Глобальні зміни в економіці нашої країни та зарубіжних держав призводить до масової цифровізації та роботизації. Тож зрозуміло, що майбутнє, яке нас чекає, потребує нових знань та навичок. Тому вчителі почали готувати юні покоління до цих змін, і STEM підходить для цього чи не найкраще.
Про те, чому важливо впроваджувати STEM-, STEAM- та STREAM-діяльності у навчання та як це краще зробити, розповів Віктор Немченко на своєму вебінарі «Можливості «На Урок» для організації ефективної STEM-, STEAM-, STREAM-діяльності».
Тож чому неможливо уявити сучасну школу без STEM-діяльності? Усе насправді просто: STEM поєднує у собі проєктний та міждисциплінарний підходи, які наразі вчителі у всьому світі визнають кращими. Окрім того, STEM безпосередньо пов'язаний із критичним мисленням та спрямований на його розвиток.
5 серпня 2020 року Кабмін ухвалив концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти). У ній увага акцентується на розвитку критичного та інженерного мислення, на активізації навичок опрацювання інформації, а також на всебічному аналізі даних, на цифровій грамотності, інноваційності й навичках комунікації.
Принципи, за якими необхідно реалізувати концепцію:
- особистісний підхід;
- патріотизм і громадянська спрямованість;
- продуктивна мотивація;
- істотна роль математики;
- спонукання до формування та розвиток «гнучких навичок»;
- використання технологій розвивального та проблемного навчання;
- забезпечення наступності змісту освіти та запровадження курсової (адаптаційної, ознайомчої) підготовки вчителів відповідних спеціальностей.
Про освітній проєкт «На Урок»
Освітній проєкт «На Урок» – платформа, яку вчительска спільнота може використовувати для STEM-, STEAM- та STREAM-діяльності.
1. Журнал:
- рубрика «Інтернет на користь»;
- тематичні публікації теоретичного характеру, які допомагають краще розібратися з принципами та особливостями STEM-освіти;
- статті з оригінальними ідеями, прикладами та покроковим алгоритмом створення STEM-проєктів на різних уроках: посилання 1, посилання 2;
- публікації, які дозволяють розглянути роль та перспективи розвитку STEM-освіти у світовому масштабі;
- рубрика «НУШ».
Більше новин і корисних статей із журналу «На Урок» про STEM, STEAM, STREAM у сучасній школі можна знайти за посиланням.
2. Бібліотека:
- актуальні та перевірені на практиці розробки від українських педагогів, які дозволяють ефективно впроваджувати елементи STEM-освіти та постійно знаходити нові ідеї;
- теоретичні матеріали від провідних вітчизняних фахівців;
- можливість для педагогів поділитися власними напрацюваннями з колегами, обмінятися думками, почути конструктивну критику.
Більше тематичних матеріалів із Бібліотеки «На Урок» про STEM, STEAM, STREAM у сучасній школі можна знайти за посиланням.
3. Онлайн-тести можна використовувати для:
- виявлення актуальних ідей для проєктів, які б зацікавили саме ваших учнів;
- для мотивації активної STEM-діяльності (наукові цікавинки, профорієнтація тощо);
- для планування роботи;
- для перевірки результативності STEM-діяльності школярів на різних її етапах;
- для презентації результатів дослідження.
4. Можливості для навчання вчителів:
- десятки тематичних вебінарів про STEM, SТEAM, STREAM-діяльність від педагогів-практиків;
- розгляд різноманітних аспектів STEM-діяльності;
- огляди доступних та надзвичайно корисних сервісів для організації проєктної роботи в школі;
- цікаві ідеї та апробовані результати впровадження STEM, SREAM, STREAM-освіти.
Більше відеоматеріалів від «На Урок» про STEM, STEAM, STREAM у сучасній школі можна знайти за посиланням.
6. Ряд готових проєктів для STEM, STEAM, STREAM-діяльності. Скористайтеся якісними розробками, щоб зробити навчання цікавим і захопливим.
7. Онлайн-лабораторні роботи – сучасний формат традиційних демонстрацій дослідів, адаптованих до шкільної програми, що проводяться науковцями.
А щоби дізнатися більше про організацію STEM-, STEAM-, STREAM-діяльності в навчальних закладах, неодмінно перегляньте вебінар.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.