10 листопада о 18:00Вебінар: Інклюзивно-ресурсний центр: принципи взаємодії дитини, батьків та закладу освіти
Найцікавіші тези з виступу Інни Іванової.

Ми продовжуємо підбивати підсумки інтернет-конференції «Безпека в інтернеті» та публікуємо основні тези виступу експертки з медіаосвіти Інни Іванової. У своєму виступі лекторка ділиться досвідом розпізнавання фейків, а також розповідає, до чого призводить їхнє поширення у вчительських спільнотах.

Головне – усвідомити наявність небезпеки

На жаль, багато хто недооцінює медіанебезпеку. Взагалі, термін «безпека» по відношенню до інтернету чи сторінки на Facebook може здатися перебільшеним, утім, насправді на кону може стояти репутація, а то і фінансове становище.

Ми добре усвідомлюємо існування небезпеки на дорозі та намагаємось обережно користуватися газовими приладами. У цих питаннях небезпека очевидна, а пропаганда обережного поводження ведеться на найвищому (державному) рівні. Дійсно, всі розуміють наслідки ДТП, а от наслідки необачних коментарів, лайків і репостів – ні. 

Саме тому першим кроком до медіабезпеки стає усвідомлення – інтернет, подібний до шосе, де існують правила руху, свої порядки і загрози.

Чому це важливо для вчителя?

Хочемо ми того, чи ні, але вчитель – «лідер думок». Людина, до якої прикуто більше уваги, ніж до пересічних громадян. До вчительських постів у соцмережах придивляються учні, батьки і колеги. Тож варто забути про безвіповідальність і позицію «моя сторінка – що хочу, те і пишу». 

Ваші думки мають певний резонанс, навіть якщо він і обмежений. Тому будьте обережні та намагайтеся не постити інформацію під дією емоцій, особливо якщо вона не перевірена.

Якими можуть бути наслідки?

Натискаючи кнопку «перепостити» ви стаєте ланкою у ланцюжку реклами, яка приносить комусь зиск – накручує перегляди, підвищує прибуток, привертає увагу до сумнівної новини. 

До переліку негативних наслідків від перепосту фейків (особливо у вчительських групах) входять:

  1. Погіршення емоційного стану читачів.
  2. Удар по репутації (якщо учні, або їх батьки, розпізнали фейк, на відміну від вас).
  3. Розрив або погіршення взаємовідносин із читачами, колегами.
  4. Проблемні професійні питання. 
  5. Фінансові проблеми.

Докладніше про методи перевірки фейкових новин можна дізнатися безпосередньо з виступу:

Конференція «Безпека в інтернеті» відбулася 8 лютого. У цей день були запропновані дієві рішення, практичні прийоми та поради, які допомжуть захистити від інтернет-загроз і учнів, і себе. І ви можете особисто пересвідчитися у цьому! Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі та дізнайтеся більше про те, як створити безпечний інтернет!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter