Яка система навчання є взірцем того, якою має бути сучасна освіта? Змішане навчання, адже воно гармонійно поєднує самостійне, офлайн- та онлайн-навчання і допомагає оптимізувати навчальний процес. У цьому переконаний Віктор Немченко, редактор та автор статей журналу освітнього проекту «На Урок».
Під час свого виступу в межах Всеукраїнської інтернет-конференції «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення» лектор розповів про те, як за допомогою STEM, STEAM, STREAM-проєктів реалізувати змішане навчання на практиці.
Про переваги змішаного навчання
Впровадження змішаного навчання в навчальний процес вимагає від педагога більшої кількості сил і часу, ніж традиційна і тому вже звична форма роботи. Втім ефективність такого формату варте зусиль, а саме:
- дає значно більше свободи дій для вчителя та школярів;
- відкриває можливості для реалізації креативних ідей та амбітних планів;
- дозволяє використовувати та комбінувати численні джерела інформації, матеріали та ресурси;
- стимулює розвиток самостійності та відповідальності школярів, допомагає вдосконалювати їхнє вміння вчитися;
- дозволяє враховувати індивідуальні особливості та психологічні риси учнів;
- спонукає налагоджувати співпрацю вчителя з колегами-предметниками, допомагає активніше залучати інтеграцію навчальних дисциплін.
Класифікація за Стейкер і Хорном
Існує кілька цікавих моделей змішаного навчання. Ви можете поекспериментувати та обрати для роботи ту модель, яка буде найбільш ефективною для ваших учнів.
- Ротаційна модель (учитель самостійно складає графік навчання, чергуючи онлайн- та офлайн-роботу).
- Гнучка модель (офлайн-діяльність мінімізується, діти можуть працювати за гнучким індивідуальним графіком).
- Самостійне змішування (усвідомлений розподіл навчального часу на аудиторну роботу та додаткові онлайн-курси).
- Доповнена віртуальна модель (модель роботи всього закладу освіти, навчальний час розподіляється за принципом поділу між аудиторними заняттями та дистанційним вивченням заздалегідь визначених матеріалів).
Можливості «На Урок» для STEM, STEAM, STREAM-діяльності
Освітній проєкт «На Урок» має онлайн-інструменти, які ви можете використати для організації та проведення STEM-проєктів:
1. Журнал.
- Найсвіжіша інформація про стан освіти в Україні та світі.
- Статті з оригінальними ідеями, прикладами та покроковим алгоритмом створення STEM-проєктів на різних уроках.
- Рубрики «Практичні прийоми», «НУШ», «Інтернет на користь».
2. Бібліотека.
- Перевірені на практиці розробки, які дозволяють ефективно впроваджувати елементи STEM-освіти та постійно знаходити нові ідеї.
- Теоретичні матеріали від провідних вітчизняних фахівців.
- Безліч актуальних завдань, які можна легко підлаштувати до потреб та особливостей ваших учнів.
3. Онлайн-тести.
- Тисячі готових тестів від колег-практиків, які варто використовувати під час проєктної діяльності (на будь-яких її етапах).
- Залучення в роботу для отримання зворотного зв'язку.
- Використання під час презентації готового продукту і перевірки якості сприйняття інформації слухачами.
4. Відеоматеріали від «На Урок» про STEM, STEAM, STREAM у сучасній школі.
5. Проєкти. Усі розробки ґрунтуються на навчальних програмах.
- Подорож Лондоном.
- Енергія води.
- Вивчаємо правила безпечної поведінки під час карантину.
- Електричний струм та рукотворні джерела електроенергії.
- Ріст і розвиток рослин: досліджуємо та експериментуємо.
- Ознаки рівності трикутників: практичне застосування знань.
- Природно-ресурсний потенціал України.
- Синтетичні полімери – безсмертні мешканці Землі.
Бажаєте дізнатися більше про практичне застосування STEM, STEAM та STREAM-проєктів? Неодмінно перегляньте виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.