Продовжуємо публікувати тези з напрочуд цікавої та важливої Всеукраїнської інтернет-конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми».
Співучителювання: що це та яке воно?
Спіучителювання тісно пов’язано з інтеграцією. Як? Інтегрований урок – заняття, у якому навколо однієї теми поєднано відомості з різних навчальних предметів. Зазвичай його проводить один учитель, досліджуючи міжпредметні зв’язки у своїй галузі. Натомість бінарний урок є різновидом інтегрованого уроку, що завжди проводять два вчителі.
Особливості та переваги бінарних уроків, тобто співучителювання:
- Такі заняття є скоріше виключенням, аніж правилом, тому проводяться нечасто і у форматі відкритих уроків.
- Бінарні уроки передбачають «дует» учителів, де вони мають спільні 40 хвилин цікавої роботи, а не окремі 20 хвилин заняття.
- Співучителювання є різновидом інтегрованого уроку, тому йому властиві такі переваги: підвищення мотивації школярів до вивчення декількох предметів, набуття учнями вмінь у нових галузях, підтримка уваги дітей на високому рівні тощо.
- Бінарний урок корисний не тільки для школярів, він має неабиякий позитивний вплив на професійний розвиток викладачів.
- Це можливість навчитися у колеги новому, дослідити власний підхід до викладання, розвинути навички довіри, активного слухання та пошуку компромісу.
Як провести ефективний бінарний урок?
- Важливо довіряти партнеру або партнерці, саме тоді діти довірятимуть учителям. Бінарний урок поєднує не стільки предмети, скільки вчителів.
- Щоб почати співучителювання, важливо розказати партнеру про свої сильні й слабкі сторони, а також про атмосферу, в якій вам комфортно працювати. Потрібно визначити, чого ви хочете разом досягти, тобто обговорити конкретні цілі такого уроку.
- Необхідно завчасно обговорити та згенерувати ідеї, основні думки щодо теми уроку.
- На початковому етапі співпраці вчителям необхідно знайти свою роль у парі чи групі вчителів і почати процес сумісного планування і навчання. Одна з особливостей цього етапу в тому, що викладач може зупинитися на комфортній для себе ролі: більш активній або більш пасивній, в залежності від класу, уроку та теми. В подальшому, вчителі можуть включатися в процес на більш рівних умовах.
Щоб дізнатися більше про конкретні приклади співучителювання, прегляньте виступ Інни Іванової, медіатренерки, вчителя історії, заступник директора з навчально-виховної роботи Першотравенської загальноосвітної школи І-ІІІ ступенів №2 «Співучителювання: у виграші ВСІ»:
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.