12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу
Додаткові завдання та матеріали для нового тижня НУШ.

Як навчити дітей екологічній комунікації та показати, наскільки важливо захищати особисті кордони? А як зацікавити у лічбі об’єктів або показати всю красу української літератури? Поєднати все це допоможе тема «Бажання та дії», яку діти вивчатимуть на 22 тижні навчання у 2 класі НУШ!

Ми підготували повчальні, кумедні та цікаві вправи для другокласників, які розвинуть необхідні навички та допоможуть прищепити любов до навчання!

Комплексна вправа «Комунікуємо екологічно»

Спілкування – важлива частина життя кожної людини, один із найголовніших засобів передачі інформації та соціалізації. Розкажіть дітлахам про екологічне спілкування, тобто таке, що є комфортним, та приємним для всіх. А для цього треба не забувати використовувати ввічливі слова та репліки (звертання, вибачення, прощання тощо). Утім, поясніть школярам, що екологічне спілкування має певні умови: 

1. Комунікувати з людиною потрібно у доступний для неї спосіб (наприклад, зважаючи на інвалідність

Наш тест до Міжнародного дня людей з інвалідністю допоможе дізнатися більше про людей.

Запропонуйте дітям розвинути навички екологічного спілкування з людьми з інвалідністю за допомогою вправи, де потрібно поєднати твердження про людей з інвалідністю з правильними варіантами дій.

 

Завантажити у високій якості

2. Розуміти вплив жестів, міміки, інтонації, поз та дій

Мова тіла та обличчя вкрай важлива не тільки для передачі власних емоцій, але й розуміння стану іншої людини. Перегляньте з другокласниками наведені нижче картинки та запропонуйте визначити емоції людей. Подискутуйте, як реагувати на зображені почуття іншої людини. Коли слід реагувати, а коли втриматися? Як мова тіла допомагає у спілкуванні?

Завантажити презентацію у високій якості

Наприклад, якщо товаришці сумно, і вона не хоче говорити чому – не варто тиснути, слід надати простір. Якщо друг чогось боїться, варто запитати про його почуття, наголошуючи на тому, що будь-які емоції – це нормально.

3. Пам’ятати про власні особисті кордони

Розкажіть дітям, що погоджуватися потрібно тільки на комфортне для себе спілкування й дії, тому варто вчитися відповідати «ні». Наша стаття «Особисті кордони як протидія булінгу серед учнів та вчительському вигоранню» містить вправу, що органічно вписується в тему 22 тижня. На розгляд можна запропонувати такі дії та поведінку інших: прохання, знайомство, поздоровлення, запрошення тощо.

 

Завантажити у високій якості

Вправа «Малі фольклорні форми»

Головна мета вправи – довести, що українська література може бути не тільки повчальною, а й веселою! Запропонуйте дітям ознайомитися з розмаїттям малих фольклорних форм, прочитавши вголос тексти (після кожного треба виконати завдання). 

Українська легенда «Як відьма чарами привертає до себе людину»

Як захоче відьма кого привернути до себе, то варить корінь із зілля тирличу. Ото як почне кипіти той корінь, то відьма починає замовляти: «Тирлич, тирлич! Мого милого Гриця поклич». А той зніметься та й полетить, як птах, і все тільки: «Пити, пити».

Як трапиться добрий чоловік, то розстелить на землі хустку. Хлопець, якого викликає відьма, спуститься, нап’ється та й знову летить. Чим дужче кипить зілля, тим швидше й вище він летить. Добре ж, як ні за що не зачепиться. А інколи вдариться об дерево, абощо, то й капут.

  1. Зверніться до тлумачного словника української мови та дізнайтеся лексичне значення таких слів: «тирлич», «замовляти», «зніматися», «капут». 
  2. Чи підходить заголовок до змісту тексту? Запропонуйте свої варіанти заголовку. 
  3. Які слова в легенді (на вашу думку) мають найбільше емоційне забарвлення?

Українська народна пісня «А впав кіт з воріт»

А впав кіт з воріт,
Забив плечі і живіт.
Ото тобі, котку,
Не лізь на колодку,
Бо заб'єш головку.
Та буде боліти
Нічим загоїти.
Купить мати шовку
Та загоїть головку.

  1. Поставте наголоси у словах: «котку», «колодку», «загоїти». Перевірте правильність за допомогою орфографічного словника.
  2. Чому іноді наголоси слів у вірші не співпадають із запропонованими в орфографічному словнику?
  3. Поміркуйте, які слова з пісні є багатозначними? Які мають лише пряме, а які ще і переносне значення?

Українська народна пісня «Баю, баю, дитино»

Баю, баю, дитино,
Пора засипати.
Завтра рано прокинешся,
Біленько умиєшся.
Люлі, люлечеку,
Звари, мамо, кулешику
В маленькому горщаті
Маленькому дитяті.

  1. Які форми слів «дитина» та «люлі» згадані у пісні? 
  2. Який настрій вірша? Яким має бути тон голосу під час співу колискової? 

Завдання «Математичні емоції»

Запропонуйте учням виконати завдання – співвіднести вираз обличчя з емоцією та вказати відповідний номер у колі, а згодом виконати цікаві вправи.

Завантажити у високій якості

  1. Аби «натренувати» мозок та посилити навички концентрації, запропонуйте гру: якнайшвидше розставити цифри у правильній послідовності: від 1 до 14, і навпаки. Надалі завдання можна ускладнити: послідовно лічити двійками та навпаки: від 14 до 2.
  2. Подискутуйте, які емоції свідчать про окремі бажання або провокують певні дії для конкретної дитини? Обговоріть, як можна екологічно діяти у ситуації, коли діти відчувають негативні емоції. Наприклад, злість та гнів часто призводять до конфліктів чи навіть спричиняють агресію. Щоб унеможливити негативні наслідки, слід обрати поведінку, яка буде комфортною для оточення та одночасно дозволить не стримувати негативні емоції. Розкажіть школярам, як «екологічно» злитися: рвати папір, займатися фізичним тренуванням, енергійно малювати закарлючки тощо. Потрібно «виплескувати» власні емоції без шкоди для інших!

Завдання «Математика з козаками»

Запропонуйте школярам переглянути кумедну короткометражну анімовану роботу та одночасно рахувати кількість:

  • людей;
  • кольорів на палітрі для фарб у козака;
  • овочів на малюнку;
  • тварин та пташок;
  • червоних елементів у вбранні козаків.


Запитайте: чи сподобалася відео-робота? Якщо ні, то як можна було б її змінити та покращити? Чи хотіли б переглянути її продовження? Якщо так, то яке? Чого вчить мультфільм?

Обговоріть такі питання: чи мотивує мультфільм дізнатися більше про Індію та її культуру? Які найцікавіші елементи культури школярі запам’ятали з відео-роботи?

Корисні матеріали для 22-го тижня навчання 2 класу НУШ із Бібліотеки «На Урок»

Тема: Тижневий модуль з інтегрованого курсу «Українська мова»
Авторки: Ірина Старагіна, Аліна Ткаченко, Людмила Гуменюк, Оксана Волошеню
Про матеріал: Розробка містить вправи відповідно до пропонованих змістовних ліній 22 тижня 2 класу НУШ, враховуючи поточну тему інтегрованого курсу «Я досліджую світ».


Тема: Презентація «Слово. Лексичне значення слова. Тлумачний словник»
Авторка: Лазуткіна Ольга Сергіївна
Про матеріал: Авторка пропонує другокласникам зануритися у світ слова: розглянути «слово» як мовну одиницю, його лексичне значення та попрацювати із тлумачним словником. 


Тема: «Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Наголошені й ненаголошені звуки і склади» 
Авторка: Пархоменко Валентина Петрівна
Про матеріал: За допомогою цікавих вправ, авторка пропонує сформувати в учнів уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу у слові.


Тема: Презентація «Математика. Усна лічба. 2 клас. Що сказав Буратино?»
Авторка: Павлова Галина Олександрівна
Про матеріал: Матеріал цікавий тим, що розв’язання пропонованих математичних прикладів допоможе дітлахам дізнатися більше про слова ввічливості.


Тема: Урок математики «Задачі з двома запитаннями»
Авторка: Кас'яненко Наталія Володимирівна
Про матеріал: Авторка пропонує за допомогою нетипових математичних задач розвинути логічне мислення школярів та поглибити знання про тваринний світ.


Тема: «Письмове додавання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею»
Авторка: Булахова Надія Петрівна
Про матеріал: Розробка допоможе вчителю закріпити учнівські знання з усної і письмової нумерації в межах 100 у казковий спосіб.


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  2. Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  3. Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  4. Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  5. Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  6. Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  7. Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  8. Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  9. Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  10. Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  11. Тижневий кейс №11: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  12. Тижневий кейс №12: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  13. Тижневий кейс №13: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  14. Тижневий кейс №14: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  15. Тижневий кейс №15: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  16. «З Новим роком та Різдвом!». 16 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Що насправді цінне?». 17 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Цінуймо те, що маємо». 18 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  19. «Зимуємо – не нудьгуємо». 19 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
  20. «Мої бажання та обов'язки». 20 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  21. «Як впливає реклама?». 21 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter