Наразі існує три методики розвитку STEM-навичок у класі: інженерний проєкт, наукове дослідження та проєктне навчання. Юлія Батура, вчитель хімії та лауреат Європейського фестивалю для STEM-викладачів «Science on Stage» для своїх учнів обрала саме проєктне навчання. Лектор поділилася своїм неймовірним досвідом у межах конференції «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення».
Роботу над STEM-проєктами можна організовувати онлайн, офлайн та змішаного типу. Для того, щоби проєкти бути високоефективними, потрібно звертати увагу на наявність у них наступних вимог:
- Проєкт має стосуватися значущого контенту (розвиток hard skills (академічні знання) і soft skills (базові навички XXI століття)).
- Проєкт має стимулювати учнів до поглибленого вивчення навчальної дисципліни.
- У проєкті обов'язково має бути головне питання.
- Проєкт має давати учням можливість вирішувати та обирати.
- Кожен проєкт потребує час від часу перегляду та рефлексії (іноді учні мають зупинитися і подумати, чи все вони зробили так, як планували? Чого не вистачає? Які додаткові ресурси потрібно залучати?).
- Публічність: діти не мають виконувати проєкт просто заради оцінки, а вони повинні презентувати його (бажано показувати не тільки на уроці, а й на рівні школи чи за її межами).
Ініціація проєкту
Лектор наголосила на тому, що вчительська спільнота під час реалізації STEM-проєктів має виховувати в дітей навички пошуку інформації, креативності, комунікувати та працювати в команді.
Не варто одразу братися за масштабні проєкти, тому що школи, діти та ресурси в кожному навчальному закладі різні. Краще спочатку вбудовувати в уроки чи позаурочну діяльність окремі елементи STEM-проєктів, а потім уже переходити до реалізації більш масштабних задумів.
Спікер навчає своїх учнів ставити мету за технологією SMART:
- Specific – конкретність;
- Measurable – вимірність;
- Achievable – досяжність;
- Realistic – реалістичність;
- Time-limited – обмеженість у часі.
Будь-який проєкт потрібно планувати, періодично проводити моніторинг та контролювати. Для цього, на думку лектора, підходять різні фасилітаційні техніки. На яких етапах їх потрібно використовувати?
- Перед роботою над проєктом: добирання вправ для того, щоби налаштувати дітей на креативність і творчість.
- Планування: ідеї для проєктів генерують самі діти.
- Обговорення.
- Підсумки.
На сьогодні існує чимало мобільних додатків, які ви можете використовувати для STEM-активностей. Лектор радить звернути увагу на застосунок Trello (візуальна колаборація команди): створюються для проєкту дошки «у процесі», «виконано» і «готово». А під час вибору STEM-активностей варто керуватися наступними принципами: простота, доступність, зв'язок із життям, екологічне спрямування, DIY-підхід, soft skills.
Де брати ідеї для STEM-активностей?
STEM – це не завжди щось складне. Так молодші школярі можуть:
- створювати візерунки з LEGO, сезонні картки, вулкан чи навіть виконувати завдання з математики;
- проводити STEM-досліди з вирощування кристалів;
- брати участь в екологічних STEM-активностях (наприклад, виконувати завдання від Envirate Week);
- досліджувати індикатори (наприклад, змінити колір капусти за допомогою різних розчинів);
- досліджувати дію сонцезахисних кремів;
- вивчати вплив кави на організм людини;
- досліджувати, чому в мультиварці їжа готується швидше;
- вивчати дію мила;
- досліджувати, чому овочі та фрукти різнокольорові;
- брати участь у STEM-квестах.
Бажаєте дізнатися більше про STEM-активності онлайн та офлайн під час вивчення природничих дисциплін? Радимо переглянути виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.