З ініціативи Міністерства освіти і науки громадська організація «Центр підтримки освітніх реформ» провела комплексне дослідження. Мета – оцінка ефективності впровадження НУШ у частині формування наскрізних умінь учнів початкових класів, а також у частині сприйняття її учасниками освітнього процесу.
Так у 149 закладах освіти було проаналізовано рівень сформованості наскрізних умінь учнів початкової школи. Загалом у ньому взяли участь 897 третьокласників. У 2019 році було проведено перший етап дослідження із залученням третьокласників, що навчаються за Держстандартом початкової загальної освіти 2011 року. Окрім того, до вибірки було додано частину шкіл, що беруть участь у пілотуванні Держстандарту початкової освіти 2018 року.
- Учні класів з наповненістю понад 30 дітей краще виконують завдання на розвиток наскрізних умінь, передбачених у Державному стандарті початкової освіти.
- Більша частина груп учнів, які взяли участь у дослідженні, на достатньому та високому рівнях володіють наступними уміннями: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно та письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, уміння конструктивно керувати емоціями, оцінювання ризиків, приймання рішень, розв'язування проблем, співпраця з іншими особами.
- У класах з невеликою наповненістю учні ставлять більше спонтанних та організаційних запитань, аніж школярі у великих класах.
- Учні в пілотних класах більше часу займаються різними видами неадаптивної активності, оскільки НУШ запровадив дослідницький метод навчання та методи навчання через гру. Це формує в учнів наскрізні уміння (творчість, конструктивне керування емоціями тощо).
Під час дослідження не було виявлено жодного наскрізного вміння, за яким би в третьокласників у груповій взаємодії домінували показники низького рівня.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.