STEM – освітній тренд, що захопив викладачів та учнів із усього світу. І недарма! Адже це неймовірно цікаво! А ще на це є свої причини: дефіцит технічних фахівців у світі. А STEM дає нам дієве рішення – навчає школярів науки, технологій, інженерії та математики. Але що, коли школярі не в захваті від науки та говорять, що нічого не розуміють? Можна підійти з іншого боку – через мистецтво та читання.
Зрештою світовий ринок потребує більшого, ніж просто технічних спеціалістів. Нині кожна сучасна людина має креативно й критично мислити, вирішуючи комплексні проблеми! Навчити цього дітей можна за допомогою новітніх підходів до освітнього процесу – STEAM і STREAM.
STEАM
(S – science, T – technology – Е-engineering – А-arts – М-mathematics)
Яких навичок можна набути завдяки STEAM? Окрім чотирьох традиційних напрямків, цей підхід передбачає залучення до роботи мистецтва й дизайну, що дозволяє розвивати:
- розумово-пізнавальні і творчі якості;
- критичне мислення;
- творчий підхід до вирішення завдань;
- інноваційне мислення;
- оригінальність, відхід від шаблону;
- відчуття гармонії в реалізації ідеї;
- уміння розв'язувати комплексні завдання.
«Математика, фізика, хімія…» – одна згадка про ці предмети здатна не на жарт налякати багатьох сучасних школярів. Але подолати ці упередження та наблизитися до розуміння наукових процесів цілком реально! Адже проєкти STEAM засновані на науці, проте із творчим підходом (вирощування садів із кристалів, створення намиста тощо). Тож ідеальне залучення цього підходу у шкільний процес – створення тематичних поробок. Це як гра, тільки ще веселіше!
Ось кілька прикладів STEAM-проєктів із бібліотеки «На Урок»:
- Урок-STEAM з географії на тему: «Населення Євразії. Расовий та етнічний склад»
- STEAM проект: «Створення шкільного рушника дружби»
- STEAM – проект «Вітряний млин»
STREAM
(S – science, T – technology – R-reading – Е-engineering – А-arts – М-mathematics).
На відміну від інших освітніх напрямів, STREAM до технічної просвіти й творчого підходу додає важливий компонент: читання та письмо. Це сприяє:
- формуванню цілісної наукової картини світу;
- глибокому розумінню змісту текстів;
- пізнанню об'єктів навколишнього світу;
- активізації наочно-образного мислення;
- розвитку вміння працювати з інформацією;
- розвитку креативного та критичного мислення.
Але читання та письмо у STREAM відрізняється від традиційних завдань із літератури та мови! Тут Reading та Writing радше означають аналіз великого потоку інформації з навколишнього світу, а також уміння її систематизувати.
Також STREAM є інклюзивним та доступним для кожного. Для такого підходу не обов’язково бути спеціалістом у технічних науках! STREAM навчає гнучкості мислення та дозволяє з усіх напрямів проєкту обрати той, що припав до душі конкретній дитині. І навіть обрати подальший кар’єрний шлях.
Ось кілька прикладів STREAM-проєктів із бібліотеки «На Урок»:
- Конспект інтегрованого заняття з використанням елементів STREAM – освіти з дітьми середнього дошкільного віку: «Весела Мандрівка»
- Презентація з астрономії «Земля – наш спільний дім»
- Конспект інтегрованого заняття з використанням STREAM-навчання для дітей старших груп «Весну зустрічаємо!»
STEM, STEAM та STREAM – освітні підходи, що розширюють картину світу дітей. І хоч їхні компоненти різняться, усі вони створюють умови для всебічного розвитку школярів з урахуванням можливостей кожного. І це найголовніше!
Зацікавилися темою? Дізнайтеся більше на Всеукраїнській інтернет-конференції «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення», що відбудеться 17-18 жовтня.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.