Клас. 3-А
Тема. Пошук пропущених дій в знайомій послідовності. Складові частини об’єктів. Схема складу. Зв’язки у схемах.
Мета: навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити розріняти алгоритми з неправильнлю послідовністю команд;
розвивальна: розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання, перевірка відсутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
1.Як називається програма для створення алгоритмів на комп’ютері з якою ми познайомились?
2.Що таке сцена?
3.Як називається виконавець в програмі Scratch?
4.Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми детально поговоримо про алгоритми, а саме неправильні алгоритми.
IV. Вивчення нового матеріалу
Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі з них настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх, майже не замислюючись. Іноді кажуть, автоматично. Наприклад, для приготування яєчні з n яєць на вершковому маслі на електричній плиті потрібно діяти таким чином:
1.Поставити сковороду на плиту.
2.Покласти на сковороду шматочок вершкового масла.
3.Увімкнути конфорку.
4.Почекати, поки масло на сковороді розтане.
5.Кожне з n яєць розбити, а його вміст вилити на сковороду.
6.Посолити.
7.Почекати, поки загусне білок.
8.Вимкнути конфорку.
Такий запис послідовності вказівок називають алгоритмом.
Алгоритм — це запис скінченої послідовності вказівок, виконання яких призводить до розв’язання певної задачі.
Вказівка (алгоритму) — це спонукальне речення, що вказує, яку дію має виконати виконавець алгоритму.
V. Фізкультхвилинка
А зараз, шановні діти давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка).
VI. Практична робота
Працюємо в програмі "Сходинки до інформатики".
1.Подайте даний алгоритм словесним способом
Набрати повну банку води
Вилити в відро
Набрати повну банку води
Вилити в відро
2.Подайте даний алгоритм за допомогою спеціальних символів (жестами)
Набрати повну банку води
Вилити в відро
Набрати повну банку води
Вилити в відро
3.Подайте даний алгоритм графічно
Набрати повну банку води
Вилити в відро
Набрати повну банку води
Вилити в відро
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VII. Підбиття підсумків уроку
Хто може виконувати алгоритми?
Чи всі виконавці можуть зрозуміти довільний алгоритм?
Які існують способи подання алгоритмів?