10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу
Ключові тези з виступу Анастасії Богуславської.

Що необхідно для створення комфортної атмосфери у школі? Як знайти той самий «контакт» між батьками та учнями? Аби відповісти на ці питання, необов’язково отримувати вищу психологічну освіту, адже про всі корисні лайфхаки розповіла психолог Анастасія Богуславська під час свого виступу у межах конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми».

Як обрати модель взаємодії у школі?

Існують такі види взаємодії учитель-учень:

  1. «Тому що я так сказав» (авторитарна модель) – підходить для швидкого прийняття рішень у критичних ситуаціях. Але якщо її застосовувати надто часто, це викличе спротив.
  2. «Давайте домовимося, дослухаємося думки більшості» (демократична модель) – справедлива система, але вона дає прості для маніпуляцій, адже більшість не завжди має рацію.
  3. «Відповідальність за ваше життя – лише на вас» або ліберальна модель – сприяє самостійності, розвитку лідерських якостей, але може призвести до зневірм та страху відповідальності у непідготовлених людей.

Лекторка наголошує, що необхідно дотримуватися балансу у побудові стосунків учителі-батьки-учні, а допомогти у цьому можуть важливі принципи педагогіки:

  1. Відмова від «чорної педагогіки», що була властива школам у минулому. Її ознаки: знецінювання дитини, виховання шляхом приниження, тілесних покарань. У результаті учні виростали закомплексованими та невпевненими у собі, мали безліч психологічних проблем, що ставало справжньою перепоною не тільки для засвоєння знань, але й для якісного життя.
  2. Школа так чи інакше виховує дитину: цінностями та ставленням. Тому впродовж навчання необхідно дотримуватися таких принципів гуманного вчителювання як повага, рівноцінність дорослого і дитини, віра, дотримання особистих кордонів та любов. 

Що може перешкодити ефективному навчанню?

Існують декілька життєвих сценарієв, які мають наслідком булінг та насилля (психологічне або навіть фізичне). І, звичайно, ці сценарії розігруються й у наших школах!

Трикутник Карпмана – найпоширеніша модель взаємин між людьми, де хтось відіграє роль «жерти», «агресора» або «рятівника». Самоціль такої моделі – у бажанні людей змінити одне одного.

Психологія мас – модель, що властива натовпу людей або навіть класу. Її ознаки: зниження інтелектуального рівня всіх учасників, дратівливіть, імпульсивність, анонімність (особливо в епоху інтернету) тощо.

Конфлікти та емоції: добре чи погано?

Конфлікт – це не завжди погано, адже це спосіб «відвоювати ресурс» (повага, можливість проявити себе тощо). Навіть негативні емоції можна розглядати з позитивного боку. Варто пам'ятати, шо саме вони допомагають нам захистити власні кордони (злість), уникнути небезпечних ситуації (страх) тощо. 

Окрім того, психолог говорила про складний підлітковий вік та покоління Z, а також порадила психологічні книжки, які стануть у нагоді кожного вчителю. Радимо переглянути виступ Богуславської Анастасії, психолога-практика, психотерапевт, члена Української спілки психотерапевтів, щоб дізнатися ще більше!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter