Корисні матеріали та поради для навчання на другому тижні 2 класу НУШ

Протягом другого тижня нового навчального року другокласники продовжать пригадувати вивчене у першому класі, а також зможуть дізнатися ще більше цікавого та корисного. А щоб допомогти вам провести заняття на найвищому рівні, ми знайшли креативні ідеї та дібрали корисні матеріали.

Вправа «Алфавітні детективи»

Попросіть дітей ще раз пригадати всі літери алфавіту. Після цього розкажіть, що знання букв та їх порядку може неабияк допомогти нам під час навчання та в повсякденному житті. Наприклад, школярка почула нове для себе слово «мереживо», але його значення дівчинці невідоме. Та знаючи, що літера «м» знаходиться посередині абетки, а «л» і «н» є її сусідами, можна швидко знайти це слово у словнику та дізнатися його значення. Таке вміння допоможе заощадити час, мотивує школярів вивчати нові слова і працювати із словником. 

А щоб закріпити цю корисну інформацію, запропонуйте дітям виконати цікаву вправу. Візьміть словник, розгорніть його на будь-якій сторінці, оберіть певне слово та запишіть його на дошці. Після цього закрийте словник і попросіть когось із дітей (наприклад, того, хто забажає) відшукати слово, використовуючи отримані знання. Знайшовши його, дитина має прочитати тлумачення та пояснити його власними словами. Інші діти можуть записати це слово та його значення у себе в зошиті.

Гра «Обмін загадками»

Другокласники вже багато разів працювали із загадками. Це цікаво, допомагає розвивати мислення, увагу та пам’ять школярів. А щоб швидше знаходити відповіді, потрібно добре розуміти суть завдання та значення кожного слова в загадці. 

Запропонуйте дітям пограти у цікаву гру. Для цього заздалегідь підготуйте цікаві загадки. Кожна з них має бути подана на окремому аркуші так, щоб залишилося вільне місце для відповіді та пояснення. Роздайте по одній загадці учням: вони мають уважно прочитати, записати на аркуші відповідь та коротко аргументувати її. Виконавши завдання, другокласник має передати його сусідові праворуч для перевірки. Далі варто обговорити кожну загадку зі всіма школярами (якщо в класі навчається багато учнів, то варто зупинитися на найцікавіших завданнях).

Усі  на мене чекають,
а приходжу – ховаються. (Дощ)

*****

Кольорове коромисло
через річку повисло. (Веселка)

*****

На горішок схожий, 
а на дубочку росте. (Жолудь)

*****

Весною жупани одягають,
а восени їх знімають. (Дерева)

*****

Без пензлика, без олівця 
Розфарбувала деревця. (Осінь)

*****

Голі поля, мокне земля,
Дощ поливає. Коли це буває? (Восени)

*****

Без рук, без ніг, 
а ворота відчиняє. (Вітер)

*****

Летить орлиця по синьому небу, 
Крила розкрила, сонце закрила. (Хмара)

Вправа «Ніби близнюки»

Нагадайте школярам, що наголос – це посилення голосу на одному зі складів слова. Знаючи правила використання наголосу, ми можемо вірно вимовляти слова, а наші слухачі – чітко розуміти нас. Та в українській мові є такі слова, які пишуться однаково, але можуть мати геть відмінне значення (залежно від наголосу певного складу). Наприклад, це слова: зАмок – замОк, на бЕрезі – на берЕзі, сорокА – сорОка, оргАн – Орган, брАти – братИ, плАчу – плачУ, Атлас – атлАс, кОлос – колОс, сІяти – сіЯти. Якщо учні не знають значення якогось слова, поясніть його або запропонуйте другокласникам знайти його у словнику.

А щоб учні краще засвоїли тему, покажіть їм цікаве відео.

Також запропонуйте дітям самими попрацювати з такими словами. Для цього можна організувати кілька активностей. Та заздалегідь варто підготувати зображення всіх слів.

1. Напишіть слово на дошці (наприклад, «братИ») та зазначте його наголос. Попросіть когось із учнів правильно вимовити це слово та намалювати його чи обрати із запропонованих зображень. 

2. Покличте другокласника до дошки та покажіть йому зображення (наприклад, середньовічного замку). Дитина має записати це слово на дошці та вимовити його, вказавши правильний наголос. Після цього попросіть школяра поставити наголос на інший склад. Запитайте, яке слово з’явилося та попросіть намалювати на дошці його зображення.

3. Обговоривши слова із різним наголосом, придумайте історії з ними та запропонуйте школярам усно чи письмового продовжити їх. Наприклад: «Одного дня у зАмку короля зламався замОк і той вирішив…», «Якось сорОка поцупила золото у сорокА розбійників...», «Сварливі братИ не хотіли брАти господарство у свої руки, а їхня сестра...».

Математичні задачі «Збираємо врожай»

Нагадайте дітям, що надворі нині золота пора – осінь. І недаремно її так називають, адже саме зараз хороші господарі збирають урожай та запасаються на зиму. А щоб добре підготуватися до снігів і морозів, потрібно знати математику (щоб усе правильно розрахувати). Тож запропонуйте другокласникам розв’язати кілька цікавих задач.

1. Батьки попросили Андрійка зібрати яблука, які за день впали з дерева у саду. У хлопчика є три кошики, у кожен із яких можна покласти не більше 10 яблук. Прийшовши до саду, хлопчик знайшов 34 плоди. Скільки яблук довелося нести Андрійкові в руках, якщо він повністю заповнив усі три кошики?

2. Готуючись до зими, білочка зробила дві схованки для горішків. До однієї може вміститися 36 горіхів, а до іншої – 5 десятків плодів. Скільки ще потрібно зібрати горіхів, якщо у схованках їх уже 78?

3. Бабуся викопала на городі 60 картоплин однакової форми. 30 штук вона поклала до одного відра, а 3 десятки – до іншого. Яке з відер буде важчим? Поясніть свою відповідь.

Математична вправа «Гуляємо вулицею»

Запитайте в дітей, чи подобається їм прогулюватися вулицею. Адже там можна побачити багато цікавого (рослин, тварин, гарних будинків, машин, знайомих тощо). Однак, гуляючи вулицею, потрібно бути дуже уважним та звертати увагу на дрібниці (наприклад, для того, щоб не заблукати). Тож запропонуйте школярам виконати кілька математичних завдань, які можуть трапитися нам на вулиці.

1. Ідучи вулицею, ви бачите номери будинків, але деякі з них пропущені. Назвіть їх і поясніть свою відповідь.

«14», «16», «18», «..», «22», «24», «..», «..», «30», «..», «34», «..».

2. Петрик узяв із собою півтора десятка цукерок. Зустрівши шістьох своїх друзів, він вирішив пригостити їх і дав кожному по два смаколики. Скільки цукерок залишилося у Петрика?

3. Наталка мешкає неподалік від дитячого майданчика та обожнює там гратися. Дівчинка знає дві дороги туди: парком (5 десятків кроків) та вулицею (62 кроки). Який маршрут коротший? А який безпечніший?

4. Гуляючи вулицею, Марійка любить повторювати українську абетку. Зробивши один крок, вона називає літеру (наприклад, 1 – А, 2 – Б). Скільки кроків зробила дівчинка, якщо вона два рази повністю повторила абетку?

Гра «Знайди пару»

Нагадайте дітям, що математика – це точна наука. А ще вона постійно супроводжує нас у повсякденному житті (у магазині, на подвір’ї чи вдома). Та щоб називати себе математиком, потрібно знати величини вимірювання та вміти користуватися ними. Тож дайте дітям завдання погрупувати запропоновані поняття (стосуються величин та засобів для їх вимірювання) у три категорії:

І) Вимірювання довжини.
ІІ) Вимірювання часу.
ІІІ) Вимірювання маси.

Поняття: сантиметр, секунда, грам, дециметр, хвилина, кілограм, метр, година, центнер, лінійка, таймер, електронні ваги, мотузка, пісочний годинник, терези, коробка для сірників.

Корисні матеріали для другого тижня навчання другого класу НУШ із Бібліотеки «На Урок»

Тема: Урок української мови в 2 класі на тему «Апостроф. Правило вживання апострофа»
Автор: Іванюта Віра Степанівна
Про матеріал: Розробка стане у пригоді вчителю під час вивчення правил вживання апострофа у 2 класі. Матеріал, що містить авторську казку про апостроф, передбачає проведення групових активностей.


Тема: Мовна тема №1 «Звуки і букви. Склад. Наголос»
Автор: Когут Ольга Володимирівна
Про матеріал: Використавши цей матеріал, вчитель зможе провести контрольну роботу з теми «Звуки і букви. Склад. Наголос». Розробка містить два варіанти завдань.


Тема: Урок «Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Наголошені й ненаголошені звуки і склади»
Автор: Пархоменко Валентина Петрівна
Про матеріал: Розробка містить чимало завдань і вправ, які допоможуть педагогу пояснити другокласникам роль наголосу в українській мові.


Тема: Щоденні 3. Математика разом
Автор: Кисіль Алла Миколаївна
Про матеріал: Матеріал допоможе вчителю організувати та провести цікаві математичні активності в другому класі НУШ.


Тема: Урок-подорож з математики у 2 класі «У зачарованому лісі»
Автор: Ребрик Ольга Миколаївна
Про матеріал: Розробка допоможе вчителю провести цікавий урок математики в другому класі. Школярі зможуть попрактикуватися у розв’язуванні завдань на додавання двоцифрових чисел та розв’язуванні задач на дві дії.


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter