Навчання у другому класі у розпалі! Жовтень уже на порозі, діти та вчителі з головою поринули у навчальний процес. І не дивно, адже у 2-му класі НУШ неймовірно цікаво. От і п’ятий тиждень навчання подарує лише позитивні емоції та безліч нових знань. Цього тижня діти продовжують працювати з текстами, вчаться знаходити потрібну інформацію, а ще імпровізують та театралізують.
Навчання на п’ятому тижні буде захопливим! А щоб допомогти вам зробити його ще цікавішим, ми дібрали корисні додаткові матеріали, які неодмінно стануть вам у пригоді.
Конструктор текстів
Розкажіть учням, що створити новий текст не так складно, як може видатися на перший погляд. Особливо якщо уявити, що слова – це конструктор, який можна складати як завгодно. Головне – обрати тему! Запропонуйте дітям скласти невеличкий текст на тему «Осінь». Для початку запропонуйте учням назвати та записати слова, які спадають їм на думку, коли вони чують слово «осінь». У кожного вони можуть бути різні, і це чудово.
Об’єднайте школярів у кілька груп по 4-5 осіб. Упродовж 15-ти хвилин вони, допомагаючи одне одному, мають створити кілька речень, використовуючи слова, які вигадали раніше. А потім – скласти їх у невеликий зв’язний текст. Коли тексти будуть готові кожна група по черзі презентує їх перед класом.
Вигадуємо казку
Прочитайте разом із дітьми оповідання «Полохливий гриб» Олега Буценя. Обговоріть прочитане.
- Чи сподобалося вам оповідання?
- Що було найбільш цікавим?
- Як ви гадаєте, чому гілка осики та травичка охоче допомагали грибу?
- Чому гриб так усього боявся?
- Чи правильно поводив себе гриб? А як треба було?
- Як ви гадаєте, як склалася подальша доля гриба?
Останнє запитання можна цікаво обіграти: запропонуйте дітям вигадати кілька варіантів завершення казки. Зверніть увагу – вони мають відрізнятися один від одного.
Малюємо фантазію
Коли ми читаємо текст, про що думаємо, що уявляємо? Чи завжди текст доповнюється ілюстраціями? А якщо їх немає, то як ми сприймаємо текст? А чи завжди ілюстрації потрібні?
Поясніть дітям, що тексти дійсно не завжди доповнюються ілюстративним матеріалом. І це зовсім не погано, адже відсутність картинок змушує нас активніше задіювати уяву та фантазувати. А ще ми можемо самі намалювати ілюстрації до сюжету! Запропонуйте дітям уявити, як може виглядати гриб із попереднього завдання, та намалювати його. Нехай учні не обмежують власну фантазію!
Пишемо сценарій
За минулі тижні діти вже багато дізналися про текст, зокрема про особливості його будови. У тексті обов’язково мають бути зачин, основна частина та завершення. Звісно, одразу створити ідеальний текст непросто, але варто потренуватися! Покажіть дітям чудовий мультфільм «Піп» про песика, який мріяв вступити до школи собак-рятівників та допомагати людям.
Запропонуйте учням своїми словами переказати зміст мультфільму та подумати над тим, чому події пішли саме таким шляхом.
- З чого все почалося?
- Яку подію можна вважати ключовою?
- Як поводить себе головний герой?
- Як поводять себе інші персонажі?
- Чому герої поводяться саме так?
- Чи могли вони вчинити інакше? До чого б це призвело?
- Якби ви були авторами цього мультфільму, то який варіант розвитку сюжету обрали б?
Великі фігури
Поясніть дітям, що навколишній світ – логічний і впорядкований, а ще він наповнений різноманітними геометричними фігурами. Прямокутники, трикутники, кола – всі вони є довкола нас, варто лише пригледітися трошки уважніше. Попросіть учнів роздивитися навкруги та знайти геометричні фігури. Наприклад:
- Прямокутник – парта, стіл, дошка.
- Коло – годинник.
- Трикутник – іграшкова пірамідка,
- Квадрат – картина, кубік,
Чим більше фігур діти впізнають, тим краще!
Веселі ворони
Ворони повернулися до наших країв і вже чекають на зиму. А поки що вони весело літають дворами та готуються до зимівлі.
1. Сьогодні зранку вони прилетіли до шкільного двору та розсілися на гілках дерев. Давайте порахуємо всіх ворон, які прилетіли до нас. На першій гілці сиділо 10 ворон. Дізнаємося, скільки їх було на інших:
10 + 5 = … + 3 = … - 1 = … + 6 = … - 7 = …
Але крім ворон на шкільне подвір’я прилітають і інші птахи! Наприклад, горобці. Давайте порахуємо, скільки має прилетіти горобців, щоб їх було на 10 більше, ніж ворон?
2. Одного разу Оля визернула у вікно та була дуже здивована: на дереві сиділи чорні та червоні ворони! При цьому чорних ворон було 7, а червоних – 3. Скільки всього ворон сиділо на дереві? Яких було більше та на скільки?
3. Три ворони знайшли шість горіхів. Як їм поділити ці горіхи на всіх порівну?
4. Одна ворона спіймала 5 черв’ячків, а інша – 7. На скільки друга спіймала черв’ячків більше, ніж перша? Скільки вони спіймали разом та як краще поділити здобич?
Математичні загадки
Працювати з числами дуже цікаво. Наприклад, з ними можна створювати справжні загадки. Запропонуйте учням вигадати та записати кілька загадок із цифрами. Наприклад, таких:
- Я стою поруч із двійкою та четвіркою.
- Я сховалося у сьомому десятку, в парі зі мною стоїть цифра 4.
- Я на 5 десятків більше п’ятірки та на десяток менше 65.
- Я – парне число, моя перша цифра завжди починає лічбу, а друга – завершує десяток.
Корисні матеріали для четвертого тижня навчання другого класу НУШ із Бібліотеки «На Урок»
Тема: Урок «Склад. Наголос. Правила переносу слова з рядка в рядок. Орфоепічна помилка (практично). Ознайомлення з орфоепічним словником та словником наголосів»
Автор: Люх Зоя Василівна
Про матеріал: Завдання уроку – поглиблення знань учнів про склад, наголос, формувати вміння ділити слова на склади, визначати склади відкриті й закриті, наголошені й ненаголошені, правильно наголошувати слова.
Тема: Перевірна робота з теми: «Звуки і букви. Склад. Наголос»
Автор: Савон Віта Володимирівна
Про матеріал: Завдання до перевірної роботи, які допоможуть визначити рівень засвоєння учнями теми.
Тема: Цікаві вправи при вивченні теми «Текст» у 2 класі на уроках української мови
Автор: Швидка Неоніла Євгенівна
Про матеріал: Матеріал містить цікаві вправи для розвитку мислення при вивченні теми «Текст» на уроках українськоїмови для учнів 2 класу, які стануть у нагоді вчителям початкових класів.
Тема: Навколишній світ та інформація. Сприймання людиною інформації
Автор: Повозник Юлія Іванівна
Про матеріал: Під час уроку діти розберуться з поняттям інформації, дізнаються, як отримати потрібну інформацію з навколишнього середовища та досліджувати за допомогою цих даних світ.
Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.