Ключові тези з виступу Ганни Дудіч.

Налагодити ефективну взаємодію з батьками учнів часом непросто, а в умовах карантину непорозумінь стає навіть більше. Яких правил варто дотримуватись, аби уникнути конфліктів та врахувати потреби всіх учасників навчального процесу, розповідає лекторка інтернет-конференції «Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання» Ганна Дудіч.

Правило тристороннього трикутника

Аби у ваших стосунках із батьками школярів панувала гармонія, варто пам’ятати про потреби та проблеми кожної зі сторін трикутника: учнів, учителів і батьків. Тож які потреби та проблеми має кожна зі сторін?

Учителі. Очевидно, що основною потребою освітян в умовах дистанційної освіти є ефективне навчання та виконання програми. Проблеми ж наступні: брак технологій, слабка комунікація зі школярами тощо. 

Діти. Які потреби мають учні? Безперечно, потребу у спілкуванні – саме вона, а не здобуття знань, є основною при відвідуванні школи. В умовах карантину школа втрачає цей позитивний мотиваційний момент, тож плануючи умови дистанційного навчання, вчитель має подумати, як активізувати спілкування між дітьми. 

Також до категоріъ учнівських потреб можна додати певні ігрові елементи або релаксацію після 3-4 онлайн-уроків. Задовольнити їх учитель може за допомогою різноманітних та цікавих завдань або ж руханок під час уроку.

Батьки. Потреби батьків – аби діти отримали знання та були у безпеці, поки лишаються вдома. Повертаючисьяз роботи, вони хочуть лише проконтролювати виконання домашнього завдання, а не витрачати час на вивчення матеріалу. 

Отож, як ми бачимо, в усіх учасників навчального процесу є свої потреби та проблеми. Аби ваше спілкування було гармонійним, необхідно поставити себе у позицію інших – лише за таких умов комунікація може стати дійсно ефективною.

Цікаво знати: з початком карантину європейські освітяни часто зауважують – спочатку Маслоу, потім Блум. Фраза відсилає нас до двох схем. Перша – піраміда базових потреб Маслоу, яка містить: фізіологічні потреби, потребу в безпеці, соціальні потреби, потребу у повазі та самовираженні. Друга – таксономія Блума, яка має наступні сходинки: знання, осмислення, застосування, аналіз, оцінка, творчість. 

Тобто у період пандемії ми спостерігаємо повернення уваги до базових потреб. Вони мають неодмінно задовольнятися, а вже потым ми вимагатимемо від учня самовираження, потягу до знань чи аналізу інформації.

Ключі до ефективної взаємодії при дистанційному навчанні

Перший ключ до ефективної співпраці – взаємна повага. Повага батьків й учнів до часу викладача, повага вчителя до потреб дітей тощо. Нижче ми перелічимо кілька порад, що допоможуть вирішити низку проблем дистанційного навчання:

  1. Якщо не всі діти мають обладнання для трансляцій – ідіть на компроміс, підготуйте зручні для них завдання. Навіть якщо решта класу працюватиме у Zoom, не станеться нічого страшного, коли кілька учнів забиратимуть завдання у школі.
  2. Систематизуйте додатки, з якими збираєтеся працювати. Бажано, щоби систематизація була узгодженою на рівні всієї школи. Наприклад, використовуєте для синхронної комунікації Zoom, а для асинхронної – Google classroom. 
    Якщо кожен учитель рекомендуватиме для роботи свої додатки, це призведе до небажаної плутанини та втрати часу.
  3. Краще менше, проте краще. Цілком імовірно, що ви не встигнете пройти ту ж кількість матеріалу, яку встигали офлайн. У такому разі краще сконцентруватись на базових знаннях та переконатися, що діти засвоїли їх добре.
  4. Не використовуйте додатки зі складною реєстрацією заради однієї чи двох вправ. Коефіцієнт корисної дії має бути пропорційний зусиллям, що витратять учні на встановлення та освоєння додатку.
  5. Створіть пам’ятку про організацію дистанційного навчання. Чимало шкіл розробили документи чи правила про дистанційне навчання. Утім, не всі батьки матимуть час та бажання ознайомитись з об’ємними паперами. Найкращий вихід – створити візуалізований і добре структурований матеріал. 
    Сюди мають увійти: обов’язки вчителів, учнів і батьків; на яких онлайн платформах працює школа (аби батьки мали змогу встановити програмне забезпечення); у яких випадках використовується синхронне, а у яких асинхронне навчання тощо.
  6. Організуйте проведення педрад та батьківських зборів онлайн. Це можна зробити за допомогою інтерактивних сторінок, що зручно створювати у сервісі Canva. Створіть онлайн-хол, де інтерактивне зображення телевізора відсилатиме до відеопромови директора, відкриватимуться двері до виступів різних викладачів тощо.
  7. Попросіть батьків завчасно готувати свої питання до вчителів. В ідеалі консультація з предметником має тривати 5-7 хвилин.

Аби почути детальні поради та отримати більше матеріалів за темою лекції, перегляньте виступ:

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter