Поради, що допоможуть організувати роботу педагога з будь-яким навантаженням. Навіть у гарячу пору ви знайдете час на все!

Скоріше за все вам знайома прикра ситуація, коли учні докоряють в тому, що ви не принесли перевірену контрольну, хоч і обіцяли. Ви знаєте, чому так трапилось, але школярі погано розуміють, наскільки велике у вас навантаження. Інколи здається, що тільки вчитель вчителя й зрозуміє.

Аби вистачало часу на ефективну роботу, відпочинок, хатні справи, спілкування з родиною й на 5 хвилиночок в тиші з філіжанкою кави, потрібно вміло керувати власним часом. Це мистецтво, і воно має назву – тайм-менеджмент.

Тайм-менеджмент – це низка методик, використання яких спрямоване на підвищення працездатності, ефективності виконання поточних та запланованих задач. Простіше кажучи, це вміння розумно керувати власним часом.

Є думка, що важливо організувати робочі процеси саме на час перебування у школі. Проте для вчителя є два ключові періоди: викладання та підготовка до уроків. Часто педагог відчуває себе канатоходцем, який балансує над прірвою нескінченних задач. Це вірний шлях до стресу та вигорання. Розумне управління часом допоможе вам:

  • позбутися стресу;
  • відчути задоволення від роботи;
  • підвищити продуктивність власну та класу;
  • знайти час на пошуки та втілення нових цікавих освітніх методів.

Організованість і ще раз організованість

Цей пункт вимагає великої сили волі. Вам потрібно організувати власний робочий простір, думки та робочі матеріали. Наприклад, ви можете зробити помітки у кабінеті, підписавши коробки, шафи. Така робота допоможе прибрати та позбутися зайвих речей, які створюють хаос. Визначайте ваші справи за пріоритетністю, у цьому вам допоможе метод Ейзенхауера, про який ми писали у контексті прокрастинації.

Ретельно готуйтесь до уроків

Кожен учитель знає, що гарно підготований урок можна використати і з іншим класом, чи навіть наступного року. Зберігайте плани в електронному вигляді, аби наступного року витратити мінімум часу для їх підготовки. Боїтесь, що випадково видалите матеріали? Зберігайте їх на хмарних сервісах. Рекомендуємо також використовувати спеціальні додатки та інтернет-ресурси, які урізноманітнять урок і зменшать кількість паперової роботи.

Не бійтеся просити про допомогу

Попросіть поради у колеги, зверніться за допомогою у соціальні мережі. Ви здивуєтесь, наскільки багато вчителів ладні допомогти просто так, бо їм не важко, бо вони розуміють. Сьогодні допомогли ви, а завтра допоможуть вам. Лишень, будь ласка, не витрачайте даремно час на гортання стрічки новин. Під час підготовки це недоречно.

Рекомендуємо також використовувати матеріали з нашої Бібліотеки, які вже додали ваші колеги. А якщо ви поділитесь своїми надбаннями, інші вчителі матимуть чудову нагоду подякувати вам.

Робіть перерву

Вчителі також потребують відпочинку. Робіть паузу між напруженими годинами. Не перевіряйте зошити на перерві, відпочиньте. Два перевірених зошитки погоди не зіграють.

Просто скажіть «ні»

Ви знаєте, скільки «добровільної» роботи вам пропонують щотижня. Навчіться відмовляти, якщо у вас дійсно немає часу. Можливо, наступного разу вас і не попросять, а значить, часу на важливі справи у вас буде більше.

Не робіть одночасно декілька справ

Пориньте в одну, визначте час (наприклад, півгодини), який можна витратити на неї. Коли сплине час, можете відволікатись. Звісно, говорити з кимось і перевіряти зошити – заманливо. Та чи допоможе це роботі?

Попрацюйте над своїм перфекціонізмом

Ви знаєте, скільки часу у вас забирають спроби довести справу до досконалості. Перегляньте свої принципи, на жаль, ви фактично єдина людина, яка помітить, наскільки досконалим вийшов новий урок.

Поради, що допоможуть управляти часом, перевірені вчителями:

  • Організуйте спеціальну коробку чи теку для паперів, напишіть на ній «На завтра».
  • З вечора готуйте матеріали, які будуть потрібні завтра, і складайте в ту спеціальну теку.
  • Спробуйте знайти у кожному класі учня-помічника.
  • Використовуйте спеціальні додатки на телефоні чи комп’ютері.
  • Розділяйте папери за категоріями: читати, заповнювати, оцінювати тощо.
  • Користуйтесь порадою, яку даєте своїм учням: не відкладайте на останній вечір підготовку до уроку.
  • Передбачайте кризу. Ви знаєте, коли в навчальному семестрі у вас найбільше навантаження, підготуйтесь до нього заздалегідь.

Це загальні поняття, про які ви чули, але так рідко втілюєте в життя. Якщо ви шукаєте більш конкретних порад, що допоможуть оволодіти мистецтвом тайм-менеджменту, завітайте на наш вебінар Тайм-менеджмент та ресурси для підвищення ефективності роботи педагога, що відбудеться 13 червня о 18.00. Тетяна Бондар знову поділиться теоретичними та практичними знаннями з цього питання, а також розкаже про цікаві онлайн-ресурси, що допоможуть організуватися в роботі.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.

  1. сушко оксана Іванівна
    Як прикро, що в тексті публікації є назка грубих мовних помилок, як-от: вірний шлях, безкінечні задачі, два зошитка, говорити телефоном... Про дотримання правил милозвучності взагалі говорити не доводиться. Шановні редактори, зверніть, будь ласка, увагу на параграф 11 "Українського правопису", щоб не допускати таких грубих помилок. Не гнівайтеся на цю критику, адже кожен свідомий громадянин нашої держави повинен виконувати свою роботу якісно та фахово.
    • Цукор Любов Володимирівна
      Дякую, пані Оксано. Знову не на 100% погоджуюсь із Вашими правками. І вкотре нагадую про фантастичні можливості сайту ctrl+enter.
      Спонтанно виникла пропозиція, викликана Вашою активністю на сайті: чи не хочете Ви стати лектором одного з наших вебінарів? Повідомте, будь ласка, про своє рішення мені на пошту: tsukorlubov@gmail.com
  2. сушко оксана Іванівна
    На жаль, названі Вами "фантастичні можливості" аж ніяк не вплинуть на грмотність людини, яка не вивчила орфографічних правил і лексичної сполучуваності слів в українській мові. Тому вважаю таку правку ведмежою послугою та марною тратою часу. Щодо Вашої пропозиції, то під час літніх канікул можу запропонувати кілька публікацій з практичного курсу української мови для всіх охочих освіжити свої знання з мови. Дякую.
    • Федорченко Надія Віталіївна
      Я взагалі-то не можу не погодитися з тим, що у статті все має бути прекрасно, особливо орфографія. Та хто ж буде проти? І на цьому сайті теж повідомляю про помилки (якщо бачу). Але якщо ж повідомлення помилки не впливає на грамотність людини, яка їх зробила, то який тоді сенс взагалі на них вказувати чере будь-які інші канали зв'язку? Казус...
  3. сушко оксана Іванівна
    Не казус, а своєрідний злочин, бо на цей сайт заходять студенти, учителі, яким допущені помилки закрадаються в підсвідомість, і маємо потім низку спеціалістів, які не можуть грамотно підготувати дитину ЗНО. Тому тут повинна бути принципова мовна політика редакції.
  4. сушко оксана Іванівна
    Як добре, що хоч Ви вдумливо читаєте написане. Проте моя провокативна помилка є не орфографічною, а механічною, що аж ніяк не вводить в оману тих, хто послуговується у своїй професійній діяльності українською мовою. Дякую.
    •  Tatjana
      Оксана Іванівна права, ми часто бачимо помилки майже всюди - в рекламних оголошеннях, наказах, документах, публікаціях тощо. У її коментарях теж є декілька "провокативних" механічних помилок. Мабуть, це має привернути увагу, як "лішка та матраси".