Посібник для вчителів «Цифрові технології на уроках в початковій школі»

Про матеріал
Порадник містить рекомендації, спрямовані на ознайомлення педагогів з сервісами та цифровими інструментами, які можуть бути використані під час планування та організації освітнього процесу, на формування інформаційно-цифрової компетентності та удосконалення педагогічної майстерності вчителя. Для застосування інформаційних технологій в освітній діяльності та активізація творчих здібностей педагога.
Перегляд файлу

 Відомості про авторів:

 

Сєдакова Олена Володимирівна,  вчитель початкових класів вищої категорії,

старший учитель ЗЗСО І-ІІІ ступенів №8

 

                                   

 

 

 

Ярмоленко Інна Вячеславівна вчитель початкових класів І категорії,  ЗЗСО І-ІІІ ступенів №16

 

 

 

 

 

image 

Порадник містить рекомендації, спрямовані на ознайомлення педагогів з сервісами та цифровими інструментами, які можуть бути використані під час планування та організації освітнього процесу, на формування інформаційно-цифрової компетентності та удосконалення педагогічної майстерності вчителя.

Для застосування інформаційних технологій в освітній діяльності та активізація творчих здібностей педагога.

Зміст

 

1.        Вступ   с. 2

2.        Програма тренінгу. План-таймінг.       с. 3

 

3.        Технології онлайн-опитування учнів   с. 6

 

4.        Корисні сервіси           с. 14

 

5.        Педагогічні інновації   с. 19

 

6.        Висновки         с. 28 Вступ

Інформаційно-цифрова компетентність за новим Державним стандартом Нової української школи передбачає впевнене та й водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі становиться інструментом забезпечення успіху. Сучасному учню потрібен сучасний вчитель, який зможе не тільки дати знання, а й навчити користуватися ними. Отримані знання і вміння тісно повинні зв’язуватись з цінностями дитини, які сформують життєві компетентності, що потрібні учню для успішної самореалізації у навчанні, житті і праці. Педагоги, які працюють з сучасними дітьми, повинні знайти, як допомогти їм вирішувати проблеми, що з’явились у цифровому світі: інформаційне перевантаження, порушення конфіденційності, плагіат, захист від онлайн-шахрайства, онлайнцькування тощо.

Інформаційна компетентність й медіа-грамотність педагога, який орієнтується в цифровому середовищі, допомагає йому бути повноцінним учасником у соціальному, економічному та культурному житті. Такий вчитель буде заохочувати учнів до активної участі й відповідальності за свої дії, формувати та  сприяти  розвитку інформаційно-цифрової компетентності.   Запропоновані рекомендації щодо використання сервісів,  інформаційних технологій та цифрових інструментів в освітньому процесі зможуть підвищити майстерність педагога, змінити  його роль (від учителя до наставника), активізувати творчі здібності, розуміти етику роботи з інформацією, допомогти вчителю контролювати процес викладання, навчання та оцінювання та мати доступ до матеріалів у різних форматах, навіть, якщо ці матеріали знаходяться на іншому боці світу, розширити можливості педагога, який формує в учнів важливі для ХХІ сторіччя технологічні компетентності.

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

ТРЕНІНГ Учасники: вчителі початкових класів та вчителі, які викладають предмети в початковій школі  (20-25 осіб). Мета: удосконалення майстерності педагогів з орієнтацією на використання інформаційно-комунікаційних та інноваційних технологій в освітньому процесі. Завдання тренінгу.

▪Проаналізувати, на чому формується інформаційно-цифрова компетентність за чинним стандартом шкільної освіти.

           Ознайомити    учасників     з     сучасними    трендами     в    освіті

(компетентнісне навчання, цифрові інструменти тощо).

          Продемонструвати можливості інформаційних технологій. 

▪Розвинути уміння практичного застосування інтерактивних та цифрових технологій під час планування, організації та проведення уроку.

▪Пошук ефективних шляхів реалізації ключових компетенцій в освітньому процесі під час вивчення різних предметів. Очікувані результати:

оволодіння педагогами дієвими формами, методами та прийомами застосування інформаційних технологій під час організації та планування сучасного уроку в початковій школі; удосконалення професійної компетентності педагогів, активізація їх творчих здібностей та розвиток педагогічної майстерності. Перелік роздавального матеріалу:

мультимедійне            обладнання,    демонстраційні           відео,   комп’ютерні презентації,  маркери, фломастери, скотч, аркуші А1, А4, А5, картинки для асоціацій про педагогічну технологію, плакат «Сходинки для самовдосконалення», схеми тижневої навчальної діяльності.  

 

 

Термінологічний словник:

компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, компетентнісне навчання, традиційне навчання, сервіси, технології, інтегроване навчання, континуум. 

 

План-таймінг тренінгу:

 

Етап

Вид діяльності

Назва 

Час

(хв.)

 

1

Початок тренінгу

Зустріч в колі 

2 хв.

 

 Вправа 

Асоціації за малюнками

10 хв.

 

Вправа 

Самопредставлення

20 хв.

 

Вправа 

Сходинками до вдосконалення

10 хв.

 

Вправа

З’ясування очікувань

18 хв.

 

2

Міні-лекція

 

 

«Ключові компетентності для життя. Концепція Нової української школи». 

5 хв.

 

 

 

Перегляд відео

 

 

«Все, що відбудеться до 2050 року».https://www.youtube.com /watch?v=8741bJgiNME

12 хв.

 

 

 

Дискусія 

 

8 хв.

 

Комп’ютерна презентація 1.

Демонстрація (тренер)

«Соціальна мережа як освітнє середовище: нові техніки та інструменти педагога».

10 хв.

 

 

 

Комп’ютерна презентація 2.

Демонстрація (тренер)

«Організація майданчика для онлайн-заходів засобами 

Blogger.com, GoogleClassroom.

5 хв.

 

 

 

Комп’ютерна презентація 3.

Демонстрація (тренер)

«Інструменти для візуалізації».

 

5 хв.

 

 

Робота в групах

Переваги і недоліки соціальних мереж. «Пропозиції щодо використання соціальних мереж».

15 хв

 

3

Дискусія

 

«Традиційне предметне навчання та компетентнісне навчання».

15 хв.

 

 

Комп’ютерна презентація 4. 

«Створення спільноти на Google Classroom».

10 хв.

 

Демонстрація (тренер)

«Створення онлайнопитування за допомогою Google форми».

15 хв.

 

4

Робота в групах

Самопідготовка 

20 хв.

5

Демонстрації груп 

 

Презентація онлайнопитування за назвами тематичних тижнів (або за проблемним питанням дня в рамках одного тижня)

30 хв.

 

6

Комп’ютерна презентація (слайд) 

Електронні і друковані ресурси для  планування і організації сучасного уроку з використанням цифрових технологій Quizizz, Kahoot!

5 хв.

 

7

Отримання зворотнього зв’язку  Завершення тренінгу

Аналіз очікувань  Самооцінка професійних навичок

Робота в колі «Відкритий мікрофон»

10 хв.

 

 

 

5 хв.

 

Загальна тривалість

 

230 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕХНОЛОГІЇ ОНЛАЙН-ОПИТУВАННЯ УЧНІВ

Вікторини для класу

Створити власні вікторини та використати їх під час уроку для перевірки вивченого матеріалу, можна за допомогою інтернет-ресурсу TRIVENTY (http://www.triventy.com/).  

Мова сайту англійська або російська.

 

image 

 

Після реєстрації потрібно визначити, з якою метою будете використовувати TRIVENTY. Якщо для навчання, то це – безкоштовно.

image

image 

 

image 

 

image 

             

             

 

 

        

imageНаступний не менш цікавий інтернет-ресурс для створення вікторин та перевірки знань –KAHOOT!

(https://create.kahoot.it/login)

 

 

 

Процедура реєстрації.

 

image

Сайт безкоштовний, англомовний. Але він настільки легкий у використанні, що мова не має значення. Під час створення вікторини можна вибрати мову, яка необхідна на уроці.

image

 

 

Для створення вікторини необхідно тільки натиснути Create new.

 

image

Далі натискаємо Jumble та обираємо мову.

 

 

image

             

Вписуємо назву, наприклад, «Україна – моя країна» і далі визначаємо,для кого ця вікторина.

Заповнюємо поля і тиснемо OK,go.

image

Далі, в наступному вікні складаємо питання.

Тиснемо +.

image

image

 

Коли    перше питання           створено,         нижче додаємоправильну відповідь. Тиснемо Next. Продовжуємо стільки, поки не впишемо всі питання, які хотіли.

Коли  вікторина  готова, для використання, зберігаємо її –Save. 

Далі заходимо в МІЙ КАХУТ знаходимо цю вікторину і пропонуємо зіграти дітям.

 

image

image

Обираємо варіант гри, наприклад, багато гравців і граємо за допомогою ґаджетів. На екрані з’явиться код, за допомогою якого гравці реєструються.

 

 

image

 

Коли всі гравці зареєстровані, можна починати гру.

 

image

 

image

 

В процесі гри, відповідь на питання обирається за кольорами на ґаджетах. Учитель бачить всі відповіді учасників, яківиводить на екран для загалу.

 

 

 

КОРИСНІ СЕРВІСИ

Безкоштовний сервіс Освітній проект «НА УРОК»

https://naurok.com.ua

Інтернет-сервіс Освітній проект «На урок» – україномовний. Він не тільки для педагогів, а й для учнів та їх батьків. На ньому можна дізнатись про нове в освіті, ознайомитись з  публікаціями, створити тести, використати вже готові, прийняти участь у вебінарах, конференціях, інтенсивах, лабораторних роботах, конкурсах, додати свої власні розробки та отримати безкоштовні сертифікати. 

 

image

Необхідно зареєструватись, створивши особисту сторінку.

image

Далі можна реєструвати свій клас, або декілька.  

image

 

 

Після реєстрації кожен учень отримує пароль для входу. 

image

 

Далі він може виконувати завдання конкурсів, тестів, на які його підписує вчитель. https://naurok.ua/

image

 

В особистому кабінеті учень обирає діючий конкурс і виконує завдання. Після виконання миттєво дізнається про результати конкурсу та отримує винагороду за отримані бали.

 

image

Вчитель онлайн спостерігає за процесом отримання результатів. Побачити це можна в результатах класу. Там же скачуємо Диплом  або Сертифікат. Роздруковуємо – вручаємо виконавцю. По завершенню конкурсу винагороду отримує і вчитель за підготовку дітей. 

 

image

Інтернет-ресурс «ВСЕОСВІТА»

https://vseosvita.ua

Це частково безкоштовний, україномовний інтернет-ресурс. Участь в конкурсах та олімпіадах не завжди задарма. 

image

Якщо бути уважним, то можна іноді безкоштовно прийняти з дітьми участь в конкурсах. Як тільки вони з’являються на сайті, деякий час – конкурси безкоштовні, далі – ні. Олімпіади з української мови завжди безкоштовні, інші – за оплату. Їх можна виконувати онлайн, а можна офлайн – тобто роздруковуємо, проводимо в приміщенні класу – вносимо відповіді дітей – отримуємо сертифікати, подяки вчителю, батькам та директору учбового закладу.

На   сайті    можна виставити        власні розробки         і           отримати безкоштовні сертифікати та подяки за поширення власного досвіду.

 

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕДАГОГІЧІ ІННОВАЦІЇ

Сервіс «ХМАРА СЛІВ»

https://wordart.com

Безкоштовний сервіс англомовний для створення хмари слів онлайн, без реєстрації. Продукт створюєш на

image

 

Натискаємо CREATE NOW.

image

Перше віконечко: обираємо для теми слова, та вписуємо в рядки, наприклад тема – «Родина». Далі – SHAPES.

image

 

Обираємо малюнок, у формі якого буде хмара слів. Натискаємо візуалізацію – бачимо форму. Далі – FONTS.

Обираємо шрифт, візуалізуємо. Далі – LAYOUT. 

image

Тепер обираємо напрямок подачі слів, візуалізуємо, натискаємо – STYLE.

image

Обираємо колір букв (можна змінювати), колір малюнка, візуалізуємо. Для збереження натискаємо завантаження та обираємо формат, в якому буде збережено малюнок.

image

https://childdevelop.com.ua/

image

«РОЗВИТОК ДИТИНИ» – це багатогранна можливість поліпшити свої уроки. За допомогою цього інтернет-ресурсу можна створити свої неповторні прописи, різноманітні завдання з математики, мови, з логічним навантаженням. Але тільки десять скачувань будуть безкоштовними. Всі інші можна зробити і скачати за певну суму в місяць.

image

 

 

image

Також можна скористатись готовими наробками, які виставлені на цьому сайті:

image

image

 

image

image

Інтернет-ресурс «TUX PAINT» http://www.tuxpaint.org/download/

 

image

цей ресурс дозволяє скачати програму «TUX PAINT» та користуватися нею для створення малюнків.

image

 

Інтернет-ресурс «Scratch» https://scratch.mit.edu/

 

image

Scratch. Скретч — це безкоштовна мова програмування і одночасно програма, що надає візуальний інтерфейс для створення ігор і анімацій. Одним з головних достоїнств середовища програмування Scratch, є доступність і зрозумілість абсолютно всім. Основна цільова аудиторія-це діти від 8 до 16 років. Користуватися ним можна онлайн.

 

image

 

 

 

 

Найцікавіший для дітей на уроці контролер рівню шуму – це

BOUNCYBALLS

https://bouncyballs.org

 

image

Під час проведення гри, групової або колективної роботи можна контролювати рівень шуму в класі за допомогою цього ресурсу. Діти із задоволенням слідкують за цими кульками і намагаються контролювати свої емоції та вміння розмовляти неголосно. 

 

image

 

ВИСНОВКИ

Як бачимо, інформаційні технології проникають у всі сфери життя, у тому числі в освіту. ІТ стають потужним інструментом, який урізноманітнює роботу вчителя. Таким чином,  його роль в освітньому процесі змінюється. Якщо раніше він був єдиним джерелом інформації, то зараз має організувати навчальний процес так, щоб діти самі пізнавали світ. Учитель навчає дітей бути гнучкими у змінах, легко адаптуватися і вміти навчатися впродовж усього життя. Сучаний вчитель – зразок для своїх учнів. 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
2493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку