Скрайбінг як елемент цікавого та сучасного уроку.

Кожен учитель знає: діти найчастіше думають образами. Це означає, що вміння залучити образи при передачі інформації є вкрай важливим. У цьому допоможе метод скрайбінгу!

Великі компанії часто використовують скрайбінг для візуалізації процесу обговорення нових ідей. Чому б учителю не застосувати таку ефективну методику в освітньому процесі? Наші практичні поради допоможуть провести урок, який запам'ятається вашим учням надовго!

Що необхідно?

Якщо ви не вмієте красиво малювати – не страшно! Це навіть може стати вашою перевагою. Ваша мета: створити простий та зрозумілий малюнок, який добре запам'ятається. Ще одна необхідна навичка: вміння виділяти найважливіше з великого обсягу інформації, адже скрайбінг – це не тільки про малюнки, але й про текст. Коротка влучна інформація та зрозуміле зображення доповнюють одне одного, а отже і запам'ятати їх простіше. 

Цікавий факт: усе у світі можна зобразити за допомогою таких 7 елементів:

 

Як утілити?

Часто найважливіші вчительські фрази («домашнє завдання», «дефініція» тощо), асоціюються у школярів із чимось неприємним, а учнівська підсвідомість може нашіптувати: «Це не важливо, не звертай уваги, не записуй…». Але ви зможете зробити так, щоб діти виділили та запам’ятали найважливіше! Створіть смішні та прості ілюстрації, використовуючи 7 зазначених вище елементів малюнку. Використання таких схематичних ілюстрацій під час уроку не тільки зекономить ваш час і приверне увагу непосидючих учнів, але й зробить уроки веселішими!

Наприклад, замість запису на дошці традиційного словосполучення «Домашнє завдання», можна малювати запропоновані зображення:

Уведення та пояснення нової дефініції:

Нове правило:

Занотовувати тему уроку, так само як і найважливішу інформацію, можна в альтернативний спосіб, використовуючи різні оздоблення! Так будь-яка інформація надовго залишиться у пам’яті школярів. Приклади оздоблень:

 

Приклади втілення методики

Як працювати продуктивно та швидко? Виділіть одну третину дошки для занотування головних ідей чи цілей дня, тижня, місяця, семестру або навіть року. З одного боку створіть схематичний малюнок тези, поруч із яким коротко занотуйте найважливішу інформацію (не більше речення). Наприклад, третина дошки 22-го тижня та 6-го місяця 2 класу НУШ виглядатиме так:

 

Утім, недостатньо лише записувати на дошці найголовніше, адже ця інформація є не просто нагадуванням. Варто періодично звертатися до нотатків та розглядати кожне завдання відповідно до змістових ліній, заохочуючи учнів давати відповіді на запитання до теми. 

Нотатки залежать тільки від вашої креативності! Якщо ваша ціль – протидія булінгу та встановлення позитивного шкільного клімату, можна записати на дошці такі запитання: «Як ти себе почуваєш? Які ситуації викликали в тебе негативні емоції? Що ти можеш із цими емоціями зробити?» тощо.

Сучасний світ вимагає від учителя підлаштування навчальної інформації до потреб та можливостей діджиталізованих учнів. Використання скрайбінгу на уроках може якісно змінити навчання: покращити учнівську пам’ять, розвинути креативність і зробити освітній процес цікавим та веселим. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter