Ключові тези виступу Галини Сищук.

Змішане навчання – тренд, про який зараз говорять усі учасники освітнього процесу. І не дивно, адже наразі це одна з найефективніших моделей навчання. Але як обрати найкращий підхід? Придивіться до ротаційної моделі змішаного навчання!

Ротаційна модель – модель, за якою клас об’єднується у групи таким чином, що з однією групою працює вчитель, інша самостійно працює онлайн, а третя – взаємодіє у команді і спільно працює над поставленим завданням.

Особливості:

  1. Учитель працює тільки з третиною класу, не контролюючи при цьому інші групи. 
  2. Простір класу умовно поділений на три станції. 
  3. Діти переміщуються між різними станціями: робота з учителем, завдання онлайн та групова робота.
  4. Учні під час уроку повинні пройти всі станції. 

Особливості організації

Час

Інструктаж для всіх на початку уроку триває 3 хвилини. А час роботи на станціях залежить від кількості груп. Щоб дізнатися, скільки часу відводиться на кожну станцію, потрібно час до кінця заняття поділити на кількість груп. Також варто пам’ятати, що перехід від однієї станції до іншої займає близько 1 хвилини, а рефлексія після станції – 3 хвилини.

Простір

  • Установіть чітке розмежування зон.
  • Забезпечте наявність матеріалів на всіх станціях. Важливо, щоб діти не переносили з собою роздруківки, ручки тощо.

Навички і засоби

  • Використовуйте таймер на телефоні, щоб не відволікатися на перевірку часу. 
  • Ще до початку ротації на станції зауважте, що діти мають говорити голосно. 

Лайфхаки

  1. На початку уроку обов’язково проведіть інструктаж. Це мінімізує непорозуміння, що можуть виникнути протягом роботи та заощадить час заняття. 
  2. Бажано виставити частину парт у коридор! Ротаційна модель – доволі рухливий формат роботи, а кабінети в наших школах часто невеликі. Тож варто завчасно замислитися над ефективною організацією простору.
  3. Об’єднання у групи відбувається відповідно до цілей вашого уроку. Можна об’єднати школярів довільно або за рівнем знань, навичками.
  4. Можна додатково ввести четверту станцію для відпочинку (фізкультхвилинки, вправи для очей тощо).
  5. Що більше станцій, то легшими мають бути завдання на них!
  6. Позитивний результат від уроку, скоріше за все, буде не одразу. Але не робіть передчасних висновків та спробуйте кілька разів.
  7. Для зручності можна прописати перелік дій, тобто певну інструкцію для кожної станції.
  8. Уведіть правило для школярів: залишати на станціях усе так, як було, коли вони прийшли.

Цікавить, як втілюється підхід ротації за станціями на практиці? Неодмінно перегляньте вебінар Галини Сищук!

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter