Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦
Новини

Алгоритм дій учителя при оголошенні сигналу «Повітряна тривога»

Сигнал «Повітряна тривога» може прозвучати будь-коли та будь-де, зокрема і просто під час уроку. В такому випадку необхідно діяти спокійно, чітко і виважено, аби зберегти життя учнів та власне. На такі ситуації МОН запропонувало алгоритм дій для вчителів, розроблений на основі рекомендацій ДСНС. 

Насамперед важливо створити в закладах освіти відповідні умови та провести попередні заходи, покликані підготувати всіх учансиків освітнього процесу до різних ситуацій. А саме:

  1. Ознайомлення з місцем розташування укриттів фонду захисних споруд цивільного захисту, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.
  2. Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації (або Інструкції закладу).
  3. Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу мають взяти із собою в укриття.
  4. Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням його місткості та розташування.
  5. Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.

Почувши сигнал оповіщення, вчитель або відповідальна особа мають перейти з учасниками освітнього процесу до укриття. А після відміни сигналу тривоги всі можуть повернутися до запланованих заходів. 

У випадку сигналу небезпеки необхідно дотримуватися наступного алгоритму дій:

  1. Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу. 
  2. Учитель сповіщає учнів про загрозу, а їхніх батьків – про переміщення дітей до укриття.
  3. Необхідно організувати пересування двома колонами у приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
  4. Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
  5. Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник. 
  6. Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мають перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки потрібно перейти до найближчого укриття.
  7. Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд. 
  8. У середині захисної споруди відповідальні особи мають допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. 
  9. Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті. 
  10. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами. 
  11. Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП. 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter