Продовжуємо підбивати підсумки неймовірної інтернет-конференції «Англійська для школярів: прийоми та корисні поради» та публікуємо основні тези виступу сертифікованого фахівця у галузі викладання англійської мови дорослим і дітям (CELTA, YL Extension to CELTA, DELTA) – Анастасії Шамрай. Свою доповідь лекторка присвятила надважливій темі: вона розповіла про модерні вправи для засвоєння нових слів і словесних структур.
Drills VS. exercises. Спікерка у своєму виступі недаремно використовує лексему «drills»: це не просто виконання вправ, а метод навчання, який необхідно зробити частиною навчання. А от лексему «exercise» доречно використати, коли мова йде про виконання вправ для отримання певнох навички чи для підтримання фізичної форми.
Як має виглядати ефективна робота на уроці? Лекторка подала ідею триступеневої схеми: знання, доведення їх до автоматизму та вироблення навичок, тобто якісне засвоєння матеріалу.
Особливості вправ-drills:
- Особливо дієвими є вправи з аудіальною та лексичною складовою.
- Діти мають зосередитися на точності та правильності виконання завдань із англійської мови, а не на швидкості. Адже що швидше вони все зроблять, то більше помилок буде.
- Ефективні вправи можуть (але не обов’язково) багато разів повторюватися.
- Вправи мають бути змістовними і структурованими.
- Діти мають довести до автоматизму володіння граматикою та лексикою англійської мови.
- Вправи, які ви використовуєте під час одного заняття, мають містити або одну граматичну структуру, або порівняння кількох структур. Це дозволить сформувати міцні нейронні зв’язки. Перенасиченість інформацією може призвести до того, що діти запам’ятають лише маленьку частину з почутого на уроці.
- Учитель має проводити заняття динамічно, залучаючи до роботи у класі всіх учнів.
Крім того, спікерка порадила вчителям використовувати під час занять обмежений набір лексики, щоб слова краще закріпились у пам’яті учнів. Також варто зосереджувати особливу увагу на вивченні ідіом та словотворень.
Типи практичних завдань-drills: переклад, вставити пропущене слово, змінити форму слова, переказ, запитання та відповіді тощо.
Коли краще використовувати практичні вправи-drills? Одразу після пояснення нової теми, або якщо діти, вже вивчивши розділ із граматики, продовжують робити одні й ті ж помилки.
Як зробити завдання-drills ефективними? Учитель не має ігнорувати граматичні помилки, краще одразу їх виправляти. Підтримуйте ініціативних учнів, які прагнуть самостійно виправляти власні помилки та коригують неточності у відповідях інших школярів.
Детальніше про використання лексичних та граматичних вправ на заняттях із англійської мови можна дізнатися безпосередньо з виступу:
Інтернет-конференція «Англійська для школярів: прийоми та корисні поради» відбулася 29 лютого. Це був день, насичений корисною інформацією, дієвими порадами та приємним спілкуванням. Щоб переконатись у цьому, перегляньте запис конференції на нашому YouTube-каналі та отримайте більше корисної інформації!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.