Далекі країни, загадкові землі, нові народи та дивні тварини – все це географія. Навколишнє середовище, вода та повітря, екосистеми та різномантні живі організми – а це екологія. Вивчати їх важливо та цікаво, тож, як правило, школярі охоче поринають у науку. А як зробити уроки екології та географіїї ще цікавішими, як мотивувати учнів та допомогти їм отримати ще більше корисної інформації? Саме про це говорили в межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Професійний розвиток учителів географії та екології». Було цікаво!
Тихомирова Тетяна та Гетта Оксана: Екологія не може бути поганою або хорошою, це наука, поганою може бути еко-ситуація.
Ми маємо не просто розказувати про глобальні катастрофи та їхні наслідки, адже це, на жаль, не завжди дає розуміння рівня трагедії. Виправити ситуацію допоможуть мотиваційно-освітні проєкти, присвячені катастрофам та їхньому впливу на навколишнє середовище. А якщо інтегрувати кілька предметів – результат вразить! Наприклад, можна чудово поєднати географію з історією, екологією, інформатикою, математикою та трудовим навчанням.
Як приклад цікавого освітньо-мотиваційного проєкту Тетяна Тихомирова та Оксана Гетта навели проєкт «Слідами CHORNOBYL», що покликаний мотивувати учнів старших класів до вивчення природничих дисциплін. Розкажіть дітям про міфи, пов'язані з Чорнобильскою катастрофою та про те, що відбувається у зоні відчуження насправді. Бажаєте дізнатися, як організувати роботу над освітньо-мотиваційними проєктами і в офлайні і в онлайн-режимі? Перегляньте виступ!
Горобець Артем: Учительство нової формації має бути недискримінаційним.
Дискримінація – важлива проблема сьогодення. Ми маємо вчити дітей рівності, але як це зробити? Перш за все: необхідно виконувати норми, встановлені законодавством України. Для цього Артем Горобець радить орієнтуватися на Закон України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», Загальну декларацію прав людини, Закон України «Про забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків», Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод тощо.
Інколи нам здається, що у нашій школі все добре, дискримінації просто немає, але, на жаль, це не так. У закладах освіти, як і в будь-яких спільнотах, існує дискримінація за ознакою статі та за віком (і не тільки), а про численні прикрі стереотипи годі й говорити. І це ще не згадуючи прихований навчальний план! І з усім цим необхідно боротися. Уже цікаво, чи не так? Тоді неодмінно перегляньте виступ!
Демчук-Маригіна Дар'я: Без географії ви ніде.
Географія – неймовірно цікава наука, а різноманітні онлайн-ресурси здатні зробити її ще цікавішою! Тим паче, що вони неабияк стануть у пригоді під час дистанційного навчання. Навіть більше – це справжнє спасіння! Адже онлайн-картами набагато зручніше користуватися, а працювати з ними може одразу весь клас у режимі рельного часу.
Які сервіси використати? Дар'я Демчук-Маригіна радить спробувати такі ресурси як: Seterra та Worldwall. Із їхньою допопогою можна вчити назви країн та їхніх столиць, проходити цікаві вікторини та влаштовувати справжні квести. І, звісно, вчити географію! Як саме користуватися цими чудовими інтернет-ресурсами? Подивіться виступ і дізнайтеся!
Томченко Ольга: Дистанційне зондування Землі надає безліч переваг.
ДЗЗ – це цікаво, корисно та просто неймовірно. Адже завдяки йому ми разом із учнями можемо досліджувати наявні космічні зображення будь-якого куточка земної поверхні (з детальністю 30 метрів) із 1980-х років, стан морів та океанів, атмосфери, рослинного покриву тощо. Заняття з використанням даних дистанційного зондування Землі точно запам'ятаються учням надовго! А хтось, можливо, навіть вирішить стати вченим.
Також Ольга Томченко радить використовувати такі чудові інтернет-ресурси як Google Earth, EO Browser (платформа супутникового моніторингу) та відкритими ресурсами з супутниковими матеріалами про зміни клімату. Як саме ними користуватися? Як вони можуть урізноманітніти уроки? Дізнатися про це ви можете, переглянувши виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.