Корисні «фішки» для вчителя інклюзивного класу.

Андрагогіка. Імерсивні засоби. Віртуальна і доповнена реальність. Чи потрібно це сучасному вчителю, який викладає в інклюзивному класі? Директор КЗ «Інклюзивно-ресурсного центру Полтавської міської ради» Сергій Зайцев, переконаний, що це стане у пригоді кожному педагогу! Розкладемо по поличках виступ лектора в межах Інтернет-конференції «Інклюзивна освіта: досвід упровадження в сучасних умовах».

Сучасний учитель виконує одразу кілька ролей: вихователя, наставника, модератора, а також андрагога. Чому андрагога? Бо це вчитель, який:

  • уміє працювати з дорослими;
  • тісно взаємодіє із сім’ями школярів, особливо батьками;
  • установлює з родичами учнів довірливі, партнерські взаємини.

Імерсивні засоби

Щоби підтримувати екологічний та інклюзивний простір у школі, ефективної взаємодії з родичами учнів недостатньо. Не менш важливо адаптувати освітній процес для дітей з ООП, переймаючи досвід наших закордонних колег. 

  • Литва: абсолютно з кожним школярем працює «комісія щастя» (на кшталт нашої команди супроводу) та лише за потреби направляє до ІРЦ.
  • Фінляндія: активно застосовуються імерсивні технології, які залучають ті ділянки мозку, які неможливо залучити у традиційному навчанні (книга Л.Млодинова «Гнучкість. Пластичне мислення в епоху змін»).

Імерсивні засоби – технології повного або часткового занурення у віртуальну або доповнену реальність.

І тут бачимо два нових терміни: віртуальна і доповнена реальність. І як їх застосувати на уроці, якщо деякі вчителі тільки нещодавно опанували онлайн-ресурси? Легко! Насправді кожен учитель уже застосовував технології віртуальної реальності. Наприклад, усі ми бачимо сни, а що це, як не віртуальний світ? 

Технології віртуальної реальності (VR)

Технології віртуальної реальності (VR) допомагають дітям побачити, почути та відчути штучно сконструйований світ, ілюзію реальності. Це допомагає дітям з ООП познайомитися з іншою стороною життя, раніше для них невідомою, а також відкриває можливості, що раніше були недоступні. 

 

Учні Полтавської спеціальної ЗОШ №39 системно застосовують технології віртуальної реальності 

Поринути у віртуальний світ допоможуть спеціальні технічні пристрої. Насамперед це VR-окуляри та смартфон із додатком для віртуальної реальності (або відповідні відео). Якщо немає VR-окулярів, можна скористатися звичайним проєктором. 

Українськомовні VR-застосунки: 

Ці додатки можна застосувати на будь-якому уроці, потрібно лише адаптувати й модифікувати навчальний матеріал, враховуючи специфіку предмета. І не забувайте зробити його універсальним для всіх!

Технології доповненої реальності (AR)

Доповнена реальність, на відміну від віртуальної, вносить окремі цифрові елементи у сприйняття реального світу. Найпростіший AR інструмент, який використовує кожен учитель, це QR-код.

А за допомогою застосунку Quiver – 3D Coloring App можна буквально оживити малюнок. Навівши камеру смартфона на зображення, можна побачити його в 3D.

Як ви вважаєте, чи варто застосовувати технології віртуальної і доповненої реальності на уроках в інклюзивному класі? Діліться думками в коментарях та неодмінно перегляньте виступ Сергія Зайцева в межах Інтернет-конференції «Інклюзивна освіта: досвід упровадження в сучасних умовах».

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter