2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Мастхев для кожного вчителя.

Уявіть: діти вчаться не заради оцінок, вдумливо вивчають тему та аналізують отриману інформацію… Чи це не мрія кожного вчителя? І її можна перетворити на реальність! Як це зрозбити? Читайте у нашому матеріалі.

Ефективність залежить від часу

Бажано здивувати школярів у перші 5-10 хвилин уроку. І робити це можна не тільки за допомогою вправ і завдань! Поставте учням несподіване запитання або навіть розіграйте сценку мовою жестів, безпосередньо пов’язаною з темою уроку.

Чому цей прийом варто використовувати саме на початку заняття? Відповідь проста: так ви одразу створите інтригу для учнів та активізуєте їхню увагу. Навіть якщо ви посеред уроку помітили, що школярі почали позіхати та відволікатися – це також знак, що настав час «‎несподіванки».

Несподівані запитання

Чому Сталін не оголосив війну Наполеону? Кого з видатних жінок, що жили до 19 століття, ви знаєте?.. У будь-якому навчальному предметі можна знайти цікавинку, що неодмінно захопить увагу школярів. Варто лише поставити правильне запитання, над яким діти досі не замислювалися. Уже після цього можна проводити захопливе заняття, занурюючи школярів у деталі теми та історії. 

План уроку

Не починайте кожен урок із традиційного оголошення мети заняття. Замість цього дайте школярам цікаві статистичні дані, що стосуються теми, та запропонуйте їх проаналізувати. Спростуйте або підтвердіть припущення школярів, допомагаючи перевірити інформацію. Не обов’язково використовувати саме статистичні дані, це може бути будь-яка тематична таблиця, інфографіка тощо. Доведений факт – діти найкраще запам’ятовують те, у чому вони намагаються розібратися самотужки! Також це розвиває критичне та аналітичне мислення.

Різні формати заняття та роботи

Елементом несподіванки можуть бути не тільки різні види уроку (співучителювання, творче заняття тощо). Діти обожнюють, коли формати роботи змінюються протягом одного уроку! Особливо, коли цього ніхто не очікува. Наприклад, закріплення теореми за допомогою відео, гра «‎пояснюю матеріал замість вчителя» та інші навчальні ігри.

Інтеграція історії

За кожною теорією стоїть авторка або автор зі своєю життєвою історію. Цікавою та подеколи навіть складною! Це твердження правильне для всіх учених та діячів. Розказуючи невідомі факти з їхнього життя, ви неодмінно привернете увагу школярів. Наприклад, розповідаючи про Марію Кюрі на фізиці, не варто обмежуватися відомостями про її роботу над випромінюванням. Обов’язково згадайте, що врешті-решт це стало причиною смерті дослідниці, а її записники досі залишаються радіоактивними.

Універсальні «‎несподіванки» для кожного уроку:

  • Цікаві факти з життя видатних людей, які досягли успіху навіть попри проблеми у навчанні (Генрі Форд, Соічіро Хонда, Білл Гейтс);
  • Жарти стосовно вашого предмету або теми уроку.
  • Відкрите запитання, що стосується міфу або нерозгаданої таємниці стосовно теми уроку або предмету.

Чи застосовуєте ви цю методику у своїй практиці? 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter