Як співучителювання наблизить вас до ідеалу – ключові тези з виступу Інни Іванової.

Продовжуємо публікувати тези з напрочуд цікавої та важливої Всеукраїнської інтернет-конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми».

Співучителювання: що це та яке воно?

Спіучителювання тісно пов’язано з інтеграцією. Як? Інтегрований урок – заняття, у якому навколо однієї теми поєднано відомості з різних навчальних предметів. Зазвичай його проводить один учитель, досліджуючи міжпредметні зв’язки у своїй галузі. Натомість бінарний урок є різновидом інтегрованого уроку, що завжди проводять два вчителі.

Особливості та переваги бінарних уроків, тобто співучителювання:

  1. Такі заняття є скоріше виключенням, аніж правилом, тому проводяться нечасто і у форматі відкритих уроків. 
  2. Бінарні уроки передбачають «дует» учителів, де вони мають спільні 40 хвилин цікавої роботи, а не окремі 20 хвилин заняття.
  3. Співучителювання є різновидом інтегрованого уроку, тому йому властиві такі переваги: підвищення мотивації школярів до вивчення декількох предметів, набуття учнями вмінь у нових галузях, підтримка уваги дітей на високому рівні тощо. 
  4. Бінарний урок корисний не тільки для школярів, він має неабиякий позитивний вплив на професійний розвиток викладачів.
  5. Це можливість навчитися у колеги новому, дослідити власний підхід до викладання, розвинути навички довіри, активного слухання та пошуку компромісу.

Як провести ефективний бінарний урок?

  1. Важливо довіряти партнеру або партнерці, саме тоді діти довірятимуть учителям. Бінарний урок поєднує не стільки предмети, скільки вчителів.
  2. Щоб почати співучителювання, важливо розказати партнеру про свої сильні й слабкі сторони, а також про атмосферу, в якій вам комфортно працювати. Потрібно визначити, чого ви хочете разом досягти, тобто обговорити конкретні цілі такого уроку.
  3. Необхідно завчасно обговорити та згенерувати ідеї, основні думки щодо теми уроку. 
  4. На початковому етапі співпраці вчителям необхідно знайти свою роль у парі чи групі вчителів і почати процес сумісного планування і навчання. Одна з особливостей цього етапу в тому, що викладач може зупинитися на комфортній для себе ролі: більш активній або більш пасивній, в залежності від класу, уроку та теми. В подальшому, вчителі можуть включатися в процес на більш рівних умовах.

Щоб дізнатися більше про конкретні приклади співучителювання, прегляньте виступ Інни Іванової, медіатренерки, вчителя історії, заступник директора з навчально-виховної роботи Першотравенської загальноосвітної школи І-ІІІ ступенів №2 «Співучителювання: у виграші ВСІ»:

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter