Огляд курсів підвищення кваліфікації від «На Урок»

Уміння правильно аналізувати та оцінювати інформацію, генерувати оригінальні й нестандартні ідеї є ключовими навичками, які допоможуть досягти успіху в будь-якій сфері життя. Тож у фокусі навчання школярів має бути розвиток їхнього інтелектуально-творчого потенціалу й формування гнучкості та допитливості розуму. З урахуванням стрімкого розвитку інформаційних технологій та збільшення кількості небезпечного контенту це завдання потребує від педагогів постійного підвищення кваліфікації. Команда «На Урок» пропонує широкий спектр освітніх продуктів для професійного зростання, зокрема онлайн-курси, розроблені досвідченими фахівцями. Авторські матеріали містять багато цікавої та корисної інформації й допоможуть вам отримати та вдосконалити необхідні знання та навички. Тож ми підготували огляд курсів, темою яких є розвиток різних типів мислення дорослих і дітей. 


Онлайн-курси підвищення кваліфікації за напрямом «Розвиток різних типів мислення учасників освітнього процесу» розроблені відповідно до норм законодавства та відповідають таким уніфікованим характеристикам: 

Нормативні документи, якими регламентовано напрями навчання: 

Для кого: педагогічні та науково-педагогічні працівники, керівники закладів освіти, шкільні психологи, соціальні педагоги, вчителі-предметники, класні керівники, вчителі НУШ, вчителі початкової школи, педагоги-організатори, педагоги закладів позашкільної освіти, асистенти вчителя, вчителі, що працюють в інклюзивному класі, керівники гуртків, заступники директора, вихователі закладів дошкільної освіти.

Форма організації навчання вчителів: дистанційна. 

Засоби діагностики успішності навчання: тестові завдання, самостійна робота, виконання творчих завдань. 

Доступ до навчальних матеріалів: безкоштовний.

Документ про підвищення кваліфікації: свідоцтво, яке повністю відповідає вимогам чинного законодавства. 

 

Ефективне ухвалення управлінських рішень в освіті: як цього навчити(ся)

Зареєструватись на курс за посиланням

Існує думка, що управлінські рішення ухвалюють лише адміністрація та колегіальні органи закладу освіти. Але насправді це не так. Вчителі, учні та їхні батьки також мають право виконувати функції менеджерів та впливати на якість освітнього процесу на рівні школи чи класу. Тож як ухвалювати ефективні управлінські рішення та прогнозувати їхні наслідки? Чи потрібно (і як) вчити цього дітей? На ці та багато інших запитань ви знайдете відповіді, пройшовши авторський  курс Олени Пархоменко «Ефективне ухвалення управлінських рішень в освіті: як цього навчити(ся)».

Про курс: пропонований курс буде корисним не лише для освітян-управлінців, а й для всіх учасників освітнього процесу. Під час навчання ви ознайомитесь з особливостями здійснення мисленнєвих процесів при ухваленні рішень. Дізнаєтесь про дієві прийоми та вправи, які допоможуть учням набути навичок ефективного розпізнавання проблем, сприятимуть розвитку їхніх когнітивних здібностей та життєво необхідних компетентностей.

Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів: 

  • Етапи і складники процесу ухвалення рішень. Під час навчання ви дізнаєтесь, як збирати та аналізувати інформацію, як розробляти альтернативу вирішення проблеми та обирати оптимальний варіант (стратегію). 
  • Що допомагає і що заважає ухвалювати ефективні рішення в професійній діяльності? У цьому модулі розкрито особливості людського мислення, автором розглянуто «пастки» мислення та надано поради щодо ухвалення «правильних» рішень.
  • Ухвалення управлінських рішень в освіті: прийоми, моделі, процедури, техніки. Під час навчання ви дізнаєтесь про особливості ухвалення управлінських рішень та отримаєте поради, як ефективно використовувати доступну інформацію. Також автором розглянуто дієві техніки для підвищення ефективності ухвалення управлінських рішень та проаналізовано потенційно «аварійні» події.
  • Вчити(ся) розв’язувати проблеми: підходи та інструменти. У цьому модулі автором запропоновано цікаві інструменти для аналізу проблем та представлено «добрі маніпуляції».

Тривалість/обсяг: 24 години (0,8 кредиту ЄКТС).


Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики

Зареєструватись на курс за посиланням

Для сучасних освітян стає нормою життя в режимі «Я – рятівник-супергерой». І це не іронія. Пандемія, війна, шалений темп розвитку технологій, змін в суспільстві автоматично ставить перед вчителем завдання «швидко проаналізуй цю ситуацію і починай вчити цього учнів». Курс Інни Іванової «Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики» навчить застосовувати стратегії критичного мислення при роботі з інформацією в медіапросторі та створювати належні умови для виховання дітей зі стійким медіаімунітетом. 

Про курс: цей курс стане чудовим помічником для освітян, які провадять медіаосвітню діяльність. За результатами навчання ви опануєте досвід перших кроків до медіанавчання школярів та  отримайте ефективні інструменти (прийоми, вправи), які допоможуть вам ознайомити учнів із законами життя в медіапросторі. У курсі наведено приклади формування медіаграмотності учнів початкової школи, але завдяки універсальності поданих матеріалів його можна легко адаптувати для всіх рівнів освіти.

Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів: 

  • Що треба знати вчителю про медіаосвіту. Під час навчання ви опрацюєте Концепцію впровадження медіаосвіти в Україні та отримаєте корисні посилання та матеріали.
  • Навчальні програми НУШ-1, НУШ-2: про змістову лінію «Досліджуємо медіа» та застосування навичок медіаграмотності у вивченні інших предметів (галузей). Цей модуль допоможе дізнатися, як створити інформаційно-освітнє середовище в початковій школі, що сприяє розвитку критичного мислення учнів та  формуванню медіаграмотної особистості.
  • Формуємо в учнів медіаграмотність: перші практичні кроки. Під час навчання ви дізнаєтесь, як і коли розпочати вчителю медіаосвітню діяльність, як створюються інформаційні продукти та які є безпечні способи передачі інформацію.
  • Як сформувати в учня уявлення про медіапростір. Цей модуль допоможе навчити молодших школярів усвідомлювати позиції «я – в медіапросторі», медіакористувач», «я - медіатворець» та формувати їхні навички медіакомпетентності. Також ви дізнаєтеся, як відтворити модель інтернет-павутиння у зрозумілій для школярів формі.
  • Реалізація змістової лінії «Досліджуємо медіа»: практичні поради. Автором розглянуто дослідження медіатекстів як важливої складової  формування медіаграмотності та розвитку критичного мислення й представлено багато цікавих практичних прийомів.  

Тривалість/обсяг: 20 годин  (0,67 кредиту ЄКТС). 


Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання

Зареєструватись на курс за посиланням

Як розвивати різні типи мислення учнів за допомогою сучасного мистецтва? Як інтегрувати його елементи в освітні практики та вдосконалювати навички формування культурної компетентності учнів? Авторський курс Вікторії Бавикіної «Мистецтво в культурі сучасності: теорія та практика навчання» розповість про зародження актуальної художньої мови, про сучасний музей та людей, які його створюють, а також про інструменти, які використовують мистецькі інституції у роботі з дітьми та підлітками. 

Про курс: цей курс буде корисним для педагогів, які прагнуть застосовувати сучасні підходи та інструменти при викладанні предметів естетично-мистецького циклу, а також для усіх, хто цікавиться сучасним мистецтвом.

Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів: 

  • Розуміємо, сприймаємо та вивчаємо сучасне мистецтво. У цьому модулі ви дізнаєтесь про етапи розвитку та види сучасного мистецтва. Автором розглянуто цікаві методологічні підходи у роботі з різними мистецькими творами. 
  • Інституції та люди: як працює система сучасного мистецтва? Під час навчання ви дізнаєтесь про сучасні інституції культури – музеї, галереї, центри, а також про те, як працюють з сучасним мистецтвом люди різноманітних професій (куратори, менеджери культури, комунікаційники тощо).
  • Мистецтво і діти: теорія та практика. У цьому модулі ви дізнаєтесь, як розмовляти з учнями про мистецтво та як їх залучати у мистецькі процеси.

Тривалість/обсяг:  24 години (0,8 кредиту ЄКТС).

До речі, Вікторія Бавикіна разом із Максимом Горбацьким представлятимуть Україну на престижній 60-й Венеціанській бієнале сучасного мистецтва з проєктом «Плетіння сіток» у 2024 році. 


Практичні прийоми формування нестандартного мислення

Зареєструватись на курс за посиланням

Як навчитись та навчити учнів розпізнати пастки у процесі пошуку та ухвалення рішень? Як проводити системний аналіз ситуації та виходити за межі шаблонного мислення і звичних стереотипів? Авторський курс Марини Власенко «Практичні прийоми формування нестандартного мислення» містить практичні поради щодо застосування технологій розвитку нестандартного мислення на уроках, зокрема іноземної мови. 

Про курс: матеріал курсу допоможе розвивати нестандартне мислення у школярів і педагогів, ознайомить із основними техніками та прийомами розвитку креативного мислення і навчить створювати власні вправи за наявними прикладами.

Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів: 

  • Як працює наше мислення, і що заважає нам бути креативними. Автором розглянуто цінність нешаблонного мислення і виходу за межі стереотипів. 
  • Типи нестандартного мислення. Під час навчання ви дізнаєтесь про особливості різних типів мислення, зокрема латерального, функціонального, ресурсного  та мислення через протиріччя.
  • Як навчити нестандартно мислити? Пошук ідей та рішень. У цьому модулі автором представлено цікаві інструменти для розвитку нестандартного мислення – зокрема, друдли, Scamper, стратегію креативності Волта Діснея та ще багато інших.

Тривалість/обсяг: 20 годин (0,67 кредиту ЄКТС). 


Розвиток креативного мислення: від теорії до практики

Зареєструватись на курс за посиланням

Як побудувати цікавий урок, організовувати продуктивну діяльність учнів та розвивати їхнє креативне мислення? Які щоденні вправи для підвищення рівня креативності стануть у пригоді під час роботи з дітьми різних вікових груп? Авторський курс Любові Цукор «Розвиток креативного мислення: від теорії до практики» допоможе систематизувати набуті знання щодо розвитку креативності дорослих та дітей і поповнити педагогічну скарбничку сучасними інструменти та прийомами. 

Про курс: пропонований курс – це комплекс теоретичних і практичних матеріалів, що розкривають засади розвитку креативного мислення дорослих та дітей. Отримана інформація допоможе систематизувати набуті знання щодо розвитку креативності та дозволить використовувати їх на будь-яких уроках.

Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів: 

  • Креативне мислення: ключові поняття. У цьому модулі автором розглянуто вплив креативного мислення на формування цілісної особистості, проаналізовано різницю та тотожність понять «креативність» і «творчість».
  • Розвиток креативного мислення дорослих та дітей: що потрібно знати. Під час навчання ви дізнаєтесь, як працювати над розвитком креативного мислення учнів на різних етапах освітнього процесу та як вдосконалювати власну креативність. Також автором проаналізовано дослідження PISA щодо оцінювання креативного мислення учнів.
  • Можливості «На Урок» для розвитку креативного мислення. У цьому модулі автором представлено широкий спектр цікавих освітніх продуктів Освітнього проєкту «На Урок», які допоможуть педагогічним працівникам підвищити рівень професійної майстерності та вдосконалити відповідні компетенції.
  • Практичні прийоми розвитку креативного мислення. Під час навчання ви отримаєте цікаві ідеї для розвитку креативності учнів та практичні поради щодо їх застосування у щоденній роботі зі школярами.

Тривалість/обсяг: 26 годин (0,87 кредиту ЄКТС).


Розвиток критичного, логічного і креативного мислення засобами мистецтва

Зареєструватись на курс за посиланням

Як розвивати різні типи мислення за допомогою засобів мистецтва? Авторський курс Крістіни Бабенко «Розвиток критичного, логічного і креативного мислення засобами мистецтва» містить багато корисної інформації про мислення та про способи формування в учнів відповідних компетентностей. Під час навчання ви дізнаєтесь дещо цікаве зі світу історії живопису та отримаєте безліч порад щодо розвитку критичного, креативного та логічного мислення за допомогою засобів мистецтва. 

Про курс: пропонований курс допоможе педагогам зрозуміти, з яких субнавичок складаються різні типи мислення та що треба робити, щоби розвивати кожен із них. Також ви матиме чудову можливість поповнити власний педагогічний арсенал конкретними прикладами використання живопису не тільки на уроках мистецтва, а й на інших предметах. 

Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів: 

  • Мистецтво мислити: коротко про мислення. Під час навчання ви дізнаєтесь, як правильно ставити запитання, як навчитися  ухвалювати рішення та передбачати маніпуляції.
  • Мистецтво навчати: застосовуємо у викладанні. Автором розглянуто практичні підходи до формування критичного, креативного та логічного мислення учнів в освітньому процесі.
  • Використовуємо мистецтво на «немистецьких» уроках. Під час навчання ви дізнаєтесь, як за допомогою витворів мистецтва створити на уроці атмосферу продуктивної зацікавленості та отримаєте конкретні приклади використання живопису в процесі навчання.

Тривалість/обсяг: 20 годин (0,7 кредиту ЄКТС).


Системне мислення в освіті: формуємо, розвиваємо, застосовуємо

Зареєструватись на курс за посиланням

Що таке системне мислення і чому так важливо його розвивати? У чому особливості шкільного колективу як системи? Хто впливає на освітній процес та які техніки допоможуть ефективно управляти класом? Ці та інші важливі питання функціонування закладів освіти висвітлює Алла Ковалевська у курсі «Системне мислення в освіті: формуємо, розвиваємо, застосовуємо». Пройшовши авторський курс, ви вдосконалите свої уміння мислити системно та щоденно застосовувати системне мислення у різних видах діяльності. 

Про курс: матеріал курсу спрямований на розвиток уміння ідентифікувати систему (клас, гурток, педагогічний колектив, школу тощо), зокрема, з’ясовувати наявні системні проблеми, визначати її поведінку, свідомо формувати альтернативні рішення впливу на систему. 

Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів: 

  • Значення системного мислення. Під час навчання ви дізнаєтесь більше про концепції зміни світу і розвиток компетенцій та системного мислення людини.
  • Мислення за межами очевидного: системний підхід та його особливості. Цей модуль розкриває сутність системного мислення і його особливості, розповідає про «Ефект метелика» та навчає ідентифікувати і розуміти систему.
  • Взаємодія – основа управління системами. У цьому модулі ви дізнаєтесь про закон оптимального розподілу як підґрунтя розвитку системи, навчитесь встановлювати та змінювати взаємодії між елементами системи, тим самим опануєте інструмент управління конфліктами.
  • Системне мислення і стейкхолдерний підхід. Під час навчання ви дізнаєтесь про моделі та інструменти ідентифікації стейкхолдерів системи, їхню роль у процесі забезпечення зростання продуктивності системи, доповните інформацію про принципи і підходи побудови взаємодії із зацікавленими сторонами. 
  • Заклад освіти як система. Найголовніші ефекти, які необхідно враховувати. За результатами навчання ви дізнаєтесь про особливості компонентного і генетичного підходу до вивчення системи, навчитесь розуміти школу та клас як систему та організовувати ефективний зворотний зв’язок.
  • Як розвивати системне мислення? Під час навчання ви отримаєте практичні поради щодо розвитку компетенції мислити системно.
  • Декілька прийомів для формування і розвитку системного мислення. Автором представлено конкретні інструменти, які можна застосовувати у щоденній роботі з учнями у різних видах діяльності.

Тривалість/обсяг: 30 годин (1 кредит ЄКТС).


Формування творчої особистості дитини в закладі дошкільної освіти

Зареєструватись на курс за посиланням

Як спрямувати освітній процес на розвиток творчого потенціалу дітей дошкільного віку? Які стратегії критичного мислення варто використовувати у роботі з вирішення проблемних завдань? Авторський курс Марії Замелюк «Формування творчої особистості дитини в закладі дошкільної освіти» містить комплекс методичних прийомів та засобів творчого розвитку дітей, який стане у пригоді педагогічним працівникам дитячих садочків і вчителям початкової школи.

Про курс: у курсі розглянуто важливі аспекти організації освітнього процесу, спрямованого на формування творчої особистості дитини та  представлено інноваційні технології проведення організованої діяльності дітей. 

Структура: курс містить теоретичну, самостійну та контрольну частини й складається з таких модулів: 

  • Організація інноваційного середовища в закладі дошкільної освіти. Під час навчання ви дізнаєтесь про ефективні технології, які сприятимуть формуванню логіко-математичних уявлень дітей дошкільного віку, розвитку мовлення та художньо-творчої активності. Також автором представлено цікаві підходи до  організації дослідницько-пошукової діяльності дітей та використання здоров’язбережувальних технологій. 
  • Методи активізації творчої діяльності дітей дошкільного віку. Ви отримаєте практичні поради щодо використання різноманітних педагогічних технік і прийомів для розвитку творчого потенціалу дітей дошкільного віку.

Тривалість/обсяг: 30 годин (1 кредит ЄКТС).


Як відбувається навчання? Зручно та просто! Оберіть курс відповідно до ваших інтересів і потреб (для цього можна скористатись фільтром), зареєструйтеся та ознайомтеся з програмою підвищення кваліфікації. Кожний зареєстрований учасник має повний доступ до всіх матеріалів, можливість самостійно обирати кількість часу на навчання і стежити за власним прогресом. Ви також можете ставити запитання автору та спілкуватися у чаті. 

Наша команда щиро бажає вам високих професійних досягнень та запрошує стати учасником творення нового освітнього простору разом із «На Урок»!  

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter