Послідовність кольорів веселки. СМ: О.Збруцька «Веселка», Н.Хелi

Про матеріал
Тема дня.Послідовність кольорів веселки. СМ: О.Збруцька «Веселка», Н.Хелi Хатчинсон «Ферма», ХТД: Зображення веселки (на вибір: акварель, гуаш). Мета:ознайомити учнів з поняттям «веселка», розповісти про веселку як природнє явищ, практично ознайомити учнів  як можна отримати веселку; формувати вміння зображувати веселку, виховувати екологічну свідомість.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                         Мистецтво 1  клас

 

Тема тижня.

Тема дня. Послідовність кольорів веселки. СМ: О.Збруцька «Веселка», Н.Хелi

Хатчинсон «Ферма», ХТД: Зображення веселки (на вибір: акварель, гуаш).

Мета: ознайомити учнів з поняттям «веселка», розповісти про веселку як природнє

явищ, практично ознайомити учнів  як можна отримати веселку; формувати вміння зображувати веселку, виховувати екологічну свідомість.

Формувати групу компетентностей:

-Підприємницьку компетентність для проектування власної професійної

діяльності відповідно до своїх схильностей;

-Компетентність спілкування державною мовою для усного та письмового

оперування технологічними поняттями;

- Компетентність загальнокультурної грамотності шляхом ознайомлення з

творами мистецтва та самостійного створення мистецьких творів.

Очікувані результати:

Сприймає твори різних видів мистецтва про осінь, висловлює свої враження, вподобання

Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва

Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)

Придумує образи і створює їх різними знайомими засобами художньої виразності

Працює з природними матеріалами

Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів

Презентує результати власної творчості перед однолітками

Бере участь у мистецьких заходах

Добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи (використання паперу, пластмаси, деревини, металу, пінопласту та інших матеріалів для макетування)

Організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами)

Демонструє іншим результати власної діяльності

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

Задумує конструкцію виробу та конструює його з готових елементів (розмічання розгорток; виготовлення, оздоблення пласких та об’ємних виробів

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Доброго ранку, травам росистим!

Доброго ранку, квітам барвистим!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Людям усім і усьому прекрасному!

- Друзі, посміхніться один одному, побажайте успіхів

 

ІІ. Етап цілепокладання

Гра «Що це…» ( відгадування загадок, формулювання теми дня).

Спершу - блиск,

За блиском - тріск,

За тріском - плескіт. (Гроза)

Дощ пройшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім!
(Веселка)

  •    Ось сьогодні і будемо обговорювати, як пов’язані гроза та веселка.

Рухлива гра "Сонячна дуга"

Хід гри

Вчитель кладе посередині класу обруч із прив’язаними до нього стрічками. Це - "сонечко". Ведучій піднімає обома руками обруч над головою, промовляючи слова вірша Г. Лагздинь "Райдуга" 

У райдузі - сім дужок, 

Кольорових сім подружок!

Діти підходять і піднімають кожен по стрічці. Ритмічно рухаючись по колу, продовжують вірш:

          Червона дужка - помаранчевій подружка!

          Жовта дужка - зеленій подружка!

          Блакитна дужка- синій подружка!

          А як стануть обніматись 

          Ті барвистії сім дужок, 

          То зіллються в білий колір

          Усі разом - сім подружок!

   Діти починають бігти по колу.

Семибарвна та дуга - наша рай-ду-га!

Діти уповільнюють рух і поступово зупиняються. Водночас усі разом кладуть обруч на підлогу й  сідають на стільчики. Гра повторюється.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Як пов’язані дощ, гроза, веселка.

  •    Хто з вас бачив справжню веселку. А чому її так називають? (Тому, що райдуга весела)
  •    Я вам розповім,  чому вона весела. Послухай це оповідання Дмитра Чередниченка.

Чого веселка весела

Синє небо. Жито жовте. Луки зелені. Яблуко червоне. Нагідки жовтогарячі. Вода в Дніпрі блакитна. Фіалка фіолетова.  А як устане веселка, то в ній всі кольори є. Колір неба, жита, лук, яблука, нагідок, Дніпра, фіалок. От яка багата веселка. А чого? Бо вона з Дніпра води набирає.  А вода в Дніпрі блакитна. А ще небо над Дніпром синє. А жито над Дніпром жовте. А ще над Дніпром зелені луки, червоні яблука, жовтогарячі нагідки, фіолетові фіалки. От чого веселка з Дніпра воду набирає. Того вона й така весела, барвиста така.

  •    Діти, а коли можна спостерігати на небі веселку? ( В теплу пору, коли йде дощик, і водночас крізь хмари світить сонечко). Так, молодці! Бачите, яка чарівниця у нас природа, і як багато у неї барв. 
  •    А зараз відгадайте  загадку:

Спробуй , друже, відгадати,

Що за стрій у небесах:

Чи клубки пухкої вати,

Чи то пір’я з крупних птах,

Чи біжить овець отара?

Ні, пливуть це білі…(хмари)

  •    А якою ми вважаємо погоду, коли на небі хмари і немає сонечка? (Хмарною)
  •    Які бувають хмари? (купчасті, перисті, шаруваті)
  •    На що схожі купчасті хмари? (На вату, вони білі і пухнасті. Вони сповіщають про гарну погоду).  
  •    А перисто-шаруваті на що схожі? (Це прозора пелена, яка лише злегка закриває сонце. Ці хмари приносять із собою дощ або сніг).
  •    Назвіть явища, які бувають під час дощу (вітер, грім, блискавка).
  •    Як виникає грім з блискавкою? Коли дощові хмари швидко пересуваються і наштовхуються одна на одну,  віддаючи при цьому свої електричні заряди.  Тоді і виникає на небосхилі світлові ламані лінії - блискавка і невдовзі після цього гримить грім. 
  •    Чи можна ховатися під дерево під час грози? (Ні, блискавка може потрапити в дерево, а це небезпечно).
  •    У вигляді чого дощ падає на землю? (У вигляді краплин). А якого кольору вода?(Прозора) Яка на дотик( Мокра, холодна чи тепла) Що відбувається з водою коли йде дощ?( Вона л’ється, мов із душу, розливається у різних напрямках по тротуарах, утворюючи калюжі). Що придумали люди для того, щоб захиститись від дощу? ( Парасолі, плащі, калоші, гумові чоботи). 
  •    А коли сонячні промені проходять крізь дощові краплини, утворюється райдуга-веселка.

Види веселки.

Чому з'являється веселкаВеселка – одне з найкрасивіших явищ природи. Людина з незапам’ятних часів замислювалась над її природою і пов’язувала появі на небі різнобарвної дуги з безліччю повір’їв і легенд. Люди порівнювали веселку з небесним мостом, з якого на землю сходили боги або ангели, то з дорогою між небом і землею, то з воротами в інший, потойбічний світ.

Перегляд казки «Як народилася веселка» (казки Тетяни Гаркуші)

 

Як утворюється веселка

Чому з'являється веселкаВеселка – це атмосферне оптичне явище, яке спостерігається при освітленні Сонцем безліч водяних крапельок під час дощу, туману або після дощу. Внаслідок заломлення сонячних променів у крапельках води під час дощу на небі з’являється кольорова дуга.

Веселка так само виникає і у відображених променях Сонця від водної поверхні морських заток, озер, водоспадів або великих річок. Така веселка з’являється на березі водойм і виглядає надзвичайно красивою.

Яка буває веселка

Чому з'являється веселкаПодвійна веселка

Ми вже знаємо, що веселка на небі з’являється від того, що промені сонця проникають крізь дощові краплі, заломлюються і відображаються на іншій стороні неба різнобарвною дугою. А іноді сонячні промені можуть спорудити на небі відразу дві, три а то й чотири веселки. Побачити подвійну веселку – хороша прикмета – це до удачі, здійснення бажань. Так що, якщо вам пощастило побачити подвійну веселку, поспішіть загадати бажання і воно обов’язково збудеться.

Перевернута веселка

Чому з'являється веселкаПеревернута веселка – явище досить рідкісне. Вона з’являється за певних умов, коли на висоті 7 – 8 км тонкою завісою розташовуються перисті хмари, що складаються з крижаних кристалів. Сонячне світло падаючи під певним кутом на ці кристали, розкладається в атмосферу. Кольори перевернутої веселки розташовані у зворотному порядку: зверху знаходиться фіолетовий, а знизу – червоний.

 

Туманна веселка

Чому з'являється веселка

Чому з'являється веселкаТуманна веселка, або біла, з’являється при освітленні сонячними променями слабкого туману, що складається з дуже дрібних крапельок води. Така веселка являє собою дугу, пофарбовану в дуже бліді кольори, а якщо зовсім дрібні крапельки, то веселка пофарбована білий колір. Туманна веселка може з’являтися і вночі під час туману, коли на небі яскравий місяць. Туманна веселка досить рідкісне атмосферне явище.

Місячна веселка

Місячна веселка або нічна веселка з’являється вночі і породжується Місяцем. Місячна веселка спостерігається під час дощу, який йде напроти Місяця. Так само місячну веселку можна спостерігати в місцевостях, де є водоспади.

Вогняна веселка

Чому з'являється веселкаВогняна веселка – це рідкісне явище. Вона з’являється, коли сонячне світло проходить крізь перисті хмари під кутом 58 градусів над горизонтом. Ще однією необхідною умовою для появи вогняної веселки є шестикутні кристали льоду, що мають форму листа і їх межі повинні бути паралельні землі. Сонячні промені, проходячи крізь вертикальні межі крижаного кристала, заломлюються і запалюють вогняну веселку або округло – горизонтальну дугу, так в науці називається  вогняна веселка.

Зимова веселка

https://provodoem.ru/UserFiles/Image/photo/fountain-jeneva.jpgЧому з'являється веселкаТаку веселку можна спостерігати тільки взимку під час сильного морозу, коли холодне Сонце сяє на блідо – блакитному небі, а повітря наповнене маленькими кришталиками льоду. Сонячні промені заломлюються., проходячи крізь ці  кристали, як крізь призму і відображаються в холодному небі різнобарвною дугою.

 

Чи буває веселка без дощу?

 

Похожее изображениеВеселку можна спостерігати і в ясний сонячний день біля водоспадів, в саду при поливі квітів зі шланга, затиснувши отвір шланга пальцями, створюючи водяний серпанок і направляючи шланг в бік Сонця.

Фізкультхвилинка

Здрастуй, веселка - дуга, (Діти виконують нахил.)

Різнобарвний місток! (Широко розводять руки в сторони, «малюючи» в повітрі дугу.)

Здрастуй, веселка - дуга! (Знову виконують нахил.)

Приймай нас в гості. (Йдуть  на місці.)

Ми по веселці бігом (Біжать на місці, високо піднімаючи коліна.)

Пробіжимося босоніж.

Через веселку - дугу (Роблять чотири стрибки на носках.)

Перестрибнемо на бігу (Роблять ще чотири стрибки на носках.)

І знову бігом, бігом (Біжать на місці, високо піднімаючи коліна.)

Пробіжимося босоніж.

Виконання поспівки.

Робота в командах

Гра «Розгадай кросворд»

       Щоб розшифрувати кросворд, дитині треба пригадати назви семи кольорів веселки та самій здогадатися про розташування кожного слова. У поміч їй дається підказка у вигляді літери «о» в найдовшому слові («помаранчевий»), а також зображення веселки, розмалювавши яке, дитині легше буде розібратися зі словами.

 

  •    Запам’ятати кольори веселки та їх послідовність допоможе така промовка: Часто Ослик Жадав З’їсти Багато Солодких Фруктів.

Робота з творами мистецтва.

О.Збруцька «Веселка», Н.Хелi Хатчинсон «Ферма»

F:\Початкові класи\1 клас\Мистецтво Кондратова\Веселка\О.Збруцька «Веселка», .jpg F:\Початкові класи\1 клас\Мистецтво Кондратова\Веселка\Н.Хелi Ферма.jpg

Практична робота.

- А зараз я пропоную кожному з вас намалювати свою власну красиву веселку.

F:\Початкові класи\1 клас\Мистецтво Кондратова\Веселка\144241.jpg

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

- Скажіть, вам цікаво було?

- Хтось здивувався? Що нового дізнався?

- Як вам вдалося, маючи три кольори, намалювати веселку?

- Кому ти хочеш розповісти про те, що сьогодні дізнався?

 

 

1

 

docx
Додано
24 червня 2022
Переглядів
2081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку