5 лютого о 18:00Вебінар: Методика CLIL у школі: створюємо якісні інтегровані уроки географії та іноземної мови
Ключові тези з виступу Любові Цукор

Емоції надзвичайно важливі як для кожної людини, так і для всього людства. Це одна з найпотужніших стихій, до якої слід бути дуже уважними. Стримування емоцій може негативно відобразитися на наших взаєминах з оточенням чи стати причиною конфлікту всередині особистості.

Що ж таке емоційний інтелект? Які вправи розвинуть цю м’яку навичку? У чому небезпека токсичного позитиву? Про це розповіла Любов Цукор у межах Інтернет-конференції «Виховання та розвиток успішної особистості».

Що таке емоційний інтелект та в чому його актуальність?

Емоційний інтелект (EI) – це здатність до усвідомлення та розуміння власних емоцій і емоцій оточення, керування емоційним станом та своєю реакцією на поведінку інших. 

Футурологи запевняють, що вже до 2030 року популярність емоційної компетентності сягне небачених раніше вершин, адже це запорука успішної комунікації та партнерства.

Емоційний інтелект належить до так званих «м’яких навичок». Попри те, що автоматизація та комп’ютеризація сприяють прогресу, емоційна близькість потрібна більшості з нас – вона важлива навіть у віртуальних мережах.

Людина з розвиненим емоційним інтелектом уміє не лише слухати, а й добирати правильні слова, розуміти, чого насправді від неї хочуть, до того ж має більше шансів зробити стрімку кар'єру. Але головний «бонус» – розуміння себе як особистості. Коли ми приймаємо себе, розуміємо власні емоції та не заперечуємо жодні почуття – формується цілісна особистість без внутрішніх конфліктів.

Чотирьохфазна модель емоційного інтелекту

Існує багато теорій і класифікацій щодо моделей ЕІ, але найсучаснішою є така модель емоційного інтелекту:

Складові емоційного інтелекту 

Популяризатор ідеї емоційного інтелекту, Даніел Ґоулман, виділив п’ять складових ЕІ: 

  • Самопізнання – здатність до правильної оцінки своїх емоцій, мотивації, поставлених цілей. Коли ми розуміємо власні реакції на певні події, то можемо передбачити наслідки та обрати найкращий план розвитку подій. 
  • Саморегуляція – вміння контролювати та регулювати емоції та імпульси. 
  • Мотивація – прагнення до мети заради її досягнення. Коли ми володіємо навичками ЕІ, набагато простіше шукати шляхи мотивації учня. 
  • Емпатія – здатність до співпереживання оточенню, розуміння чужих емоцій. Людяність дозволяє відчути біль і радість іншої людини. Розуміння ситуації через емоції допоможе надати допомогу чи у потрібний момент надати людині простір.
  • Соціальні навички – вміння налагоджувати взаємини з оточенням. Усе має робитися з почуттям гідності, співпраця з колегами, учнями та родиною будується на рівних партнерських умовах.

Вправи для розвитку емоційного інтелекту

Лекторка запропонувала низку вправ і технік для розвитку емоційного інтелекту. Деякі з них можна виконувати самостійно, деякі – разом із учнями, колегами чи в родинному колі.

 

Бажаєте отримати ще більше вправ і технік для розвитку емоційного інтелекту? Хочете розібратися, що таке токсичний позитив і в чому його небезпека для вас та оточення? Перегляньте виступ! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter