Ніхто не очікував, що у якийсь момент життя людства кардинально зміниться: заклади освіти закриті, а працювати і навчатися можна лише дистанційно. Ми розуміємо, що нові умови виснажують як фізично, так і психологічно. Усі ми бажаємо повернутися до звичного життя. І якщо ми, дорослі, розуміємо як себе мотивувати, то як допомогти учням не втратити свою продуктивність і бажання пізнавати нове? Допоможе підтримка і психологічні прийоми!
Радимо вам ознайомитись із добіркою ефективних мотивуючих вправ і порад!
Більше спілкування
Не забувайте під час онлайн-занять говорити з усіма своїми вихованцями. Наприклад, дитині, яка щойно приєдналася до чату, буде приємно, якщо вчитель назве її на ім’я та привітається. Придумайте власну фішку для привітання:
- Чудовго дня. Який у вас сьогодні настрій?
- Вітаю всіх із початком нового захопливого тижня!
- Спробуйте сказати «доброго дня» іншою мовою (іспанською, німецькою, італійською, латиною чи, може, мовою хінді).
- Вітання + запитання (Доброго дня, діти! Сьогодні N день карантину. Поділіться, що ви відчуваєте? Наскільки вам легко/складно адаптуватися до змін? АБО: Що вас здивувало за сьогодні найбільше?/ Якими своїми добрими справами за сьогодні ви можете поділитись?).
- Не бійтеся зізнатись учням у тому, що сумуєте за ними.
Ранкові зустрічі онлайн
Організовуйте ранкові онлайн-зібрання, щоби допомогти учням розібратися з труднощами: підкажіть, де шукати правильне рішення. Наприклад, дехто з учнів не може розібратися з тим, як виконати домашнє завдання. Невдача завжди демотивує. Може, комусь із учнів важко сконцентруватися на виконанні вправ. На сьогодні ця проблема особливо актуальна, тож радимо для всього класу іноді проводити вправи для тренування концентрації уваги.
Фокус на хобі
Побудуйте заняття таким чином, щоби враховувати захоплення учнів (поєднується внутрішня мотивація (хобі) та зовнішня (шкільні предмети)). Це мотивуватиме дітей не втрачати інтерес до навчання навіть в онлайн-форматі.
Коло сили волі
Для цієї вправи радимо об'єднати учнів у кілька невеликих груп і виконати завдання з кожною з них. Діти малюють коло (це 100% сили волі) і позначають у ньому сектор, який, на їхню думку, відповідає особистій силі волі. Далі кольоровими олівцями виділяють наступні сектори: рішучість, сміливість, самостійність, цілеспрямованість, ініціативність, витримка, наполегливість і дисциплінованість.
Обговоріть із дітьми те, які з секторів потребують роботи над собою і як краще це зробити.
Вправа «Мій дракон»
У кожного учня є свій страх чи те, що його тривожить. Попросіть своїх вихованців до онлайн-заняття намалювати триголового дракона. Під час уроку діти мають над кожною головою фантастичного героя написати коротко про те, що їх турбує в умовах карантину чи які страхи з’явилися. Далі школярі мають коротко розповісти про те, як планують побороти триголове створіння. Може, комусь вдасться знайти підхід, що допоможе навіть потоваришувати з ним. Якщо у когось із учнів виникатимуть труднощі, нехай клас спробує допомогти йому.
Вправа допомагає розібратися зі своїми тривогами, а також розвиває творче і критичне мислення. Учні прокачують свої знання з емоційної грамотності.
Вправа «Кейс в дорогу»
Запропонуйте учням згадати все, чому вони навчитися під час вивчення циклу тем. Діти мають дати відповідь на наступні запитання: Що, на ваш погляд, із вивченого обов'язково знадобиться у житті? Чи дійсно багаж знань знадобиться у повсякденному житті чи він зібраний про всяк випадок?
Уявний кейс зі знаннями та вміннями знадобиться школярам під час подорожі довгим життєвим шляхом. За допомогою цієї вправи діти вчитимуться розуміти цінність здобутих на заняттях знань.
Портрет учня
Для виконання цього завдання діти мають намалювати 2 своїх портрета: до проведення дистанційних занять і зміни під час карантину. Далі школярі мають поділитися власною інтерпретацією творчих робіт. Вправа розвиває креативне мислення і покращує взаємини у класі.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.