Пестом“ завДання nocif1tur„-
практикум
З кзас
Мода i мовлення BapiaHT 1 1. Мова H0Tpi6Ha людям для того, щоб...
а) б) читати; в) 2. Усне мовлення мае бути...
а) голосним, емо1_јйжм, гарним;
б) правильюм, виразним,
в) культурюм, тихим,
З. Культура мовлення - це...
а) BBiIIJIIIBicTb,
б)
в)
4. З чого склада€ться усне мовлення?
а) 3i MiMikII, голосу,
б) 3i MiMikII, розмови;
в) 3i сп[ж-ування, письма, читання.
5. Запиши, яких утворено назви таких
Малжовий -
Лимонний -
6. Склади i запиши з деформованих оотЗло бовадутью i3 а знаянн - з никжок. нуКги тачитью ен чиома, а зумморо.
Мода i мовлення BapiaHT 2 1. Мова склада€ться з...
а) букв; б) в) речень.
2. Для писемного мовлення H0Tpi6Hi...
а) звуки, склади, слова;
б) букви, речення, тексти;
в) знаки, цифри. З. Усним мовленням волож той, хто...
а) BMi€ читати;
б) BMie виразно, i грамотно висловлювати свот
в) знае багато мов.
4. Для писемного мовлення H0Tpi6eH...
а)
б) слухач;
в) читач.
5. Запиши, яких утворено назви таких
Вишневий Бузковий Чайний -
6. Склади i запиши з деформованих ловоС - ен огробець, м1веитьт - ен овМа - це pi3bk ik жщюла читьба.
BapiaHT 1 1. Текст - це...
а) 0kpeMi речення;
б) група окремих речень;
в) зв'язне висловлювання.
2. З яких частин складаеться текст?
а) з kiuiBkII, абзацу, речень;
б) i3 зачину, основнот часпп-Ж11, заголовка;
в) i3 зачину, основнот частини, юнц1вки.
З. Який це текст?
Бджола, муха, сонечко, комар - це комахи. Тому що BCi комахи мають голову, груди, черевце i У бджоли, мухи, сонечка, комара е голова, груди, черевце 1 ппсть юг.
Отже, вони комахи.
а) б) MipkYBamw•, в) опис.
4. Яка мета тексту - опису?
а) про якусь
б) описати предмет;
в) обгрунтувати свою думку.
5. Добери i влучний заголовок до тексту i3 поданих.
на луках трави. З дерев опадае листя. Пташки збираються в зграт. Шпаки покидають свот хатют. Сотнями сидять на телеграфних
дротах ласпвки.
а) 0ciHb_ б) Золота ociHF-,_ в) Пташки_
6. Запиши слова у звертання.
MapiiIka -Бабуся -
7. Запиши словосполучення у прямому i переносному
Золота . Золота
BapiaHT 2 1. Текст - це...
а) 0k-peMi речення на задану тему;
б) група
в) об'еднаню за 3MicT0M речення.
2. Те, про що в Tek•cTi - це...
а) тема; б) мета; в) заголовок.
З. Який це текст?
зиму 3Bipi. У багатьох i3 них до приходу густа, пухнаста шерсть. Старанно заготовляють Т;ку Тжаки, борсуки нагулюють жир, щоб спати до весни.
а) б) MipkYBamw•, в) опис.
4. Яка мета тексту -
а) про якусь
б) описати предмет;
в) обгрунтувати свою думку.
5. Добери i влучний заголовок до тексту i3 поданих.
У сидџ.ла кромщя. У Hei п'ятеро кроленят. Вушка хвостики I дять траву так само, як 1Хня мати. Дуже кроленята!
а) кролиця. б) кроленята.
6. Запиши слова у звертання.
Михайлик - Подруга -
7. Запиши словосполучення у прямому i переносному
BapiaHT 1 1. Речення - це...
а) слово; б) калька слв;
в) слова, що виражають заюнчену думку.
2. За метою висловлювання речення бувають...
а)
б)
в)
З. Як називаеться речення, в якому про щось запитуеться?
а) б) шпальним; 4. Визнач, де речення. |
в) спонукальним. |
б) |
сонце. |
в) Легенько торкаеться до.
5. Склади i запиши речення i3 за, шумлять, зелею, селом, гт.
6. За 3MicT0M побудуй i запиши питальне речення. Восени птам1 у вир1й.
Восени
Це було восени хлопщ гпш.тпт гуляли в як гарно в а сюльки пташок сидить на чого це вони докупи злеплись птахи 3i6paлись лепти у вир1й.
8. у речення члени. Встанови зв'язок членами речення.
кучерява вишня.
(що зробилае?)
(яка?)
(де?)
BapiaHT 2 1. Речення - це...
а) словосполучення; б) килька слв;
в) зв'язаж за 3MicT0M слова.
2. За iHT0HaI!iero речення бувають...
а)
в)
З. Як називаеться речення, в якому виражаеться просьба?
а) б) шпальним; в) спонукальним.
4. Визнач, де речення.
а) На б) стрибае.
в) Летить дуже швидко.
5. Склади i запиши речення i3 у, осжь, золота, село, прийшла.
6. За 3MicT0M побудуй i запиши питальне речення.
Лежить на скатертию рум'яна
7. текст на речення. Випиши речення.
Настала ociHb яка це чудова пора як багато у pi3MIX барв, вщ-тжюв доросл пращоють на полях хлопчики i дџвчатка збирають фрукти а ти допомагаеш свотм батькам
8. у речення члени. Встанови зв'язок членами речення.
BapiaHT 1 1. Знайди словосполучення у прямому
а) Ласкаве сонце. б) Ласкаве кошеня.
в) Ласкаве слово.
2. У якому рядку
а) друг, дружж1й, дружити;
б) друг, ворог;
в) друг, товариш, побратим.
З. Вкажи слово, протилежне за значенням до слова
а) горе; б) в) свято. 4 ”Взяти ноги на плеч?', означае...
а) роззутися; б) в) станцювати.
5. словосполучення, в переносному Тихо осжь ходить гаем. довкола аж горить.
Ясен ЈП1стя осипае.
Дуб нахмурений стотть.
Н. Приходько
6. слова, за значенням.
Хто там плаче, хто там плаче CBiTY не бачить?
То щвчатка сльози л.лють Соня з Тонею ревуть.
7. Перепиши текст, в ньому слова протилеж-ними за значенням.
Над дорогою стотть старий низенький будинок. BikHa в ньому TeMHi, будинку - старий сад.
BapiaHT 2 1. Знайди словосполучення у переносному
а) Добре морозиво. б) Добрий учень.
в) Добрий день.
2. У якому рядку
а) ходити, крокувати, чалапати;
б) ходити, стояти;
в) ходити, ходьба,
З. Вкажи слово, близъке за значенням до слова ворог.
а) боягуз; б) противник; в) свято.
4. “ Тримати язик за зубами“, означае...
а) мовчати; б) ховати язика; в) не висовувати язика.
5. словосполучення, в переносному садки.
вже без плоду, 1 TIIX0 гр1коться хатки, i верби гнуться в воду.
I. Франко
6. слова, за значенням.
Хто там плаче, хто там плаче CBiTY не бачить?
То щвчатка сльози л.лють Соня з Тонею ревуть.
7. Перепиши текст, в ньому слова протилежними за значенням.
Потвае холодний вологий BiTep. I3-3a горизонту випливае сонце. М1жула довга темна Настав похмурий ра-нок.
BapiaHT 1 1. Частина слова без - це...
а) kopiHb;в) основа. 2. Слова, мають однакову за значенням частину, називають ...
а) б) головними; в) другорядними.
З. Щоб визначити kopiHb слова, треба ...
а)б) змжити слово; слова. 4. Слово може складатися з таких частин:
а)
5.
Малюнок, мальованј1й, мальовничий, малина, маляр, малювати.
6. Встав у слова 110Tpi6Hi (з-, с-, 3i-).
садити, котити, XIIJIIITII, терти, кочити, цщити.
7. Розбери слова за будовою. Загадка, березовий, возик,
8. Спиши текст, розкриваючи дужки. у словах i прийменники.
Сонце, (с)хи.ливш11сь (у)пало хмари. вихор i (по)мчав по (без)крайньому полю. (с)тихло, (з)вузився горизонт, ва-жко (по)вис (над)ланами.
BapiaHT 2 1. 3MiHHa частина слова називаеться ...
а) б) в) заканченням.
2. Cni.1bHa частина називаеться ...
а) б) основою слова; в) коренем слова. З. Щоб визначити слова, треба ...
а) б) 3MimmI форму слова;
в) слова.
4. Яке слово втповца€ cxeMi
Маленький, мала, малесенький, малий, малкок, малконок.
6. Встав у слова norpi6Hi (з-, с-, 3i-).
сушити, кувап1, хощпи, чистити, гнутити, бити.
7. Розбери слова за будовою.
8. Спиши текст, розкриваючи дужки. у словах i прийменники.
(При)йшла холодна зима. (с)ховались нори.
(с)поживають свот (за)паси. Заець (пЙ)кущ i дрижить
Звукџ i Гукеи
BapiaHT 1
1. Апостроф ставимо твердого приголосного звука перед буквами...
2. У яких випадках букви я, ю, € позначають два звуки?
а) приголосного;
б) на початку слова, голосного звука;
в) завжди.
З. 06epiTb BapiaHT, де правильно перенесено слово по складах.
а) ляль-ка; б) о-рел; в) пе-нь.
а) голосних 3BYkiB;
в) букв.
5. Постав наголос у словах.
Одинадцять, чопц)надцять, дециметр, сантиметр, укра1%ський, жайворонок, шофер.
6. Зроби звуко-буквений c.TiB.
7. Спиши слова. Встав де noTpi6H0, апостроф.
Солов..т, бур..як, дев..ять, мор..як, дес..ять, в..юн,
м..ятний, вщ..вд, комп..ютер, гар..ячий, п..ятжщя, с1..е.
Звукџ i 5ywu
BapiaHT 2
1.Ненаголошений звук [е], у наближаеться до...
2.У яких випадках букви я, ю, € позначають один звук?
а) приголосного;
б) на початку слова;
в) голосного звука.
З. Перше слово в пишемо з.
а) малот букви; б) голоснот букви; в) великоТ букви.
4. У якому порядку слова в словнику?
в) будь-якому.
5. Постав наголос у словах.
Запитання, завдання, предмет, ознака, листопад, виразно, читання.
6. Зроби звуко-буквений Потзд
я.тпжа юрта щука енот -
7. Спиши слова. Встав де noTpi6H0, апостроф.
Рум..яний, р..юкзак, п..ять, з1лл..я, по..тзд, пам..ятник, п..ють, пщ..Тзд,
в..еться, м..який, комп..ютер, мор..як, подмр..я, м..е.
BapiaHT 1 1. Познач рядок, в якому
а) добро, зло, зелею1й•,
б)
в)
2. Познач рядок, в якому
а) MiCT0, поет, кратна;
б) село Вишневе, бабуся Одарка;
в) Укратна, Карпати, Леся Укра1%ка.
З. Познач рядок, в якому назви людей за родом занять.
а) брат,
б) художник, директор,
в) Перто, Волощпштр.
4.
а) апельсин, велосипед, щтржава, пппжиця;
б) апильсин, велосипед, держава, пппжиця;
в) апельсин, велосипед, держава, пшениця.
5. Визнач Щастя пальто 6. Прочитай
Ми знаем -
1 рмка, 1 ставок, 1 гай, 1 п хпста, 1 тим села це все, це все наш рщний крайе
Р. Завадович
7. Склади речення з поданих ПЦкресли в ньому граматичну основу.
Вкачок, береза, сжце, ст1жок, наносив.
BapiaHT 2 1. Познач рядок, в якому
а) блискавка, блискае, блискучий;
б) блискавка, грим, гроза;
в) блиск, шум, грозовий. 2. Познач рядок, в якому
а) Чорне море;
б) kpai%a, гори, вулщя;
в) Укратна, Карпати, Тарас Шевченко.
З. Познач рядок, де що виражають почуття.
а) добрий, веселий,
б) CMix, смшпшй,
в) смуток, страх.
пм -
де повно труду нашого в крови.
край - це мопши в чист1м що в 1--IIIX лягЈП1 борщ за щастя й волю!
Р. Завадович
7. Склади речення з поданих ПЦкресли в ньому граматичну основу.
Ось, над, калина, ржа, стелить,
BapiaHT 1 до слова веселий.
а)
б) сумний, зажурений; в) веселиться, веселун.
2. У прикметник зв'язаний з...
а) iMeHHIIk0M; б) в) числвником. З. Визнач прикметник, що мае форму однини.
а) б) в) старанний.
4. Вкажи словосполучення, в якому допущено помилку.
а) весняний ранок;
б) зимова kaHikYMI•,
в) день.
5. поданих утвори прикметники. Добери до них ки i запиши словосполучення за зразком. Визнач Зразок. Степ - степова квйпка.
Сонце -
словосполучення за зразком.
Зразок. Будинок i3 Дерева - дерев 'яний будинок.
Тканина з бавовни Варення з вишень
7. У
На
BapiaHT 2 до слова балакучий.
а)
б) балакун, балакати;
в) мовчазний,
2. У прикмегник зв'язаний з...
а) iMeHHIIk0M; б) в) числвником. З. Визнач прикметник, що мае форму множини.
а) добра; б) в) старанний.
4. Вкажи словосполучення, в якому допущено помилку.
а)
б)
в) тепле сонце.
5. поданих утвори прикметники. Добери до них ки i запиши словосполучення за зразком. Визнач Зразок. Степ - степова квйпка.
Дощ Весна
6. словосполучення за зразком.
Зразок. Будинок i3 Дерева - дерев 'яний будинок.
Магазин для взуття Полиця для книжок
7. У
З маленького насжнячка виростае вемже дерево.
Не розумного ворога, а дурного приятеля.
BapiaHT 1 1. У якому рядку тТьки
а) писала, сищ.ла,
б) письмо, писав, ш1сьменний•,
в) написати, TBip,
2. з поданих стоять у минулому
а) заствае, сховае,
б) ствала, заховав,
в) ствае, ховае,
З. Визнач рядок, у якому стоять у майбутньому
а) дружать, ш1шуть, миряться;
б) дружити, ш1сати, миритися;
в) дружить, ш1ше, мириться.
4. З якими словами не пишеться окремо?
а) не (вчить), не (хоче), не (мае);
б) не (УК), не (вдаха), не (билиця);
в) не (притомний), не (щасм1вий), не (охайний).
5. Визнач час i число.
Сонце заходить, гори чорюють, пташечка пжне, поле I--11M1€.
лкощ1, що одпочинуть, а я дивлюся...
Тарас Шевченко
6. У поданих реченнях
Або розумно казати, або 30BciM мовчати. За одягом за розумом проводжають.
7. Встанови зв'язок словами.
високими травам11 в'еться вузька стежка.
(що робить?)
(яка?)
(де?)
(якими?)
BapiaHT 2 1. У якому рядку тТьки
а) ствачка,
б) ствучий, голосистий, дзвжкий;
в) ствало, дзвеюло, говорило.
2. з поданих стоять у майбутньому
а) говорить, малкое, грае;
б) говорњла, малював, заграв;
в) говоритиме, намалюе, заграе.
З. Визнач рядок, у якому стоять у
а) ховае, летить, гуртуе, вчиться;
б) ховають, летять, гуртуються, вчаться;
в) ховати, гуртуватися, вчитися. 4. З якими словами не пишеться окремо?
а) не (нависть), не (года), не (мовля);
б) не (читае), не (було), не (хитруй);
в) не (втомний), не (виразний), не (охайний).
5. Визнач час i число. кв1тне у лул калина, тсня лунае в саду соловЛна.
колос у зерном наливаеться. прийшла у село!
М. Познанська
6. У поданих реченнях пткресли
Згода будуе, а незгода руйнуе. Хто рано плаче, той супеться.
7. Встанови зв'язок словами.
Яскравим вогнем палае дика груша.
(що робить?)
(яка?)
(чим?)
(ями?)
BapiaHT 1 1. - це слова, що означають...
а) назву предмета;
б) ознаку предмета;
в) кглыасть i порядок
2. на питання?
а) скгльки? котрий?
б) хто? що?
в) який? яка? яке? ki?
З. Обери який на питання
а) шостий; б)в) шоста.
4. Обери словосполучення, де правильно записано
а) ciM
б) другий яблуко;
в) одинадцять 5. Познач наголос у
Ощжадцять, дванадцять, смнадцять, Bicn,uecw.
6. Запиши речення, розкриваючи дужки. запиши словами.
15 (ящик) Яблук восени.
5 (пташка) на
BapiaHT 2
1. Частина мови, що позначае - це...
а)
б) iMeHHIIk;
в) займенюж.
2. Познач BapiaHT, де правильно записано
а)б)
З. Обери який на питання котрий?
а) дванадцятий;
б) дванадцять;
в) дванадцята.
4. Обери рядок, де записано
а) три, тридцять;
б) три, тритон;
в) триста, туристи, три.
5. Познач наголос у
Тринадцять, одинадцять, чотирнадцять, п'ятдесят.
6. Запиши речення, розкриваючи дужки. запиши словами. 6 (зошит) у
10 води налили у
Семеро, не, одного, ждуть.
BapiaHT 1
1. Чи можна поставити питання до службових
а) таке; б) Hi;
2. Познач рядок 3i службовими словами.
а) мама, батько,
б) BiH, вона, я, ти, ми;
в) у, на, над, по....
З. Яке службове слово пропущене у ... Море. ?
б) на; слова 6, у, на, над називаються ...
а) прикметжжами;
б) прийменжжами;
в)
5. слова в дужках так, як того вимагае службове слово.
Запиши.
Без (праця) меду не скуштуеш. На (гора) важко, а з (гора) шпарко.
6. Спиши, вставляючи слова.
„ теп.лих kpaii повертаються птахи. Споюйно сидять вони плках дерев. далекот дороги.
QiQ
Cryy006i слова
BapiaHT 2
1. слова у пишемо...
а) разом; б) окремо; в) через 2. слова служать для ... у
а) вираження 3MicTy;
б) зв'язку
в) вираження емощй.
З. Яке службове слово пропущене у “Птахи ...
а) до; б) на;
4. Як називаються слова, до яких не можна поставити питання?
а) прикметжжами;
б) службовими словам11;
в)
5. слова в дукках так, як того вимагае службове слово.
Запиши.
Без (труд) немае плода.
(тепле) слова i (льощ) розмерзаеться.
6. Спиши, вставляючи слова.
„ тиша - повна, уроч11ста. Лише зрщка TPiCHe дерево. Десь „ верхах постукуе дереву дятел.