Сигнал «Повітряна тривога» може прозвучати будь-коли та будь-де, зокрема і просто під час уроку. В такому випадку необхідно діяти спокійно, чітко і виважено, аби зберегти життя учнів та власне. На такі ситуації МОН запропонувало алгоритм дій для вчителів, розроблений на основі рекомендацій ДСНС.
Насамперед важливо створити в закладах освіти відповідні умови та провести попередні заходи, покликані підготувати всіх учансиків освітнього процесу до різних ситуацій. А саме:
- Ознайомлення з місцем розташування укриттів фонду захисних споруд цивільного захисту, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.
- Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації (або Інструкції закладу).
- Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу мають взяти із собою в укриття.
- Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням його місткості та розташування.
- Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.
Почувши сигнал оповіщення, вчитель або відповідальна особа мають перейти з учасниками освітнього процесу до укриття. А після відміни сигналу тривоги всі можуть повернутися до запланованих заходів.
У випадку сигналу небезпеки необхідно дотримуватися наступного алгоритму дій:
- Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу.
- Учитель сповіщає учнів про загрозу, а їхніх батьків – про переміщення дітей до укриття.
- Необхідно організувати пересування двома колонами у приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
- Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
- Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
- Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мають перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки потрібно перейти до найближчого укриття.
- Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
- У середині захисної споруди відповідальні особи мають допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
- Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.
- Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.
- Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.