Якщо ви чудово розумієте всі переваги STEM-навчання і прагнете впроваджувати його, але не маєте часу на створення власних проєктів, то досвід нашої лекторки, Тетяни Ігнатьєвої, точно допоможе почати роботу в STEM майже без підготовки! Під час свого виступу в межах інтернет-конференції «Професійний розвиток вчителів математики: ідеї та методики викладання» лекторка запропонувала декілька цікавих готових проєктів, які зможе використати будь-який учитель.
Основні принципи використання STEM у математиці
Математика – одна з тих дисциплін, якими не завжди просто зацікавити дітей, тож варто шукати більш гнучкий підхід до викладання. І тут на допомогу прийдуть STEM-проєкти, які просто створені для того, аби зацікавити наукою і дати поштовх до розвитку власного потенціалу. І вони актуальні у будь-якому класі!
Аби створити STEM-проєкт, перетворюйте математичні теореми й рівняння на практичні задачі. Не бійтесь експериментувати. На початку це може бути складно, але потім ви навчитеся бачити потенціальну вправу або завдання навіть у побутових ситуаціях.
Дотримуйтеся двох важливих правил:
- У центрі проєкту має знаходитися проблема чи практичне завдання.
- Діти мають самостійно знайти шляхи розв’язання проблеми, застосувавши наявні знання, здійснивши експеримент і, можливо, зробивши помилки.
Приклади математичних STEM-проєктів
Тема уроку: відношення.
Проблема: Як отримати нові кольори, якщо ми маємо лише стандартний набір фарб?
Це мініпроєкт, під час виконання якого учні мають визначити: у яких пропорціях необхідно додавати фарби, аби отримати певний колір. Аби виконати це завдання, варто спочатку провести невелике дослідження та з’ясувати, які бувають кольори, які вони мають назви та яке співвідношення базових фарб використовується для їх створення (1:1, 2:8 тощо).
Таким чином, використовуючи математичні поняття співвідношення і пропорцій, діти відтворюють відомі кольори, або ж створюють нові неймовірні поєднання.
Тема уроку: сума кутів трикутника.
Проблема: Як довести теорему за допомогою кольорового паперу?
Довести теорему просто, особливо якщо попередньо прочитати її пояснення у підручнику. Але у давніх математиків не було таких підказок, а вони все одно впоралися. Як? Дозвольте дітям поламати голову над вирішенням теореми та самотужки знайти відповідь.
Роздайте учням шматочки кольорового паперу та наприкінці уроку попросіть довести «Теорему про суму кутів трикутника». Чи багато учнів, навіть знаючи її зміст, здогадаються, як виконати завдання?
Тема уроку: серце математики (таблиця множення Мандельброта).
Проблема: Побудова математичного серця. Чи можливо це?
Існує чимало способів просто та швидко вивчити таблицю множення. Подаруйте дітям ще один – графічний. Дійсно, таблиця множення має певну пропорцію збільшення чисел, яку можна відобразити у малюнку. Цікавий момент: таблиця будь-якого числа утворює кардіоїду – фігуру, що нагадує серце. За допомогою лінійки й олівця перевірте це твердження – чи вийде у дітей така фігура?
Бажаєте отримати більше цікавих ідей проєктів? Неодмінно подивіться виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.