю здійснюють з ціновою знижкою. Товари в ці магазини доставляються прямо від виробника.

Магазини-склади - торгові підприємства, які продають товари за зниженими цінами з обмеженим обсягом послуг, мета яких - продаж великих партій товарів за низькими цінами. Однією з найбільш поширених форм магазинів-складів є меблеві. Основою їх діяльності є продаж зі складу.

Магазини-демонстратори здійснюють продаж ювелірних виробів, фотообладнання. Ці організації випускають каталоги товарів, які демонструються в спеціальних залах, а також розсилаються поштою.


РОЗДІЛ ІІІ: ОХОРОНА ПРАЦІ ПРИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЕККА

 

3.1. Загальні положення

 

Інструкція з охорони праці розроблена згідно з вимогами Закону України «Про охорону праці » і встановлює вимоги охорони праці під час виробничого навчання учнів ліцею за професією «Оператор комп’ютерного набору, контролер - касир» (далі «Оператор комп’ютерного набору») при експлуатації апаратів електронних контрольно – касових МІІ600.05 МЕ у навчально – виробничих лабораторіях закладу.

Дія інструкції поширюється на всі підрозділи ліцею.

За цією інструкцією учні, які здобувають в ліцеї професію «Оператор комп’ютерного набору, контролер - касир» інструктуються перед початком роботи (первинний інструктаж), а  потім через кожні три місяці (повторний інструктаж).

Результати інструктажу заносяться в Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони  праці, в журналі після проходження інструктажу повинні бути підписи інструктуючого та учня.

Невиконання цієї інструкції тягне за собою дисциплінарну, матеріальну, адміністративну та кримінальну відповідальність.

До виконання робіт по експлуатації апаратів електронних контрольно – касових МІІ - 600.05 МЕ допускаються особи віком не молодше 18 років, які пройшли спеціальне навчання та мають свідоцтво про присвоєння кваліфікації, медичне обстеження, вступний інструктаж з охорони праці та інструктаж на робочому місці. Учні, які здобувають в ліцеї професійно  - технічну освіту, до виконання робіт допускаються виключно під керівництвом та наглядом майстра виробничого навчання.

 

 

 

 

3.2. Вимоги до безпечних умов експлуатації ЕККА

 

Для безпечної та нормальної роботи касового апарата необхідно виконувати наступні вимоги:

  •                 Розетка для підключення блоку живлення повинна бути розташована недалеко від апарата, в легкодоступному місті.
  •                 Оберігайте апарат від ударів, сильних струсів та механічних пошкоджень, від попадання води та іншої рідини.
  •                 Чистку поверхні касового апарата, прибирання пилу, сторонніх частин, що заважають роботі клавіш та механізму друку, можливо виконувати лише при відключенні блоку живлення від мережі електричного живлення.
  •                 Щоденно оператор, перед початком роботи, повинен провести візуальний огляд та перевірку касового апарата, який складається з:
  •                 перевірки збереження пломб та відповідності заводського номеру;
  •                 наявність паперової стрічки (при необхідності встановлення або заміну);
  •                 перевірку завершення всіх операцій, що передують початку роботи.
  •                 Відкривати касовий апарат для усунення неполадок може лише кваліфікований спеціаліст сервісу, при наявності відповідних документів, що передбачені законодавством.
  •                 При виявленні дефекту, робота на касовому апараті припиняється до його усунення.
  •                 Кожен місяць касовий апарат повинен проходити технічне обслуговування, яке проводить спеціаліст уповноваженої виробником сервісної організації.
  •                 Гарантується збереження інформації в оперативній пам’яті касового апарата на протязі 90 днів після його відключення з електричної мережі.
  •                 Якщо касовий апарат простояв без включення в електричну мережу більше ніж пів року, то перед вводом його в експлуатацію необхідно звернутися в центр сервісного обслуговування для контролю стану акумулятора.

 

3.3. Вимоги безпеки при експлуатації апаратів електронних контрольно – касових МІNІ – 600.05 МЕ

 

При виконання робіт при експлуатації ЕККА МІІ – 600.05 МЕ необхідно:

  •                 Виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку.
  •                 Працювати в лабораторії, користуватися спецодягом.
  •                 Виконувати тільки ту роботу, з якої проінструктований та яка доручена керівником робіт.
  •                 Не допускати знаходження сторонніх осіб на своєму робочому місці.
  •                 Пам’ятати про особисту відповідальність за виконання правил охорони праці та безпеку людей, що працюють поруч.
  •                 При експлуатації ЕККА МІІ – 600.05 МЕ користуватися справними розетками, відгалуджувальними та з’єднувальними коробками, вимикачами та іншими електроприладами.
  •                 При виявленні в обладнанні ЕККА МІІ – 600.05 МЕ користуватися справними розетками, відгалуджувальними та роз’єднувальними коробками, вимикача та іншими електроприладами.
  •                 Вміти діяти в разі ураження інших працівників електричним струмом, виникненні пожежі чи інших аварійних ситуацій.
  •                 Знати місця розташування первинних засобів пожежогасіння, план евакуації працівників, матеріальних цінностей з приміщення у разі виникнення пожежі.

Електроживлення ЕККА здійснюються за допомогою змінного стуму напругою  10 – 18 В або постійного струму напругою 12 – 20 В, яка згідно з ДСТУ 4467 – 1 вважається безпечною для користувача.

Вимоги електробезпеки до блоку живлення повинні відповідати умовам класу ІІ по ДСТУ 4467 – 1.

Необхідно захищати ЕККА та блок живлення проникнення вологи.

Розташування блоку живлення необхідно виконувати таким чином, щоб не допустити пошкодження з’єднувальних кабелів під час експлуатації.

Розетка підєднання до мережі живлення повинна бути розміщена біля ЕККА в легкодоступному місці.

Блок живлення призначений для використання лише в приміщенні.

Забороняється використовувати саморобні блоки живлення.

Режим роботи ЕККА – 16 годин на добу, під наглядом.

 

3.4. Вимоги безпеки перед початком роботи

 

Перед початком роботи необхідно:

Одягти спецодяг, застібнути рукава, волосся підібрати.

Привести в порядок робоче місце.

Пересвідчитись у цілісності корпусів блоків обладнання, 2.1.4. Перевірити наявність цепі захисного заземлення, справність і цілісності кабелів живлення, місця їх підключення.

Перевірити наявність заземлюючого контакту та справність електричних розеток, вимикачів.

Прибрати сторонні предмети, звільнити проходи.

Одержати завдання від керівника робіт.

Пересвідчившись у справності обладнання, увімкнути електроживлення ЕККА, та розпочати роботу, дотримуючись умов інструкції з його експлуатації.

Забороняється вмикати ЕККА та починати роботу при виявлених несправностях.

 

3.5. Вимоги безпеки під час роботи

 

Вийняти ЕККА та блок живлення з упаковки. Пересвідчитись, що зовнішні пошкодження відсутні.

При наявності пошкоджень забороняється підключати блок живлення до ЕККА.

Установити ЕККА у зручному для роботи місці.

Підключити блок живлення до ЕККА та увімкнути його електричну мережу напругою 220 В.

Перевірити дату, яка запрограмована в ЕККА, за допомогою команди «201»:

Перевірити час ЕККА за допомогою команди «202».

Користування часу на фіскальному ЕККА можливе лише після виконання звіту з обнулінням «501».

Програмування дати виконується при ремонті ЕККА або його фіскалізації. Ця дата повинна бути не нижче ніж дата останнього запису денного звіту з обнулінням у фіскальну пам'ять і вона може бути встановлена лише представником ЦСО.

Перевірити заводський номер даного ЕККА складається з літер ПА та восьми цифр. Після введення команди «210» на індикаторі відображається цифрова частина номеру ЕККА. Літери ПА та цифри, що виводяться на індикаторі, утворюють заводський номер ЕККА, який повинен повністю співпадати із вказаним у паспорті та на шильнику даного ЕККА. Якщо ці номери не співпадають, необхідно звернутися до представника сервісного центру.

ЕККА переходить у режим індикації поточного часу через 1 хв після закриття касового чеку або після завершення функції користувача. Додатково режим індикації поточного часу включається при натисненні клавіші «АН/ЦІНА».

Якщо режим індикації часу натиснути клавішу «АН/ЦІНА», то рівень напруги у випадку відключеного зарядного пристрою відображається як широка шкала і як вузька шкала – у випадку підключеного зарядного пристрою, а кількість задіяних при  цьому розрядів індикатора умовно відповідає рівню заряду акумулятора.

Якщо ЕККА працює без підключення зарядного пристрою до електромережі, то встановлюється режим автоматичного відключення ЕККА через одну хвилину при бездіяльності оператора.

Цей режим дозволяє заощадити енергію АБ при відсутності струму заряду.

Якщо ЕККА підключений до електромережі, то режим відключення ЕККА через 1 хв. Програмується самостійно командою.

При експлуатації ЕККА забороняється:

  •                 Замінювати і змінювати елементи або вузли при ввімкненому апараті;
  •                 З’єднувати й роз’єднувати вилки та розетки первинних мереж електроживлення, які знаходяться під напругою;
  •                 Знімати кришки, які закривають доступ до струмопровідних частин мережі первинного електроживлення при ввімкнутому обладнанні;
  •                 Встановлювати на корпус апарата сторонні предмети;
  •                 Залишати ЕККА у ввімкнутому стані без нагляду;
  •                 Самостійно не знімати кришки та огорожі, що прикріпленні гвинтами;

Поточний ремонт та технічне обслуговування ЕККА МІІ – 600.05 МЕ

Під час експлуатації ЕККА потребують виконання поточних ремонтів.

ВИСНОВОК

 

Як висновок роботи можна сказати, сучасний рівень розвитку торгівлі ставить високі вимоги до її працівників, тому професійні заклади освіти повинні готувати висококваліфікованих, всесторонньо розвинених, технічно освічених спеціалістів, здатних досконало володіти сучасним торговельним обладнанням.

У більшості підприємств торгівлі розрахунок з покупцем проводять через різні типи ЕККА (РРО), а тому продавці, контролери-касири повинні досконало знати правила експлуатації контрольно-касового обладнання.

Сьогодні в Україні реєстратори розрахункових операцій застосовується підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, які здійснюють розрахункові операції у готівковій чи безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів) при продажу товарів чи наданні послуги.

      Згідно із законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадянського харчування та послуг» №1776- ІІІ від 1 червня 2000 року, реєстратором розрахункових операцій при продажу товарів, наданні послуг тощо.

 

 


Список використаної літератури

 

1.Арустамов Э.А., Вахрин П.І., Памбухчиянц В.К. Торгово-технологическое устаткування: Підручник. М.. Економіка, 2007.

2.Арустамов Э.А., Косолапова Н.В. Торгово-измерительное устаткування: Пособ. для студентів. М.:ЦУМКМоск. ун-ту потреб.кооп., 2006.

3.Арустамов Э.А., Леваков В.А. Організація і застосування пластикових карток. Лекція. М.:ЦУМКМоск. ун-ту потреб.кооп., 2007.

4. Виноградова, С. Комерційна діяльність:учеб. для вузів / С. Виноградова, О.В.Пигунова. — Мінськ :Виш. шк., 2005. — 352 з.

5. Дашков Л. П.,Памбухчиянц У. До. Організація, технологія й проектування торгових підприємств:Учеб. для студентіввисш. ісредн. спец.учеб. закладів. М., 2006.

6. Замковский Д.Я. Оптова торгівля непродовольчими товарами. М., 2007.

7. Ключников В.П., Корнєєв В.А. Торговельне устаткування. М.: Економіка, 2007.

8. Костильов Ю. С. Устаткування для роздрібної оптової торгівлі. М. Економіка, 2006.

9. Липень Л.И. Кадри у торгівлі та громадському харчуванні: в 3 кн. /Л.И.Липень,Г.Б. Шишко.Кн. 3, Кваліфікаційні характеристики робітників і службовців з коментарями. — Мінськ :Дикта, 2006. — 303 з.

10. Про торгівлю: Закон Респ. Білорусь від 28 липня 2003 р. №231-З, з ізм. ідоп. Правила здійснення роздрібної торгівлі окремими видами товарів хороших і комунального харчування:утв. постановою Ради МіністрівРесп. Білорусь від 7апр. 2004 р. № 384, з ізм. ідоп. — Мінськ :Дикта, 2007. — 47 з.

 

docx
Додано
17 травня 2021
Переглядів
2745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку